4

دو و نیم درصد کاهش نرخ بیکاری در کشور

  • کد خبر : 15911
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۸

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت جز بسترسازی، سیاست گذاری و نظارت، کاری ندارد و نمی تواند به صورت دستوری، شغل ایجاد کند. ‘عبدالرضا شیخ الاسلامی’ در پنجمین اجلاس عمومی دور چهارم شورای اصناف کشور با محوریت نقش اصناف در افزایش اشتغال با بیان اینکه همه ما با فرهنگ جهادی و اعتقادی، وارد بحث اشتغال […]

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت جز بسترسازی، سیاست گذاری و نظارت، کاری ندارد و نمی تواند به صورت دستوری، شغل ایجاد کند. ‘عبدالرضا شیخ الاسلامی’ در پنجمین اجلاس عمومی دور چهارم شورای اصناف کشور با محوریت نقش اصناف در افزایش اشتغال با بیان اینکه همه ما با فرهنگ جهادی و اعتقادی، وارد بحث اشتغال شده ایم افزود: سال گذشته هدف گذاری دولت ایجاد یک میلیون و۱۰۰ هزار شغل بود که براساس آمارهای ما اکنون یک میلیون و۶۰۰ هزار شغل ایجاد شده است.

وی بابیان اینکه آمارهای رسمی کشور این موضوع را کاملا تایید می کنند افزود: متاسفانه برخی این فعالیتها و کاهش نرخ بیکاری را وارد مناقشه می کنند.

شیخ الاسلامی با بیان اینکه تابستان سال گذشته نرخ بیکاری به ۱۳و۶ دهم درصد رسیده بود گفت: اما تابستان امسال با تمام تلاش های دولت نرخ بیکاری به ۱۱و۱ دهم درصد رسید بطوری که دو و نیم درصد کاهش را در نرخ بیکاری نشان می دهد و این اقدام جز با تقسیم کار ، وفاق و همدلی ممکن نبود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه همچنین بهار امسال نرخ بیکاری به ۱۱و هفت دهم درصد رسید گفت: اما اکنون نرخ بیکاری ۱۱ و ۱ دهم درصد است که ۶ دهم درصد کاهش را در نرخ بیکاری نشان می دهد.

وی افزود: این آمارها نشان دهنده این است که جوانان بیکار و فارغ التحصیل دانشگاه ها وارد بازار کار شده اند .

شیخ الاسلامی با بیان اینکه خوشبختانه روند بیکاری روندی نزولی است افزود : پیداست که تلاش هایی که در این خصوص صورت می گیرد به نتیجه می رسد البته وضعیت راضی کننده نیست اما روند نزولی است.

شیخ الاسلامی با بیان اینکه نرخ بیکاری صفر درصد نیز امکانپذیر نیست گفت: باید نرخ بیکاری را به ۴ تا ۵ درصد برسانیم.

وی افزود: اکنون در کشور افراد بسیاری داریم که وقتی از انها سوال می شود که شاغلید یا خیر ؟ می گویند بیکار هستم و وقتی کاری به آنها پیشنهاد می شود می گویند ، بلد نیستم که اسم این افراد را نباید بیکار گذاشت بلکه آنها کارنابلد هستند ، و بیکار آنهایی هستند که کاربلد هستند و توانایی و آمادگی کار را دارند اما کار وجود ندارد.

شیخ الاسلامی گفت: در واقع می توان گفت بعضی ها بیکار نیستند بلکه بیکاره اند و توانایی کار را ندارند ، کاربلد نیستند و آموزش ندیده اند که این افراد را باید ماهر کنیم ، آموزش بدهیم و در قالب فعالیت های مختلف توانمند کنیم تا بتوانند کار کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15911

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر