1

یمن به حیاط خلوت داعش تبدیل می شود

  • کد خبر : 152140
  • ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۹

تروریست های داعش با سوء استفاده از اخلافات یمن، در حال جذب و سازماندهی نیروهای خود در این کشور هستند.

به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز به نقل از المیادین، بعد از عراق و سوریه مدتی است که گروه داعش تلاش می کند که نفوذ خود را در مناطق جدید گسترش دهد.

به گزارش المیادین داعش در راستای تحقق این هدف خود کشورهای الجزایر و یمن را در نظر گرفته است. یمن در حال حاضر پناهگاه امن و آرامی برای تروریست های داعش به شمار می آید.

یمن به خاطر وضعیت پر التهاب و هرج و مرج فعلی پایگاه مناسبی برای تروریست ها به شمار می رود تا بدون درگیری با تروریست های القاعده، به جذب و سازماندهی نیروهای خود بپردازند.

طبق گزارش های اخیر پنتاگون بیش از سه هزار هدف از سوی ائتلاف آمریکایی ضد داعش تا کنون مورد حمله قرار گرفته است. تعداد این حملات تا کنون به ۱۶۰۰ مورد رسیده است.

اولین برآورد از این تعداد حمله این خواهد بود که باید فعالیت ها و گسترش داعش تحت کنترل در آمده باشد اما واقعیت چیز دیگری را نشان می دهد. واقعیت حاکی از آن است که بعد از عراق و سوریه، اکنون یمن سومین هدف داعش است و رفته رفته در حال تبدیل شدن به یک حیاط خلوت برای این گروه تروریستی است.

تروریست ها با بهره برداری از هرج و مرج موجود در یمن در حال گسترش فعالیت های خود در این کشور هستند و طبق آخرین گزارش های به دست آمده هنوز با اعضای گروه القاعده در این کشور دچار درگیری نشده اند.

البته یمن تنها کشوری نیست که توجه تروریست ها را برای گسترش نفوذ به خود جلب کرده است. ابوبکر بغدادی در نوامبر سال گذشته میلادی اعلام کرد که امتداد گروه او -که از آن به ولایت های جدید تعبیر کرد- به الجزایر، لیبی، مصر، حرمین شریفین و یمن نیز خواهد رسید و در این کشور ها نیز از مردم بیعت خواهد گرفت.

در حال حاضر نیز داعش در حال گسترش حضور خود در الجزایر است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=152140

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر