2

آیین‌نامه کمیته انضباطی ناقص است!

  • کد خبر : 149183
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸

مهدی تاج بعد از برگزاری یکی از دیدارهای مرحله نیمه نهایی جام حذفی بین ذوب آهن و پرسپولیس که با شکست سرخ‌پوشان همراه شد در رابطه با اینکه مسئولان هر دو طرف از نوع برگزاری مسابقه و انتقال محرومیت بازی پرسپولیس بدون حضور هواداران به دیدار در لیگ برتر ناراضی بودند خاطرنشان کرد: اتفاقی که قبل از این مسابقه افتاد جزو اتفاقات نادر بود. آیین‌نامه کمیته انضباطی اشکالاتی دارد که به وضوح به آن برخوردیم باید هر چه زودتر این نواقص را برطرف کرد چرا که هم ما، هم کمیته انضباطی و هم کمیته استیناف روی این نواقص هم‌نظر هستیم.

بانک ورزش – وی افزود: زمانی که کمیته انضباطی رأیی صادر می‌کند این رأی تا قبل از جلسه استیناف لازم‌الاجرا است و اگر باشگاهی اعتراضی داشته باشد و قبل از انجام مسابقه کمیته استیناف جلسه‌ای تشکیل ندهد این محرومیت باید اعمال شود و اگر کمیته استیناف آن را رد کند با توجه به اینکه بازی انجام شده و محرومیت اعمال شده است دیگر فرصت جبران نیست.

رییس سازمان لیگ در ادامه تصریح کرد: رأیی که برای تراکتورسازی داده شده در اختیار من است طبق این رأی اعلام شده محکومیت تراکتورسازی در دیداری با تیم دیگری از لیگ برتر اعمال بشود با توجه به اینکه سازمان لیگ مجری قوانین است استنباط ما این بود که در اتفاق مشترک باید یک نوع برخورد انجام شود به همین خاطر محرومیت بازی با پرسپولیس هم به دیداری منتقل شد.

تاج در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی کمیته انضباطی رأی‌ای می‌دهد نمی‌تواند آن را لغو کند و کمیته استیناف مسئول رسیدگی به اعتراض نسبت به رأی صادره است وقتی با کمیته استیناف صحبت کردیم گفتیم محرومیت پرسپولیس مثل تراکتورسازی است و این مورد فرقی با رأی تراکتورسازی ندارد اما با توجه به اینکه کمیته استیناف رأی را شب چهارشنبه اعلام کرد فرصتی برای پیگیری این مسأله نداشتیم و به ناچار این مورد روز پنج‌شنبه بررسی شد و قبل از مصاحبه مطبوعاتی این مسابقه اعلام کردیم که بازی با حضور هواداران است در این فرصت روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های تصویری این مسأله را بارها اعلام کردند و آن کسی که قصد داشت به ورزشگاه بیاید در استادیوم حاضر شد. ذوب‌آهن هم می‌توانست آن تعداد هوادارانی را که می‌خواهد بیاورد هر چند که این مسئله خالی از اشکال نبود.

رییس سازمان لیگ در مورد زمان برگزاری فینال جام حذفی خاطرنشان کرد: قرار است جام حذفی اول خرداد طی یک تک مسابقه برگزار شود دلیل اینکه چرا این مسابقه در آن زمان برگزار می‌شود را همین الان اعلام می‌کنم بعد از هفته هفدهم لیگ برتر تعطیلات ۵۰ روزه لیگ آغاز می‌شود ما با تدبیری که در نظر گرفتیم تعطیلات نیم فصل را به قبل از شروع جام ملت‌ها وصل کردیم معمولاً نیم‌فصل ۳۰ روز لیگ تعطیل می‌شود. با توجه به اینکه ما یکبار فرصت ۱۰ روزه تمرینی تیم ملی را به خاطر برگزاری لیگ گرفته بودیم ۱۰ روز تعطیلات نیم‌فصل بیشتر شد تا به این ترتیب فرصتی که از تیم ملی گرفته بودیم را به کی‌روش پس بدهیم با توجه به اینکه بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا هم در نیم‌فصل دوم برگزار می‌شود فشردگی مسابقات خیلی زیاد است و ترافیک سنگینی در برنامه وجود دارد ما جدول کاملی را به باشگاه‌ها دادیم و برنامه تمامی مسابقات در آن درج شده است همین حالا می‌گوییم بازی فینال تک‌مسابقه است تا کسی اعتراض نکند ساعت برگزاری این مسابقه ۱۷ یا ۱۸ است. ما نمی‌توانستیم قبل از پایان لیگ برتر جام حذفی را برگزار کنیم چرا که مثل پارسال تیم قهرمان انگیزه خود را از دست می‌داد و باشگاه‌های دیگر اعتراض می‌کردند میزبان مسابقه یا قرعه‌کشی می‌شود یا در زمین بی‌طرف به میدان می‌رود.

وی در رابطه با اینکه پرسپولیسی‌ها می‌گویند در حالی که محرومیت هواداران به بازی جام حذفی منتقل شد چرا محرومیت عالیشاه در جام حذفی اعمال شود گفت: این هم یکی از نواقص آیین‌نامه است و باید این مسائل را بررسی کنیم و به نتیجه برسیم البته اگر پرسپولیس بدون حضور هواداران می‌باخت امروز اعتراضات بیشتر می‌شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=149183

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر