1

دیوان بین المللی کیفری تحقیقات اولیه درباره وضعیت کنونی فلسطین را آغاز کرد

  • کد خبر : 152563
  • ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۷

درخواست تحقیق درباره جنایت های جنگی اسرائیل در جریان تجاوز ۵۱ روزه اخیر علیه نوار غزه به سفیر فلسطین در هلند ارائه شد تا آن را به دادگاه بین المللی تحویل دهد.

: دیوان بین المللی کیفری اعلام کرد که تحقیقات اولیه در خصوص وضعیت کنونی فلسطین آغاز شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، دادستان کل دیوان بین المللی کیفری اعلام کرد که تحقیقات اولیه در خصوص وضعیت کنونی فلسطین آغاز شده است.
پیش از این «محمود عباس» با امضای درخواستی از دادگاه بین المللی لاهه خواسته بود تا درباره جنایت‌های جنگی که اسرائیل در تجاوز اخیر علیه نوار غزه مرتکب شده است، تحقیق نماید.
امضای این درخواست پس از امضای معاهده رم توسط محمود عباس صورت گرفت که دولت فلسطین به موجب آن می تواند همانند بقیه کشورها شکوائیه به دادگاه لاهه ارائه کند و این درخواست را «صائب عریقات» مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین به همراه ۱۹ توافقنامه بین المللی دیگر که عباس امضا کرده است به دفتر سازمان ملل در قدس تحویل داد و قرار است فردا شنبه همه این توافقنامه به دبیر کل سازمان ملل در نیویورک تحویل داده شود.
بر اساس این گزارش، درخواست تحقیق درباره جنایت های جنگی اسرائیل در جریان تجاوز ۵۱ روزه اخیر علیه نوار غزه به سفیر فلسطین در هلند ارائه شد تا آن را به دادگاه بین المللی تحویل دهد.
در همین رابطه یکی از اعضای سازمان آزادی بخش فلسطین گفت که مسئولان فلسطین بایستی هر اقدامی که برای پیوستن به دادگاه جنایی کیفری لازم است، اجرا نمایند.
بر پایه این گزارش، دو تن از رهبران جنبش حماس و جهاد اسلامی آمادگی خود را برای حضور در دادگاه لاهه در جریان اجرای تحقیقات مربوط به تجاوزات و جنایت های جنگی اسرائیل علیه فلسطینیان در جنگ اخیر، اعلام کرده اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=152563

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر