2

حضرت زینب (س) الگوی صبر برای مسلمانان است

  • کد خبر : 147088
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۱

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: حضرت زینب (س) الگوی صبر برای مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار مهر،حجت الاسلام نور الله ولی نژاد شامگاه سه شنبه در مراسم سوگواری شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یارانش در جمع کارکنان، افزود: حضرت زینب (س) بهترین الگو درصبر و تسلیم در برابر حق است به طوری که در برابر ظلم و مرارت های حادثه کربلا ایستادگی کرد.

وی افزود: خداوند برای خصوصیات و ویژگی های اخلاقی، الگوهایی در عالم تعبیه کرده است که هر کس، در هر کجا با نظر به افق بلند، بتواند خود را در مسیر جاذبیت آن قرار دهد.

وی بیان کرد: جهان آدمیزادگان بدون درد و رنج متصور نیست. پیمانهی هر کسی تا بدان­جا که گنجایش و وسع داشته باشد، با گرفتاری­ ها در هم آمیخته است.

حجت الاسالام ولی نژاد خاطرنشان کرد: صبر در چنان موضعی نشستن حالتی در آدمی است که در اولین مواجهه اش با گرفتاری بتواند تعادل روحی خود را بازیابد و آن گاه واکنش مناسب و به جا اتخاذ کند.

وی اظهار کرد: بهترین نمونه و الگو برای صبر حضرت زینب (س) است که در واقعه عاشورا در پاسخ به نیش و کنایه های ابن زیاد فرمود من در کربلا جز زیبایی ندیدم.

وی اضافه کرد: عاشورا همانگونه که زینب (ع) فرمود، جز زیبایی نبود، آنچه زینب قهرمان در مقابل طعنه و طنز دشمن نسبت به این حادثه بر زبان راند پیشتر آرزوی حسین بن علی (ع) بود که در طلیعه این سفر، آرزو و اظهار امیدواری کرده بود که آنچه پیش می‌آید و آنچه اراده خداست، خیر برای یارانش باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان اظهار کرد: حضرت زینب (س) دو نگاه به کربلا دارد، در یک نگاه، کربلا دریای خون و لخته مصیبت است، مصیبت آن قدر بزرگ است که زمین بر اساس شعور باطنی خود که نور وجودشان را از نور وجود او ستانده اند، نزدیک است که عنان وجود از کف بدهند.

وی اضافه کرد: در این نگاه دل دریایی زینب (س) سخت طوفانی است و او به صبر نیاز دارد، او صبر پیشه می کند و بعد بهترین کلام را بر زبان می راند، بهترین سکوت را عملی می سازد، بهترین نگاه، گریه، فریاد و بهترین مرثیه را شیوه ی خود می سازد.

وی اظهار کرد: این درس صبر زینب (س) است، صبر زینب (س) یک شورش بر اساس حیاتی معقول است که همواره در بحرانی ترین شرایط، بهترین جهت را برای تاریخ و زمانه ساخته و پرداخته کرده و عالمی را درس داده است.

ولی نژاد خاطرنشان کرد: در صبر بر طاعت نیز به ذکر این مورد بسنده می کنیم که آن بانویی که مصیبات کمر او را خمیده کرده و سختی بار رسالت او را آزرده، سفر پر خطر و سهمگین شام را پشت سر گذارده، مجالس میگساری و سرمستی را نظاره کرده و تمام این ها هر کدام بر جام بلایش افزوده وقتی در شام مستقر می شود، در آن خرابه مشغول عبادت می شود.

وی ادامه داد: اگر مومن اهل صبر باشد زیباست و جمال زندگی در قناعت است و اگر انسانها در زندگی قانع باشند موفق هستند، انساهای قانع در زندگی موفق هستند و عموما انسان هایی که قانع نیستند سقوط می کنند و زندگی همراه با قناعت زیباست.

وی تصریح کرد: زیبایی کار به این است که به پایان برسد و زیبایی علم به این است که منتشر شود، زمانی علم زیباست که از آن استفاده شود.

حجت الاسلام ولی نژاد اظهار کرد: حضرت علی (ع)  ۲۵ سال سکوتش برای خدا بود این صبر جمیل است اگر کسی مصیبت دید و صبوری خرج می دهد برای خدا دین صبر را دارد، اگر حضرت زینب عزیزانش کشته شدند به خدا معترض نیست و این را زیبایی می بیند تحملی برای خداست.

وی بیان کرد: صبر همراه با امید باشد مثل شب تاریک به امید فجرو روز روشن پیش رو است، این شب تاریک به امید روز روشن، صبر امید انتظار امام عصر صبر امیدوارانه است و صبر در کنار اذیت و آزار معاندین است .

وی خاطرنشان کرد: صبر حضرت زینب (س) هدفمند بود، ابن زیاد با یزید معامله کرد و امام حسین با خدا معامله کرد، اما معامله حسین (ع) باسودتر بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=147088

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر