4

مدیرعامل خودروساز ایرانی به نامه همتای آلمانی خود پاسخ داد

  • کد خبر : 151716
  • ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷

چند روزی است که پیامکی در فضای مجازی و شبکه های موبایلی با عنوان ” پیامک خودروساز برتر آلمانی به همتایان ایرانی! “در حال گسترش است و حال بخوانید پاسخ خودروساز ایرانی به نامه همتای آلمانی خود که فارغ از جنبه های طنزگونه آن می تواند بیانگر واقعیت صنعت خودروی کشور باشد

به گزارش افق در متن پیامک طنز منسوب به پاسخ خودروساز ایرانی به نامه همتای آلمانی خود که در شبکه های مجازی و همچنین تلفن همراه مورد توجه قرار گرفته و بازتاب یافته، آمده است:

 

با سلام و درود خدمت مدیرعامل شرکت خودروساز برتر آلمانی
از بذل توجهی که به این حقیران داشتید سپاسگزاریم. ما در دنیای دیگری خودرو تولید کرده و به فروش می رسانیم که با دنیای شما متفاوت است. اینجا ما ۳۰ درصد نرخ بهره پرداخت می کنیم . راستی شما چقدر پرداخت نرخ بهره دارید؟
اینجا دولت ما را مجبور می کرد در هر کوره دهاتی بخاطر ایجاد اشتغال کارخانه ایجاد کنیم. در کشورهای مختلف همچون ونزوئلا ، عراق، کومور و … بخاطر پرستیژ سیاسی کشور کارخانه ایجاد کنیم. راستی آیا شما هم بدون توجیه اقتصادی در جایی کارخانه ایجاد می کنید؟
اینجا هر از چند گاهی ما تحریم می شویم به طوری که واردات دارو هم برایمان مشکل می شود و نرخ دلار درکشور طی یکسال سه برابر می شود. هیچ بانکی مراودات خارجی ما را انجام نمی دهد، در همین شرایط تعرفه واردات خودرو به یک سوم کاهش می یابد، راستی می فهمی من چه می گویم؟
در اینجا گاهی رییس جمهور خودرو را کیلویی قیمت گذاری می کند. شما خودرو را چگونه قیمت گذاری می کنید؟
در اینجا گاهی دولت ما را مجبور می کند خودرویی که به قیمت ۲۴ میلیون تومان تولید می کنیم به قیمت ۱۴ میلیون بفروشیم.
در اینجا شورایی داریم بنام شورای رقابت که گاها سیاسی عمل کرده و قیمت خودرو گاهی در مجلس تعیین می شود. راستی در کشور شما چه کسی قیمت خودرو را تعیین می کند؟
در اینجا تولید کننده باید قیمت خودرو را با قیمت تکلیفی بفروشد، اما کسی که خودرو را از او می خرد به قیمت بازار می فروشد. من خودرو را با سود ۳ درصد می فروشم اما کسی که از من خودرو را می خرد با سود ۲۰ درصد و گاهی بیشتر می فروشد. دردش بد است اما باید بکشیم. شما هم اینچنین دردی داری؟
در اینجا هر از چند گاهی ما را به رانت خواری و اختلاس متهم می کنند. شما هم اینچنین اتهاماتی داری؟
در اینجا شما نیروی کار شرکتی را نمی توانی اخراج کنی حتی اگر به آن نیاز نداشته باشی، حتی اگر نصف نیرو های شرکت مازاد باشند. شما با نیروی کار مازاد چکار می کنی؟
در اینجا هر کسی بخاطر شهرت در مورد صنعت خودرو اظهار نظر می کند در کشور شما چطور؟
دراینجا رسانه ها و سیاسیون برایمان به اندازه ای مشغولیت درست کرده اند که نمی توانیم به کیفیت فکر کنیم؟ راستی با این شرایط اگر شما به جای ما بودی می توانستی فرغون تک چرخ تولید کنی؟
ارادتمند شما .

مدیرعامل شرکت خودروساز ایرانی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=151716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. چرند نگویید لطفا و گردن دولت و … نیندازید.کرم از خود درخت هست.
    فقط و فقط مقصر خودرو ساز هست

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر