1

سنای آمریکا، مقامات ونزوئلایی را تحریم کرد

  • کد خبر : 149573
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵

در حالی که آمریکا با اعتراضات مردمی علیه نژادپرستی مواجه شده و اخیرا گزارشی درباره شکنجه های مخوف در زندان های این کشور منتشر شد، سنای آمریکا، لایحه تحریم برخی مقامات ونزوئلایی را با ادعای نقض حقوق معترضان تصویب کرد.

سنای آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرده که بر اساس آن هر مقام ونزوئلایی که حقوق معترضان به دولت را نقض کرده باشد، تحریم می‌شود.

در اعتراض‌های ضددولتی ماه فوریه در این کشور آمریکای لاتین، هزاران نفر بازداشت شدند. دولت اوباما پیش از این مخالف تحریم‌ها بود اما به تازگی نشانه‌هایی از موافقتش با این تحریم‌ها به چشم می‌خورد.

مصوبه سنای آمریکا، مقا‌م‌های کنونی و پیشین ونزوئلا را مسئول خشونت عمیق و نقض جدی حقوق معترضانی می‌داند که از چهارم فوریه دست به اعتراض‌های ضددولتی زده بودند.

به گزارش بی بی سی، اگر این لایحه تایید شود، مقام‌های ونزوئلایی که در خشونت علیه معترضان نقش داشته‌اند ویزای ورود به آمریکا دریافت نخواهند کرد و دارایی‌هایشان مسدود می‌شود.

 جام/سناتور رابرت منندز که این لایحه را طرح کرده می‌گوید تصویب آن “پیامی روشن به حکومت ونزوئلا خواهد فرستاد.”

این سناتور جمهوری‌خواه می‌گوید “ما در ایالات متحده وظیفه داریم در مورد آزارهایی که در ونزوئلا روی می دهد افشاگری کنیم و به خشونت‌های ضدبشری دولت مادورو و اقتدارگرایان مجلس این کشور اعتراض کنیم.”

نیکولاس مادورو پیش از تصویب این لایحه گفته بود تحریم‌های آمریکا، حرکت مستقل ونزوئلا و منطقه‌ را متوقف نمی‌کند.

او گفته بود تهدید به تحریم کار کسانی است که نگاه امپریالیستی دارند و فکر می‌کنند می‌توانند بر ما حکومت کنند و با زور تهدید و قدرت اقتصادی‌شان بر ما غلبه کنند.

این لایحه پس از تصویب در سنا به مجلس نمایندگان آمریکا می‌رود و اگر آنجا هم تصویب شود باید پیش از قانونی شدن به امضای رئیس جمهوری آمریکا برسد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=149573

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر