3

می خواهند چهره نظام اسلامی و ولایی را مشوه جلوه دهند

  • کد خبر : 16320
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۵

آیت الله سید احمدی خاتمی در خطبه‌های دوم نماز جمعه تهران استقامت در مسیر دین را از عوامل بهشتی شدن دانست. وی با اشاره به اینکه در دهه کرامت هستیم، گفت: امام رضا علیه السلام میهمان ایرانی‌ها نیست بلکه میزبان ایرانی‌ها است. برکاتی که تاکنون بر کشورمان داشته است با عنایت آقا علی بن موسی الرضا […]

آیت الله سید احمدی خاتمی در خطبه‌های دوم نماز جمعه تهران استقامت در مسیر دین را از عوامل بهشتی شدن دانست. وی با اشاره به اینکه در دهه کرامت هستیم، گفت: امام رضا علیه السلام میهمان ایرانی‌ها نیست بلکه میزبان ایرانی‌ها است. برکاتی که تاکنون بر کشورمان داشته است با عنایت آقا علی بن موسی الرضا بوده است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: این نیرو پاسدار امنیت فیزیکی، اخلاقی، روانی و ابعاد دیگر امنیت در کشور است، بنابراین از خدمات ارزشمند این نیرو تقدیر می‌کنیم، این نیرو می‌تواند با خدمات توام با مهر منشأ خدمات بزرگ در کشور باشد.

آیت الله خاتمی  به دیدار رهبر معظم انقلاب با جانبازان قطع نخاع اشاره کرد و گفت: عشق رهبر و پیروان در این دیدار عاطفی، همچون وصل عاشق به معشوق بود. اینکه رهبری معظم اینچنین به این عزیزان ابراز محبت کردند، دارای پیام بود، پیام این رفتار رهبری این است که هر چه خدمت به این عزیزان(جانبازان) شود کم است، لذا مسئولان تمام توان خود را برای خدمت به این ایثارگران به کار بگیرند.

وی در بخش بعدی سخنان خود تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند از  مسائل بین‌المللی جهان اسلام غافل شود؛ زیرا اصل ۱۵۴ قانون اساسی کاملا به این موضوع تصریح کرد،  بنابراین ایران از مبارزه حق طلبان علیه مستکبران در هر نقطه جهان حمایت می‌کند و این اصل قانونی تکلیف نظام را مشخص کرده است که نظام موظف به حمایت از آنهاست. نگرانم برخی از مسائل داخلی ما را مشغول کند تا از مسائل جهانی و منطقه‌ای غافل شویم.

خطیب نمازجمعه تهران افزود: چند اجلاس بین المللی که طی ماه گذشته تحت عنوان بیداری اسلامی شکل گرفت بی نظیر بود. ۷۰ درصد میهمان براران اهل سنت بودند و ۳۰ درصد برادران شیعه بودند. این نشان از جایگاه محور ایرانی اسلامی دارد.

آیت الله خاتمی رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب در این اجلاس‌ها را بسیار ارزشمند خواند و گفت: این بیانات میثاق بیداری اسلامی بود، در مجموع این کنفرانس‌ها نشان داد ایران اسلامی از مسائل جهان اسلام غافل نیست؛ این خروش‌های منطقه‌ای قطره‌ای از دریای انقلاب اسلامی بود که از ایران آغاز شد. ایران اسلامی باید الهام بخشی خود را حفظ کند و سخنان رهبری نیز در همین راستا بود.

وی در بخش بعدی سخان خود گفت: توطئه‌ای به نام تشکیل دولت مستقل فلسطین در سرزمین‌های اشغالی در جریان است. دشمن سعی دارد با این ترفند به رژیم غاصب صهیونیست مشروعیت دهد. این یک خیانت بزرگ است ولی ما باید بگوییم که فلسطین همانطور که رهبری گفتند از نهر تا بحر برای فلسطینیان است.

امام جمعه موقت تهران افزود: اینک بهار بیداری اسلامی است نه بهار عربی، این عنوان بهار عربی تحریف کننده خیزش‌های‌های اسلامی منطقه است، مقصود دشمن از تکرار عنوان بهار عربی همان انقلاب‌های مخملی است، لذا نباید اجازه داد که صهیونیست‌ها در این وضعیت از مسلمانان امتیاز بگیرند، تصمیم درباره سرنوشت فلسطین فقط در اختیار ملت فلسطین است و لاغیر.

آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به حمایت‌ها از حکام دیکتاتور منطقه گفت:ملت بزرگ ما نمی‌تواند به ظلمی که در حق ملت مسلمان منطقه از طرف حکام مستبد با چراغ سبز آمریکا انجام می‌شود بگذرد. حکام سعودی هم به مردم خود ظلم می‌کنند و هم حامی دیکتاتورهای منطقه شده‌اند و کشورهای  آنها را دچار خفقان کرده‌اند لذا انسانیت و دین ما به ما می‌گوید که در این باره موضع و جانب حق را بگیریم. ملت این کشور حق رای دارند و آنها خواسته‌ای به جز حقوق خود ندارند.

وی افزود: به صراحت به این ملت‌ها می‌گویم طبق قوانین بین المللی نمی‌توانیم در آنجا حضور پیدا کنیم ولی تمام حمایت معنوی خود را نصیب شما می‌کنیم و آرزوی پیروزی شما را داریم.

خطیب موقت نمازجمعه تهران دربخش بعدی سخنان خود به جنبش وال استریت آمریکا و حوادث اخیر انگلیس اشاره و دراین باره گفت: این وقایع باردیگر حقایق سیمای لیبرال دموکراسی غرب را به دنیا نشان داد، اینها که نان دفاع از حقوق بشر را می‌خورند این صحنه‌ها را ببینند. اعتراض این مردم بابت هزینه‌های حملات نظامی دولت آمریکا است که موجب فشار به مردم فقیر آمریکا شده است. که با گاز اشک آور و اسب و موتور سوار و زور جواب آنها را می‌دهند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: همه مردم دنیا دیدند که اینها با مردم خودشان اینطور وحشیانه برخورد می‌کند می‌خواهند ناظر حقوق بشر در جهان باشند؟ این خنده دار است، آنها اطفال صغاری هستند که باید قوه عاقله‌ای آنها را کنترل کنند.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص مسائل داخلی و فساد بانکی اخیر گفت: در این پرونده دستگاه قضایی بنا بر تکلیف ذاتی وارد میدان شده است و قصد دارد تمام ابعاد را روشن و متخلفان را مجازات کنند، اینها مایه آرامش و اطمینان مردم به مسئولان قضایی است، لذا مردم منتظر اقدامات عملی دستگاه قضایی هستند و رئیس قوه قضائیه هم تاکید کردند که هیچ خط قرمزی برای برخورد با مفاسد نمی‌شناسند و این بسیار خوب است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: کسانی از این حادثه می‌خواهند با عنوان ادعانامه علیه نظام اسلامی استفاده کنند و چهره نظام اسلامی و ولایی را مشوه جلوه دهند که این یک جفای بزرگ است به خصوص از ناحیه کسانی که در پرونده سیاهشان خیانت فرهنگی و فساد سیاسی و فساد اقتصادی است. اینها می‌خواهند از این فضای به اصطلاح آشفته و تنور داغ این چنینی نان انتخاباتی شان را بپزند.

آیت الله خاتمی گفت: در همه نقاط دنیا و در حکومت‌‌های بشری تخلف و فساد پیش می‌آید اما آنچه که از نظام انتظار می‌رود برخورد قاطع در شان نظام جمهوری اسلامی با مفسدان است. امروز به فضل الهی مجموعه نظام از مقام معظم رهبری آیت الله العظمی خامنه‌ای، که ۱۰ سال پیش فرمان ۱۰ ماده مبارزه با مفاسد اقتصادی را صادر فرمودند تا سایرین خواهان مبارزه با فساد هستند.

وی تاکید کرد: مردم مطمئن باشند که مسئولان نظام این ماجرا را تا آخر پیگیری خواهند کرد و دستان خائن قطع خواهد شد. رهبر انقلاب به دستگاه قضایی فرمودند نباید به افراد بدکاره و مفسد ترحم کند و انشا‌ءالله این امر آقا عملی خواهد شد. مسئولان ۳ قوه در برخورد قاطع با این فسادها متفق القول هستند. مردم باید مطمئن باشند که یک ریال از بیت المال در دست مفسدان باقی نخواهد ماند. مبلغ ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از اموال متهمان ضبط شده است لذا مردم مطمئن باشند علاوه بر مجازات کیفری مجرمان به لحاظ حقوقی آنها موظف به برگرداندن آخر ریالی بدهکاری خود خواهند شد.

امام جمعه موقت تهران گفت: ما چند درخواست داریم اول اینکه از مسئولان محترم نظام می‌خواهیم که صبوری پیشه کنند تا دستگاه قضایی رای خود را اعلام کند و قبل از آن فرا فکنی نکنند. اینکه یک مسئول گناه را به گردن مسئول دیگر بیندازد و آن مسئول تقصیر را گردن دیگری باعث می‌شود که سوژه‌ای به دست بدخواهان داده شود. کسانی که می‌خواهند کل نظام و ارکان آن را بد نام کنند به دنبال این هستند. بنابراین نباید اجماع مرکب علیه نظام اسلامی درست کنیم.

آیت الله خاتمی در خاتمه افزود: همچنین درخواست می‌کنیم که رسانه‌ها تلاش کنند از التهابات کاذب بکاهند و بستر را برای بررسی دقیق و عادلانه فراهم کنند. زیرا در فضای جنجالی آنچه گم می‌‌شود حق است. دستگاه قضایی نیز ضمن به کار بردن همه تلاش خود پرونده را به سرعت پیگری کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=16320

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]