1

خط و نشان صدراعظم آلمان برای روسیه

  • کد خبر : 146617
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰

صدر اعظم آلمان تاکید کرد که اتفاقات اخیر در اوکراین از جمله برگزاری انتخابات در جمهوری‌های خود خوانده لوهانسک و دونتسک، اجازه در نظر گرفتن لغو تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه را نمی‌دهد.

تسنیم به نقل از ایتارتاس خبر داد، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان امروز سه شنبه در سخنانی در برلین تصریح کرد که “هیچ دلیلی برای لغو تحریم ها علیه روسیه در شرایط کنونی وجود ندارد.”

بر اساس این گزارش وی ضمن غیر قانونی دانستن انتخابات اخیر در شرق اوکراین به این مساله اشاره کرد که مسکو باید نفوذ بیشتر و فعال تری بر شبه نظامیان داشته باشد تا از تشدید درگیری ها جلوگیری کند.

وی ضمن تاکید بر لزوم و اهمیت در نظر گرفتن توافقنامه مینسک از سوی همه طرف ها افزود: روسیه تلاش خود را آن طور که ما می خواهیم گسترش نداده است.

کمیسیون اروپا: تحریم‌های علیه روسیه احتمالا در سال ۲۰۱۵ پایان خواهد یافت

کمیسیون اروپا نیز امروز سه شنبه در گزارش اقتصادی خود اعلام کرد که تحریم های اعمال شده علیه روسیه توسط غرب و تدابیر تلافی جویانه اعلام شده توسط روسیه تاثیراتی بر اقتصاد اروپا داشته ولی دوره گذار محدودی داشته و این تحریم ها احتمالا در سال ۲۰۱۵ میلادی منقضی خواهد شد.

کمیسیون اروپا افزود: تنش ها با روسیه بر سر درگیری های اوکراین منجر به اعمال تحریم های مالی و تجاری از سوی اتحادیه اروپا، آمریکا و ژاپن شده و روسیه نیز در مقابل تدابیر تلافی جویانه ای را اتخاذ کرده است. تاثیر مستقیم این اقدامات در بین کشورهای مختلف اتحادیه اروپا متفاوت بوده است ولی تاثیر این تدابیر بر اتحادیه اروپا به طور کلی محدود بوده است.

کمیسیون اروپا در ادامه افزود: به نظر می رسد دوره اعمال این تحریم ها در سال ۲۰۱۵ میلادی به پایان خواهد رسید.

وزیر خارجه اوکراین خواستار تشدید تحریم‌های غرب علیه روسیه شد

پاولو کلیمکین وزیر خارجه اوکراین در مصاحبه با نشریه بیلد آلمان تصریح کرد که اگر جهان غرب می خواهد روسیه به نظراتش گوش دهد و از قوانین بین المللی پیروی کند پس گام منطقی بعدی افزایش فشار بر این کشور خواهد بود که شامل تشدید تحریم ها می شود.

بر اساس این گزارش از ماه مارس تاکنون اتحادیه اروپا، آمریکا و شرکای آنها چندین دور تحریم اقتصادی علیه روسیه به خاطر بحران اوکراین اعمال کرده اند.وزیر خارجه اوکراین گفت: اقدام روسیه در به رسمیت شناختن انتخابات در شرق اوکراین نقض توافقنامه مینسک به شمار می رود.

آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل برگزاری این انتخابات را محکوم کرده اند و بر این باورند که برگزاری این انتخابات روند اجرای توافقنامه صلح مینسک را با چالش جدی روبرو خواهد کرد. طرف های درگیر در مناقشه اوکراین ۵ سپتامبر در نشستی در شهر مینسک پایتخت بلاروس با برقراری آتش بس و اجرای قراردادی با هدف حل و فصل بحران اوکراین به توافق رسیدند.

بان کی مون بار دیگر انتخابات شرق اوکراین را محکوم کرد

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل نیز بار دیگر تاکید کرد که برگزاری انتخابات در جمهوری های مردمی لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین مایه تاسف و غیر سازنده است. وی از همه طرف های درگیر در جنوب شرق اوکراین خواست تا به توافقنامه مینسک پایبند باشند.

وی تصریح کرد: برگزاری انتخابات روز یکشنبه در بخش شرقی اوکراین تحولی تاسف بار و غیر سازنده است. من از همه طرف های درگیر در اوکراین فورا می خواهم تا مفاد پروتکل مینسک را به طور کامل اجرا کنند ، پروتکلی که با هدف دستیابی به صلح و ثبات در همه مناطق اوکراین حاصل شده است.

بان کی مون گفت: علاوه بر تراژدی غم انگیز تلفات انسانی ، بحران اوکراین توانایی جمعی ما برای حل و فصل مشکلات جهانی را با چالش جدی روبرو کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=146617

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر