1

کاهش ۵۰درصدی آلایندگی در محصولات ایران خودرو

  • کد خبر : 152653
  • ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۰

نقشه راه گروه صنعتی ایران خودرو در جهت حفظ محیط زیست، تولید خودروهای هیبریدی، افزایش موتورهای کم مصرف و تنوع سبد سوختی محصولات، تدوین شده و در حال اجرا است.

به گزارش ایکوپرس مهندس هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: برنامه جامعی برای ارتقای استاندارد آلایندگی محصولات ترسیم شده که برمبنای آن تا سال ۱۴۰۴ کلیه تولیدات این شرکت مطابق با استاندارد آلایندگی حداقل یورو۶ و استانداردهای روز جهانی عرضه خواهد شد.

افق نیوز/ وی ادامه داد: رسیدن به تولید موتورهای کم مصرف و توربو شارژ و خودروهای هیبریدی از دیگر برنامه های ایران خودرو در زمینه حفاظت از محیط زیست است.

یکه زارع با بیان این که تولید خودروهای هیبریدی یا همان برقی و بنزینی که در ۱۰ سال اخیر به صورت جدی وارد صنعت خودروی جهان شده، موجب کاهش چشم­گیر مصرف سوخت خودروها خواهد شد، افزود: این مسیر امور تحقیقاتی برای تولید خودروهای هیبریدی هم اکنون در این شرکت آغاز شده است.

وی گفت: تولید موتورهای کم مصرف در کلاس های ۱٫۲ و ۱٫۴ را به صورت جدی آغاز کرده و هم زمان برای تولید خودرو با موتور توربوشارژ پیشرفته درحال مطالعه هستیم.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: در نیمه دوم سال ۹۵ شاهد تردد خودروهایی با پلاتفرم جدید و موتورهای کم مصرف با مالکیت ایران خودرو خواهیم بود.

یکه زارع به اقدامات صورت گرفته از سوی ایران خودرو در زمینه حفاظت از محیط زیست و ایجاد هوای پاک اشاره کرد و گفت: درحال حاضر تمامی محصولات ایران خودرو دارای استاندارد زیست محیطی یورو ۴ هستند. این اقدام کاهش مصرف سوخت پنج تا هفت درصدی برای تمامی محصولات را به همراه داشته و موجب کاهش ۳۵ تا حداکثر۵۰ درصدی گازهای آلاینده نیز شده است.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو عنوان کرد: تمامی فرایندهای تولید خودرو و تامین کنندگان که تحت نظارت شرکت ساپکو هستند، برمبنای استاندارد یورو ۴ ارتقا یافته اند.

مهندس یکه زارع خاطرنشان کرد: گروه صنعتی ایران خودرو با احساس مسوولیت و تعهد نسبت به شهروندان، خود را موظف به تولید خودرویی سازگار با محیط زیست می داند. از سویی دیگر ما موظف به پاسخ گویی به نهادها و سازمان های مسوول و مراجع ذی صلاح ناظر نیز هستیم.

وی در پایان نگاه گروه صنعتی ایران خودرو به مقوله محیط زیست از سازندگان تا شبکه خدمات پس از فروش را یک پارچه و فراگیر دانست و اظهار امیدواری کرد با اقداماتی که انجام شده و یا در دست انجام است، رسالت ایران خودرو را در ایجاد هوای پاک و حفاظت از محیط زیست به انجام برسد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=152653

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر