1

قطر خواستار آزادی محمد مرسی شد

  • کد خبر : 163055
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲

قطر امروز (چهارشنبه) ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به حکم اعدام صادره علیه رئیس جمهوری سرنگون شده مصر، خواستار آزادی وی شد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، قطر در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: دوحه نیز همانند دیگر کشورها خواستار ابطال این حکم اعدام و آزادی محمد مرسی است.

قطر در این بیانیه افزود: صدور این حکم‌های اعدام علیه مخالفان سیاسی در مصر به ثبات و امنیت لطمه زده و درها را برای سازش و هماهنگی‌ مسدود می‌کند.

روابط میان دوحه و قاهره به خاطر حمایت قطر از مرسی مخدوش شده است.

مرسی در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط عبدالفتاح سیسی، فرمانده ارتش وقت و رئیس جمهور کنونی مصر سرنگون شد.

این مناقشه سال گذشته میلادی باعث بحرانی شد و قطر را در مقابل همسایگان حوزه خلیج فارسش همچون بحرین، عربستان سعودی و امارات که همگی از حامیان سیسی بودند، قرار داد.

این مناقشه دسامبر سال گذشته میلادی هنگامی که قطر متعهد حمایت از سیسی شد، پایان یافت اما با این وجود هنوز بسیاری از رهبران اخوان المسلمین که در حال حاضر جزء فهرست گروه تروریستی در مصر هستند در قطر پناه گرفته‌اند.

آمریکا نیز گفته است، حکم اعدام دادگاه مصر که علیه محمد مرسی، نخستین رئیس جمهور منتخب این کشور صادره شده با انگیزه سیاسی صورت گرفته است.

روز سه شنبه یکی از دادگاه‌های مصر مرسی را به خاطر اتهامات توطئه چینی برای فرار از زندان‌ها و حمله به ماموران پلیس در جریان قیام سال ۲۰۱۱ میلادی این کشور به اعدام محکوم کرد.

این دادگاه در پرونده دیگر علیه مرسی وی را به خاطر اتهامات جاسوسی برای ایران و جنبش حماس فلسطین که چندین تن از رهبران آن در قطر مستقر هستند به حبس ابد محکوم کرد.

این دادگاه مصر همچنین ۱۰۰ تن دیگر از متهمان از جمله یوسف قرضاوی، روحانی مستقر در قطر را که در دادگاه غیابی محاکمه شده بود به اعدام محکوم کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=163055

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر