1

گزارش اسوشیتدپرس از پیشنهاد مهم غربی ها به ایران

  • کد خبر : 163581
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹

آمریکا و کشور های مذاکره کننده با ایران اعلام آمادگی کرده اند که در صورت انجام توافق و متوقف شدن برنامه نظامی هسته ای ایران، راکتورهای پیشرفته و با تکنولوژی بالا و تجهیزات و فناوری جدید را دراختیار ایران قرار می دهند.

خبرگزاری اسوشیتدپرس (Ap) در گزارشی به مدارکی که روز سه شنبه در اختیار این خبرگزاری رسیده است اشاره کرد و نوشت: مدارک حاکی از این است که قدرت های بزرگ در صدد کمک بزرگی به ایران هستند.

 

این خبرگزاری آمریکایی نوشت: آمریکا و کشور های مذاکره کننده با ایران اعلام آمادگی کرده اند که در صورت انجام توافق و متوقف شدن برنامه نظامی هسته ای ایران، راکتورهای پیشرفته و با تکنولوژی بالا و تجهیزات و فناوری جدید را دراختیار ایران قرار می دهند.

 

این خبرگزاری نوشت: طبق مدارک معتبری که در روز سه شنبه در اختیار ما قرار گرفت، دیده می شود که در توافقنامه های اخیر به ایران پیشنهاد شده است که تکنولوژی ها مختلف پیشرفته ای در اختیار ایران قرار خواهد گرفت.

 

اسوشیتدپرس در ادامه افزود: پیش نویس توافقنامه شامل انجام توافق در کنار همکاری کشور های غربی با ایران برای انجام کار های فنی کاربردی بوده، و این در حالی است که همچنان اختلاف نظر های زیادی برای توافق وجود دارد. گفتنی است پیش از این، همکاری ایران با برخی از کشور ها در زمینه مسایل فنی با انتقادات زیادی روبرو بوده است.

 

در قسمتی از این پیشنهاد مهم به ایران، آمده است که در صورت انجام توافق، ایران باید سوخت های هسته ای را که برای هرکدام از راکتور های خود آماده کرده است را از بین ببرد و در قبال آن به ایران پیشنهاد داده شده است که همکاری موثری در ساخت راکتور ها با ایران انجام می شود و همچنین در زمینه امنیت راکتور ها به ایران کمک خواهد شد و در زمینه تحقیقات هسته ای و چگونگی ازبین بردن زباله های هسته ای با ایران همکاری های ویژه ای را انجام خواهند داد.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=163581

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر