1

۴۰۰ اتوبوس برای پرکردن محل سخنرانی رئیس جمهور +تصاویر

  • کد خبر : 152766
  • ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲

خیابان‌های شهید چمران(چهارباندی جفره) و ساحلی از دو طرف خیابان مملو از اتوبوس‌هایی بود که به‌صورت جفت‌جفت کنارهم، برای ساماندهی و پر رنگ کردن محل سخنرانی رئیس جمهور هم پارک شده بودند.

به گزارش”منبری ها”، خبر سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر از هفته گذشته نقل محافل مردم بوشهر شد و ستادهای مردمی استقبال از دکتر روحانی و بنرهای بنفش‌رنگ در سراسر بوشهر و شهرستان‌های استان، به‌نوعی اشتیاق مردم و مسئولین هم استانی نسبت به این سفر را می‌رساند.

گفتنی است که این ستادها فرصتی مغتنم را هم برای سخنرانی عده‌ای از اصلاح‌طلبان، پرداختن به انواع مختلف موسیقی شاد، چوب بازی و شادی‌های دیگر برای گروهی از جوانان به وجود آورده بود.

بالاخره انتظارها به سرآمد و صبح سه‌شنبه فرارسید و رئیس‌جمهور وارد بوشهر شد و البته این سفر حواشی تأمل‌برانگیزی را به همراه خود داشت، که یکی از این حواشی سیل ترافیک در جاده‌های منتهی به بوشهر بود و بااین‌وجود انتظار می‌رفت که جمعیت زیادی از مردم اقشار مختلف در دیدار با رئیس‌جمهور حضور به هم رسانند، اما جمعیت حاضر در ورزشگاه چیزی خلاف این انتظار بود و عموم جمعیت را دانش آموزان تشکیل داده بودند.

وقتی رئیس‌جمهور در ورزشگاه شهید بهشتی در حال سخنرانی بود، بنا به وظیفه خبرنگاری خود سری به خیابان‌ها زدیم که از حال و هوای شهر در این لحظات خبری بگیریم و در کمال تعجب مشاهده کردیم که خیابان‌های شهید چمران(چهارباندی جفره) و ساحلی از دو طرف خیابان مملو از اتوبوس‌هایی بود که به‌صورت جفت‌جفت کنار هم پارک شده بودند و بنرهای نصب‌شده جلوی اتوبوس‌ها گویای این بود که سرنشینان خود را از کدام نقطه استان به این دیدار رسانده بودند.

ازآنجایی‌که جمعیت کثیر حاضر در ورزشگاه را دانش آموزان تشکیل می‌دادند، این سؤال پیش می‌آمد که آیا سرنشینان این‌همه اتوبوس فقط دانش آموزان بوده‌اند؟!!

آنچه در این بخش بسیار تأمل‌برانگیز می‌نمود، حضور حداقل ۱۲۱ دستگاه اتوبوس اسکانیا از شهرستان تنگستان بود!! بیش از ۴۰۰ اتوبوس از سراسر استان که هم استانی‌های عزیز را به این دیدار رسانده بودند که علی‌القاعده با این تعداد اتوبوس، جمعیت حاضر در ورزشگاه بایستی خیلی بیشتر از آنچه دیده شد می‌بودند.

از طرفی روز یکشنبه دکتر سالاری طی نشست خبری اعلام کرده بود که “بنا به تأکید شخص رییس جمهوری باید سفر با سادگی و به‌دوراز اسراف برگزار شود”. اما بااین‌وجود تعداد بی‌شمار بنرها در سطح شهر و به فاصله چند متری همدیگر، همچنین ستادهای استقبال در بوشهر و سایر شهرستان‌ها، همچنین ردیف کردن آن‌همه اتوبوس خالی از سرنشین از شهرستان‌های استان به بوشهر از بر باد رفتن هزینه‌های گزاف و اصطلاحاً همان اسراف خبر می‌داد.

حاشیه دیگر این سفر، تبعیضی بود که علیه خبرنگاران به‌کاربرده شده بود و عده‌ای از خبرنگاران که شاید خط فکری آن‌ها همسو با مقامات نبوده یا گاها انتقادهایی به دولت تدبیر و امید و مدعی انتقادپذیری داشته‌اند، نه‌تنها به نشست‌های خبری با حضور ریاست جمهوری دعوت نشده بلکه در مراسم استقبال نیز به آن‌ها بی‌احترامی هم شده بود و بعضی از وزرای محترم دولت در شهرستان‌ها نیز حاضر به مصاحبه با آنان نشده و به‌نوعی از حضور در جمع خبرنگاران امتناع کرده بودند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=152766

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر