مهندس شهرام جباریزادگان در گفتوگو با ایسنا، در تشریح جزییات چگونگی ایجاد این اختلال در روز چهارشنبه (۱۲ آذرماه) گفت: از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲۰ مسافران مترو در هنگام استفاده از کارت بلیتهای تخفیفداری که شخصیسازی شده بود، با پیامک “لیست سیاه” مواجه شدند که این افراد با مراجعه به متصدیان مترو، دریافتند که برای رفع این اشکال، باید به ایستگاه متروی صادقیه مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه متاسفانه در این ساعت اعلام شده ایراد نرمافزاری موجب ارسال این پیام شده بود، گفت: تاکنون این مشکل رخ نداده بود و تنها در همان ساعت اعلامی (۱۲ ظهر تا ۲۰) این ایراد نرمافزاری ایجاد و بلافاصله متخصصان نسبت به رفع آن اقدام کردند و خوشبختانه از آن ساعت و روز چنین مشکلی اعلام نشده است.
مدیرکل روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن عذرخواهی از دارندگان کارتبلیتهای تخفیفدار شخصیسازی شده که با چنین مشکلی روبهرو شدند، گفت: متاسفانه این افراد باید برای رفع مشکل ایجاد شده به قسمت صدور بلیت الکترونیک ایستگاه صادقیه مراجعه کرده و نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.
روز چهارشنبه تعدادی از مسافران مترو اعلام کردند که در هنگام استفاده از کارت بلیتهای تخفیفداری که شخصیسازی شدهاند با پیام “لیست سیاه” مواجه شده و کارتبلیتها عمل نکرد.