2

زمان ثبت نام عمره اعلام شد

  • کد خبر : 151252
  • ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۷:۴۱

مدیرکل پذیرش و برنامه‌ریزی اعزام سازمان حج و زیارت از ثبت‌نام کاروان‌های مرحله دوم عمره از نیمه بهمن خبر داد.

حسن سرخوش گفت: تاکنون آمار ۱۶۰ هزار ۱۵۹ نفر از زائران عمره‌گزار ایرانی به سفارت عربستان برای صدور روادید ارسال شده است که ۱۰۴ هزار و ۳۲۰ نفر شماره الکترونیکی و بیش از ۹۱ هزار زائر نیز روادید عمره را دریافت کرده‌اند.

او با بیان این‌که براساس آمار دریافت‌شده تا صبح امروز دوشنبه ۸ دی، ۶۸ هزار و ۱۶۰ نفر به سرزمین وحی مشرف شده‌اند، گفت: انتقال زائران ایرانی به سرزمین وحی از ۲۱ ایستگاه پروازی انجام می‌گیرد، لذا تاکنون ۶۸ هزار زائر با ۲۱۶ پرواز به شهرهای مدینه منوره و جده اعزام شده‌اند که ۱۱۴ پرواز آن به وسیله شرکت هواپیمایی سعودی و ما بقی آن با دو شرکت هواپیمایی ایرانی به نام ماهان و ایران‌ایر صورت گرفته است.

مدیرکل پذیرش و برنامه‌ریزی اعزام سازمان حج و زیارت ادامه داد: هم‌اینک این گروه از زائران با ۵۳۱ کاروان به عمره مفرده اعزام شده‌اند که طبق برنامه روزانه حدود ۳ هزار و ۶۰۰ نفر در قالب ۲۵ تا ۳۰ کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

او گفت: تاکنون آمار ۱۶۰ هزار و ۱۵۹ نفر از زائران عمره‌گزار ایرانی به سفارت عربستان برای صدور روادید ارسال شده است که ۱۰۴ هزار و ۳۲۰ نفر شماره الکترونیکی و بیش از ۹۱ هزار زائر نیز روادید عمره را دریافت کرده‌اند.

سرخوش گفت: در حال حاضر حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ زائر در مکه مکرمه و ۱۷ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی در مدینه منوره حضور دارند و حدود ۳۳ هزار زائر پس از ۱۰ روز اقامت در مدینه منوره و مکه مکرمه و انجام مناسک عمره به میهن اسلامی بازگشتند.

او درباره مدت زمان تاخیر پرواز زائران عمره‌گزار گفت: خوشبختانه تاکنون آمار تاخیر پرواز زائران ایران در عملیات عمره حدود ۹ دقیقه اعلام شده است که تنها یک مورد از استان همدان زائران‌شان با تأخیر بلندمدت روبه‌رو شدند و سایر استان‌ها روند اعزام‌شان به طور طبیعی انجام می‌گیرد.

مدیرکل برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت در ادامه به برنامه‌ریزی برای ثبت‌نام در کاروان‌های مرحله دوم عمره مربوط به اعزام‌های ۲۱ اسفند امسال تا ۲۷ خرداد سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: ثبت‌نام در کاروان‌های مرحله دوم عمره از نیمه بهمن آغاز خواهد شد. همچنین اعزام‌های مرحله اول عمره از ۱۳ آذر آغاز شده و تا ۲۰ اسفند ادامه خواهد داشت.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=151252

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر