1

برنامه گسترده نظارتی آمریکا آزادی در سطح بین‌الملل را محدود کرده است

  • کد خبر : 151829
  • ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸

مرکز آمریکایی “پن” با انجام تحقیقی اعلام کرد که نظارت و کنترل شدید اعمالی از سوی دولت آمریکا این برداشت از ایالات متحده را که قطب آزادی بیان است، زیر سؤال می برد و این مسئله موجب خودسانسوری شده است. اسپاتنیک گزارش داد: مرکز آمریکایی “پن” که در زمینه دفاع از آزادی بیان نویسندگان فعالیت […]

مرکز آمریکایی “پن” با انجام تحقیقی اعلام کرد که نظارت و کنترل شدید اعمالی از سوی دولت آمریکا این برداشت از ایالات متحده را که قطب آزادی بیان است، زیر سؤال می برد و این مسئله موجب خودسانسوری شده است.
اسپاتنیک گزارش داد: مرکز آمریکایی “پن” که در زمینه دفاع از آزادی بیان نویسندگان فعالیت می کند، پس از انجام یک تحقیق تاکید کرد: تاثیر برنامه نظارت و کنترل شدیدی که توسط آژانس امنیت ملی و سایر مقام های دولت آمریکا و متحدان ایالات متحده انجام شده موجب محدود شدن آزادی بیان در سراسر جهان گشته است.تسنیم/بر اساس این گزارش، مرکز آمریکایی “پن” این تحقیق را از ۷۷۳ نویسنده در ۵۰ کشور جهان انجام داده است. کشورهای مورد تحقیق بر اساس آزادی رسانه ها و دموکراسی به ۳ دسته “آزاد”، “نسبتا آزاد” و “غیر آزاد” دسته بندی شده اند.

نتایج تحقیق نشان می دهد که ۷۵ درصد نویسندگان در کشورهای آزاد، “زیاد” یا “نسبتا زیاد” نسبت به برنامه های نظارت و کنترل شدید دولت در کشورهای خود نگران هستند. این رقم در کشورهای نسبتا آزاد به ۸۴ درصد و کشورهای غیر آزاد ۸۰ درصد رسیده است.

بیش از یک سوم پاسخگویان اعلام کردند که آزادی بیان در آمریکا کمتر از کشورهای آنها است. مرکز “پن” به این مساله اشاره کرده است که برنامه نظارت و کنترل همچنین ضربه زیادی را به اعتبار آمریکا به عنوان پناهگاه امنی برای آزادی بیان در این کشور و قهرمان آزادی بیان در سطح جهان وارد کرده است.

این سازمان افزود: سطح نگرانی در خصوص برنامه نظارت دولت در کشورهای دموکراتیک هم اکنون تقریبا به همان اندازه بالاست که در کشورهای غیر دموکراتیک نسبت به این مساله احساس نگرانی می شود.

مرکز “پن” تصریح کرد: نویسندگان در کشورهای آزاد و دموکراتیک شروع به خودسانسوری کرده اند و سطح خودسانسوری در این کشورها در حال نزدیک شدن به سطح خودسانسوری در کشورهای غیر دموکراتیک است.

این تحقیق نشان می دهد که ۳۴ درصد نویسندگان در کشورهای آزاد از نوشتن یا صحبت کردن در خصوص یک موضوع خاص خودداری کرده اند. این رقم در کشورهای نسبتا آزاد به ۴۴ درصد و در کشورهای غیر آزاد نیز به ۶۱ درصد رسیده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=151829

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر