1

ارسال گزارشات متعدد از بی‌قانونی‌‌ در پرداخت سهام عدالت

  • کد خبر : 154718
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: یکی از مواردی که در صحن علنی مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفته و مباحثی نیز روی آن مطرح بود تحقق و تفحص از سهام عدالت است که در جلسات متعدد کمیسیون اصل ۹۰ نیز این موضوع مطرح بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی افضلی‌فرد صبح امروز در نشست با جمعی از خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: برخی از دستگاه‌های اجرایی استان نه تنها قانون را اجرا نکرده‌اند بلکه گاه به شکل ناقص و مغایر با آنچه که مصوبه مجلس بوده عمل کردند که اجرای قانون بودجه سال ۹۳ از جمله این موارد است.

وی افزود: شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و حتی آب منطقه‌ای منابع هزینه‌های جاری و عمرانی انجام شده را از طریق شرکت‌های مادر خود دریافت نکرده‌اند و برای مصارف جاری و عمرانی از محل تعیین شده و منابعی که باید اختصاص می‌یافت، اقدامی انجام نشده است.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل قصور جهاد کشاروزی را در برق‌دار نکردن چاه‌های کشاورزی یادآور شد و تصریح کرد: شرکت برق استان موظف بوده تا با تامین هزینه حداقل ۲۰ درصد از این چاه‌ها را برق‌دار کند که به دلیل عدم هماهنگی جهاد و شرکت برق این کار با گذشت ۱۱ ماه از سال در استان اردبیل به شکل کامل به انجام نرسیده است.

افضلی‌فرد ضرورت گازرسانی به روستاها را به شکل سریع و با جذب اعتبارات یاد‌آور شد و گفت: آب و فاضلاب روستایی نیز باید در اجرای پروژه‌ها و محاسبات دقیق انجام این پروژه‌ها اقدام جدی را انجام دهد.

وی بیان کرد: هیچ اعتباری از محل درآمدها به شرکت‌های یاد شده اختصاص نیافته که حق استان نباید در این زمینه ضایع شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی دیگر تخلف را عدم اجرای قانون مربوط به تفویض اختیار مالی به مدیران مدارس در نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون در این زمینه هیچ اقدامی انجام نشده است.

افضلی‌فرد با اشاره به جلسات متعدد با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پرداخت قسمتی از منابع هدفمندی یارانه‌ها برای کمک به تامین هزینه‌های مربوط به انرژی در واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی گفت: قرار شده هیچ یک از سازمان‌ها و نهادهای دولتی بدون هماهنگی استانداران اقدام به قطع آب و برق و گاز نکرده و اختلالی را در این حوزه به وجود نیاورند و بدهی آنها از فروش محصولات قسط‌بندی شده و نسبت به پرداخت آن اقدامات لازم انجام شود.

وی عنوان کرد: تمام دستگاه‌های دولتی و سازمان‌ها باید هر سه ماه یکبار پرداخت بدهی خود را به بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های پیمانکاری اعلام کنند تا در این بین یک تبعیض و بی‌عدالتی را شاهد نباشیم.

این نماینده مجلس یادآور شد: وزارت نفت موظف شده برای تامین نفت نیروگاه‌ها با هدف افزایش تولید و رقابت‌پذیری این مجموعه‌ها سیستم سوخت آنها را به انرژ‌ی‌های پاک و نوین تبدیل کند که پرداخت انرژی نیز از این محل مدنظر است.

افضلی‌فرد یکی از ضعف‌های حوزه تولید را مربوط به ضعف مدیریت بیان کرد و افزود: جای تاسف است که صاحبان اکثر واحدهای تولیدی خود مدیرعامل آن مجموعه هستند در حالی که باید مدیریت به دست افراد توانمند سپرده شود که امیدواریم این ضعف در استان اردبیل که منجر به تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی شده برطرف شود.

تحقیق و تفحص از سهام عدالت در مجلس انجام می‌شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امیدواریم با همراهی دولت و مجلس و شناسایی واحدهای تولیدی با ارزش افزوده بیشتر مساعدت به این واحدها از طریق استانداران در قالب حمایت‌های همه‌جانبه انجام شود.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: یکی از مواردی که در صحن علنی مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفته و مباحثی نیز روی آن مطرح بوده است تحقق و تفحص از سهام عدالت است که در جلسات متعدد کمیسیون اصل ۹۰ نیز این موضوع مطرح بوده است.

افضلی‌فرد یادآور شد: باید هرگونه واگذاری سهام عدالت شفاف‌سازی شده و پرداخت سود نیز به شکل مشخص انجام شود چرا که به نظر می‌رسد برخی بی‌نظمی‌ها و بی‌قانونی‌ها را در توزیع و پرداخت سود به صاحبان این سهام انجام شده که ما از وزارت امور اقتصادی خواسته‌ایم تا در این زمینه همکاری کرده و تحقیق و تفحص به انجام برسد.

وی با اشاره به مصوبه مجلس در مورد طرح الحاق برخی از مواد تنظیم مقررات مالی دولت بیان کرد: در این زمینه رایزنی‌ها و هم‌فکری‌های خوبی انجام شده و مصوبه مجلس نیز مطلوب بوده است.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل از جمله این موارد را موظف شدن صندوق تامین اجتماعی برای حل مشکل کارگزاران مخابرات روستایی برای پوشش بیمه‌ای آنها اعلام کرد و گفت: این افراد از امنیت شغلی برخوردار نبوده و قرار شد مطابق مقررات بیمه تامین اجتماعی نسبت به پوشش بیمه‌ای این افراد اقدام لازم را انجام دهد تا مشکلی از کارگزاران مخابرات که در روستاها فعالیت می‌کنند برطرف شود.

افضلی‌فرد ضرورت حمایت از فعالیت‌های بخش فرهنگی، دینی و قرآنی را یادآور شد و ادامه داد: ما در این عرصه با کمبود اعتبارات و یک عدم تناسب بین عرضه و تقاضا در تامین اعتبارات روبه‌رو بودیم که قرار شد با ورود بخش خصوصی و مشارکت آنها بسیاری از فعالیت‌های حوزه فرهنگی – قرآنی در قالب مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری تقویت شده و طرح توسعه فضا و تامین ۵۰ درصد هزینه‌ها در فعالیت‌های مربوط به این حوزه از طرف دولت تامین شده و ۵۰ درصد نیز از طریق خیرین انجام شود تا یک تقویت و توانمندسازی فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و ارزشی را در این حوزه شاهد باشیم.

وی ماده الحاقی ۱۱ را در این زمینه بیان کرد و یادآور شد: ما از مسئولان صندوق توسعه ملی گلایه داریم که کف تسهیلات ارائه شده را از ۵۰۰ میلیون تومان به ۵ میلیارد تومان افزایش دادند که این افزایش به نفع استان‌های محروم نیست که صندوق توسعه ملی موظف شده منابع ورودی خود را به گونه‌ای تنظیم کند تا ۳۲ درصد منابع حاصل از فروش نفت در اختیار این صندوق قرار گیرد که البته در کمیسیون تلفیق تامین ۲۰ درصد این اعتبارات مصوب شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: صندوق توسعه ملی موظف شده با نرخ سود بسیار پایین و با در نظر گرفتن توجیه فنی و اهلیت متقاضی در اجرای پروژه‌ها نسبت به تامین اعتبار واحدهای تولیدی اقدام کند.

افضلی‌فرد ادامه داد: وزارت بهداشت موظف شده اقدامات لازم را در درمان فوری و بستری کردن بدون تاخیر مصدومان حوادث و سوانح رانندگی در تمام مراکز دولتی و غیردولتی بیمارستانی انجام دهد که تامین اعتبار این فعالیت از محل ۱۰ درصد حق بیمه پرداختی شخص ثالث تامین شده و به حساب وزارت بهداشت واریز می‌شود.

رایگان بودن هزینه انشعابات مساجد، حسینیه‌ها و دارالقرآن‌ها

وی گفت: قرار شده است دولت اموال منقول و غیرمنقول خود را بر اساس مصوبه مجلس بفروشد تا با فروش ساختمان‌های مازاد و دیگر اموال وجوه واریزی به حساب خزانه برای اجرا و تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام به استان‌ها اختصاص پیدا کند.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: در ماده ۳۷ اصلاح قانون و مقررات مالی دولت قرار شده حقوق و مستمری که به حساب پدر و مادر شهدای گرانقدر پرداخت می‌شود در صورت فوت به فرزندان معلول، دچار بیماری صعب‌العلاج و معسر پرداخت شود که این کار سبب می‌شود تا افراد بازمانده آنها بتوانند از این حق و حقوق بهره‌مند شوند.

افضلی‌فرد بیان کرد: هیئت امنای مساجد، حسینیه‌ها و دارالقرآن‌ها و حوزه‌های علمیه در مصارف آب، برق و گاز از پرداخت هزینه معاف بوده و قرار شده دولت این هزینه‌ها را تامین کند.

وی یادآور شد: براساس ماده الحاقی در کنار جذب سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف در حوزه کشاورزی قرار است به ازای تلاشی که کشاورزان برای برخورداری از آبیاری مدرن در اراضی کشاورزی انجام می‌دهند تا ۸۵ درصد تسهیلات بلاعوض پرداخت شده و مابقی نیز به عنوان آورده محسوب شود که البته در مناطق محروم این مبلغ آورده نیز به حساب نیامده و کشاورزان از پرداخت آن معاف هستند و به صورت صد درصد رایگان می‌توانند از طرح آبیاری مدرن استفاده کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار است یک درصد منابع حاصل از درآمدهای شرکت آب و فاضلاب، نفت و گاز برای مدیریت و انتقال آب‌های مرزی و تامین آب زراعی روستاییان اختصاص پیدا کند که در این زمینه بهسازی شبکه‌های انتقال و تکمیل سدهای مرزی در اولویت قرار دارد.

افضلی‌فرد در پایان سخنان خود به طرح تضمین خرید آب و ارائه خدمات به همت بخش خصوصی و استفاده از روش بی‌.او.تی در اجرای طرح‌های مختلف اشاره کرد و گفت: کشاورزانی که دچار حوادث غیرمترقبه شده‌اند از پرداخت جریمه دیرکرد حق بیمه معاف خواهند بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=154718

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر