1

رشد ۸۳ درصدی تولید در ایران خودرو

  • کد خبر : 151697
  • ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲

گروه صنعتی ایران خودرو موفق شد با تولید و عرضه بیش از ۴۳۹ هزار دستگاه انواع خودروی سواری و وانت در ۹ ماه سپری شده از سال جاری، تولید خود را به میزان ۸۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دهد.

از میان ۴۳۹ هزار خودرو تولید شده در ۹ ماه نخست امسال پژو پارس بیش ترین سهم در میان محصولات تولیدی را به خود اختصاص داده است. در این مدت بیش از ۱۰۸ هزار و ۷۶۰ دستگاه خودروی پارس تولید و به بازارعرضه شده است.
بعد از پارس، پژو ۴۰۵ نیز از محصولات تولیدی شرکت ایران خودرو با تولید ۸۳ هزار و ۵۷۴ دستگاه بیش ترین سهم را در میان تولیدات این شرکت داشته است. محصول پرطرفدار ۲۰۶ نیز در این بازه زمانی به تعداد ۷۴ هزار و ۹۰۶ دستگاه تولید شده و در اختیار مشتریان قرار گرفته است.
از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۷۲ هزار و ۷۸۰ دستگاه مدل­های مختلف خودروی ملی سمند نیز تولید و به بازار عرضه شده است. خودروی کار «باردو» نیز از دیگر محصولات ایران خودرو است که طبق تقاضا و نیاز بازار به میزان ۶۶ هزار و ۹۹۸ دستگاه تولید و عرضه شده است. در ۹ ماهه گذشته ۲۱ هزار و ۱۴۰ دستگاه خودروی رانا نیز توسط صنعتگران گروه صنعتی ایران خودرو تولید شده است.
سهم ثبت شده محصول تندر در تولیدات ۹ ماهه گذشته ایران خودرو هشت هزار و ۲۱۷ دستگاه بوده است. در این میان محصول جدید دنا از زمان آغاز تولید تا پایان آذرماه تعداد دوهزار و ۲۶۷ دستگاه را رقم زده است.
تعداد محصول سوزوکی تولید شده نیز به ۴۰۷ دستگاه رسیده است. وانت جدید «پی.یو.وان» نیز به مرحله تولید آزمایشی رسیده و به تعداد ۲۸ دستگاه تولید شده است.
گفتنی است، ‌درحال حاضر تولید روزانه شرکت ایران خودرو بیش از دوهزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو است که پیش بینی می شود با تامین به موقع قطعات، هدف کمی ۶۰۰ هزار دستگاه تولید تا پایان سال محقق شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=151697

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر