1

فشار برخی از کشورهای عربی مانع از سرگیری روابط تهران و قاهره است

  • کد خبر : 147011
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۱

فهمی هویدی نویسنده و روزنامه نگار مشهور مصری در خصوص آینده سیاسی اخوان المسلمین مصر گفت که امکان بازگشت این گروه به عرصه سیاسی مصر وجود ندارد.

“فهمی هویدی” نویسنده و روزنامه‌نگار برجسته مصری که به تهران سفر کرده است، طی بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در پاسخ به سوال خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم در خصوص وضعیت سیاسی گروه اخوان المسلمین در مصر گفت: در حال حاظر امکان بازگشت اخوان المسلمین به عرصه سیاسی مصر وجود ندارد.
وی درباره احتمال بازگشت اخوان المسلمین به قدرت پس از عزل محمد مرسی رئیس جمهور این کشور پیش بینی کرد در زمان حیات ما این امر روی نخواهد داد.
هویدی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار بین الملل تسنیم در خصوص چالش‌های فراروی در مسیر روابط ایران و مصر گفت:‌ مشکل موجود در روابط ایران و مصر مشکل دو کشور نیست، تصور می‌کنم که منافع کشورهای غربی نیز یکی از جوانب این مشکل است، می‌تـوانیم بگوییم منافع آمریکا، اسرائیل و فشارهای برخی کشورهای عربی که روابط خوبی با ایران ندارند نیز تاثیر به سزایی در این زمینه داشته است.
وی در پایان تصریح کرد:‌ زمانی که مصر بتواند به طور مستقل تصمیم‌گیری کند، روابط ایران و مصر به وضع سابق خود باز خواهد گشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=147011

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر