1

لیست آپارتمان‌ های بالای ۱۲۰ متر در تهران+جدول

  • کد خبر : 151377
  • ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶

برخی از کارشناسان مسکن معتقدند، حباب در بازار مسکن تخلیه شده است و پیش‌بینی نمی‌شود که در آینده نزدیک قیمت مسکن در کشور افزایش داشته باشد.

بازار مسکن همیشه دچار رونق و رکود بوده است، به این معنا که دوره‌ای وجود داشته که شاهد افزایش قیمت‌ها بوده‌ایم و دوره‌ای هم ثبات قیمتی پیش آمده است.

اما برخی از فعالان بازار مسکن چندان به بازار مسکن خوش‌بین نیستند. یکی از مشاوران املاک محدوده خیابان پیروزی در این رابطه گفت: بازار مسکن تا آخر امسال و نیمه‌های اول سال آینده در انتظار باقی می‌ماند و متاسفانه خریداران و فروشندگان مسکن در این برهه از زمان نمی‌توانند برنامه درستی از معاملات داشته باشند و پیش‌بینی می‌شود خرید و فروش چندانی نیز در کشور مشاهده نشود. شرایط رکودی به این معنا نیست که قیمت مسکن تغییر نمی‌کند و در حالت غیرفعال به سر می‌برد، بلکه در این شرایط مشکلات در این حوزه دوچندان شده و تولید کاهش می‌یابد و جهش قیمت به نسبت سال قبل بیشتر می‌شود.

او معتقد است: در حال حاضر زمزمه‌های پایان رکود و ثبات مسکن به گوش می‌رسد که نباید به این سخنان اطمینان کرد و احتمال جهش قیمتی بالا در بخش مسکن وجود دارد. اما علی چگینی مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره آینده بازار مسکن در سال ۹۴ گفت: بازار مسکن با مجموعه اقتصاد کشور ارتباط مستقیمی دارد. در حال حاضر این بازار در رکود نسبی قرار دارد و قیمت‌های اسمی مسکن ثابت هستند و انتظار نمی‌رود سال آینده شاهد جهش قیمتی در این بازار باشیم.

احتمال اینکه سرمایه‌های بازار‌های رقیب مانند بورس، سکه و ارز هم به این بازار بیایند کم است. بنابراین سال آینده بازار مسکن بازار آرامی را به لحاظ ابعاد قیمتی سپری می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر روند منفی صدور پروانه ساخت را شاهدیم بنابراین تا نیمه اول سال ۹۴ بازار باثباتی را شاهدیم و البته در صورتی که گشایشی در مسائل بین‌المللی رخ دهد بازار تفاوت‌هایی خواهد کرد.

روزنامه دنیای اقتصاد: اما در فایل فروش خانه‌های بزرگ متراژ شاهد افت قیمت اندکی هستیم. به‌طور مثال آپارتمانی ۱۳۰ متری در شهرک غرب به قیمت متری ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای فروش گذاشته شده است. همچنین خانه‌ای نوساز در محله ستاری به متراژ ۱۳۸ متر به قیمت متری ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای فروش گذاشته شده است. آپارتمانی سه خوابه با متراژ ۱۴۰متر در منطقه ولنجک نیز به قیمت متری ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای فروش گذاشته شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=151377

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر