1

بازدید از مراکز نظامی جزو خطوط قرمز است/ایران اجازه زیاده‌خواهی نمی‌دهد

  • کد خبر : 163192
  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران به غرب اجازه نمی دهد که پای خود را از قوانین بین المللی فراتر گذارند و موضوعات و خواسته های فرا قانونی جایی در مذاکرات ندارد.

سیدباقر حسینی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره ضرورت پذیرش اصل بازرسی از مراکز نظامی از سوی ایران برای اجرای توافق هسته ای، گفت: به طور حتم جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه زیر بار خواسته های زیاده خواهانه آمریکا نمی رود.

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها فرموده اند که بازرسی از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته ای جزء خطوط قرمز جمهوری اسلامی است و تیم مذاکره کننده این درخواست ها را نمی پذیرد.

وی با اشاره به رأی قاطع نمایندگان مجلس در نشست هفته گذشته مجلس به طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای، افزود: این طرح در هفته های آینده مورد بررسی و تصویب قرار می گیرد، تا موضع رسمی و قاطع مجلس نسبت به زیاده خواهی های غرب اعلام شود.

حسینی با اعلام اینکه موضوعات مربوط به اطلاعات حساس کشور و امنیت ملی جزء مواردی است که هیچ جایی در مذاکرات هسته ای ندارد، تصریح کرد: ایران به غرب اجازه نمی دهد که پای خود را از قوانین بین المللی فراتر گذارند و موضوعات و خواسته های فرا قانونی جایی در مذاکرات ندارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه تمام مسئولان و مقامات از تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت می کنند، گفت: قطعا توافق خوب مورد حمایت و تأیید مقامات است، اما جمهوری اسلامی توافق بد و ذلت بار را نمی پذیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که تحریم‌ها علیه ایران زمانی برداشته می‌شود که ایران گام‌هایی از جمله بررسی ابعاد نظامی احتمالی اتخاذ کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=163192

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر