4

کری: به تنهایی نمی‌توان به افراط‌گری پاسخ داد

  • کد خبر : 155282
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۹:۲۰

هیچ کشور، هیچ ارتشی و هیچ گروهی نخواهد توانست به این تهدید (افراط گری خشن) پاسخ مناسب بدهد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: هیچ گروه یا کشوری نمی تواند به تنهایی در نبرد با افراط گری خشن موفق شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، جان کری در اجلاس مقابله با افراط گری خشن که در وزارت خارجه آمریکا برگزار شد، گفت: هیچ کشور، هیچ ارتشی و هیچ گروهی نخواهد توانست به این تهدید (افراط گری خشن) پاسخ مناسب بدهد. ما این مسئله را در چندین کشور شاهد هستیم. هدف ما این است که گفتگوهای دو روز گذشته را ادامه دهیم و بررسی کنیم که چگونه می توانیم تهدیدهای هشدار آمریکا را رفع کنیم و چگونه می توانیم نقش جامعه مدنی و به طور خاص زنان و جوانان را تقویت کنیم.

جان کری گفت: ما باید اقدام به شناسایی و تقویت صداهای معتبر کنیم. باید آموزش های دینی و دیگر آموزش ها را گسترش دهیم که در برابر صلح بردبار هستند. باید به همه ادیان احترام بگذاریم.

جان کری گفت: امروز هدف ما این است که از این فرصت بهره بگیریم و به صورت گسترده به این موضوع فکر کنیم که چگونه می توانیم از شکل گیری ایدئولوژی های خشن جلوگیری کنیم و چگونه می توانیم مانع از آن شویم که شبکه های تروریستی مثل داعش یا بوکوحرام یا هرگروه دیگر خود را با گروههای ناراضی در دیگر مکان ها پیوند بزنند.

وی افزود: ما در ماه‌های آینده اجلاس های منطقه ای خواهیم داشت که باعث سنجش پیشرفت ما و تعیین گام های بعدی خواهد شد. در پائیز سال دو هزار و پانزده در نیویورک سران کشورها به عنوان یک گروه دور هم جمع خواهند شد اما تا آن زمان باید همکاری صورت گیرد.

جان کری گفت: باید به یاد بسپاریم که دشمنان ما مجبور نیستند با مواردی کنار بیایند که توجه را از اصل موضوع سلب می کند. آنها مجبور نیستند پاسخ های گسترده بدهند. آنها مسئولیت نهادی که ما داریم، ندارند. ترور تنها چیزی است که آنها به آن فکر می کنند.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: ایده های سمی ممکن است از هرجایی بیایند ممکن است از والدین، معلمان و دوستان و مبلغان و سیاستمداران باشد. ممکن است از یک زن زیبا در یک پایگاه اینترنتی باشد که افراد عضو آن پایگاه را می فریبد و جذب می کند. ممکن است ناشی از انتقام گیری برای یک عزیز از دست رفته باشد. ممکن است ناشی از بیکارشدن باشد یا ممکن است ناشی از تضاد بین خانوادهها باشد. ممکن است ناشی از نگاه سیاه و سفید به مشکلات باشد.

جان کری گفت: می خواهم جای هیچ تردیدی باقی نماند که صرفنظر از تجارب فردی افراد، هیچ مبنای تاریخی، دینی، ایدئولوژیک یا روانشناسی یا سیاسی وجود ندارد که اقدام به توجیه کردن کشتار کودکان و آدم ربایی و تجاوز به دختران نوجوان شود.

وی گفت: ما باید از افرادی حمایت کنیم که همیشه حرف درست را در موقع درست بیان می کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=155282

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر