2

سیاست دانشگاه برای حرکت از علم تقلیدی به علم تولیدی برنامه ریزی شود

  • کد خبر : 149425
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران گفت: ما باید سیاست‌ها را به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که از علم تقلیدی به سوی علم تولیدی حرکت کنیم.

 

به گزارش ایسنا منطقه مازندران، مسلم منصور لکورج شامگاه شنبه پانزدهم آذرماه در پانزدهمین دوره تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه مازندران که به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری برگزار شد، گفت: شاخص‌های علمی و پژوهشی اگر به درستی تبیین شوند، می‌توانند سیاست گذاری و برنامه ریزی‌های مناسب را برای ما محقق سازند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران، توسعه منابع انسانی، فعالیت های تحقیق و توسعه و منابع مالی مورد نیاز نوآوری را از شاخص های متعدد برای سنجش علم و فناوری در سطح ملی دانست و افزود: میزان سرمایه گذاری، تعداد اختراعات یا انتشارات و میزان صادرات در بخش فعالیت‌های تحقیق و توسعه بسیار مهم است.

لکورج در ادامه سخنان خود، خلق آثار علمی و فناوری، انتشار علم و فناوری و بهره برداری از دانش فنی و نوآوری را به عنوان شاخص‌های ماهیت نظام ملی علم و فناوری برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، بهترین مکان برای تحقیق و توسعه را دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: برای دانشگاه کارآفرین و برای تجاری سازی، نیاز به شاخص های دستیابی به فناوری و شاخص ظرفیت علم و فناوری داریم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران ادامه داد: ما باید سیاست‌ها را به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که از علم تقلیدی به سوی علم تولیدی حرکت کنیم.

لکورج در پایان با اشاره به این مطلب که نهادها و مراکز پژوهشی مختلفی در حال تحقیقات در بخش تولید علم، توسعه و فناوری و تجاری سازی هستند، اظهار داشت: متاسفانه در این خصوص موازی کاری نیز انجام می‌گیرد که صرف هزینه را در پی دارد و چنانچه این هزینه‌ها در جای مناسبی سرمایه گذاری شود نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

در پانزدهمین دوره تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه مازندران، تعداد ۲۵ پژوهشگر برتر دانشکده‌های تابعه معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=149425

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر