2

روسای دانشگاه‌ آزاد کارکنان و اعضای هیئت‌علمی را براساس سلایق شخصی اخراج می‌کنند

  • کد خبر : 165362
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس جزئیاتی از دلایل طرح نمایندگان درباره اخراج بی‌ضابطه کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد را تشریح کرد.

غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جزئیات تهیه طرحی از سوی ۱۱۵ نماینده مجلس برای رفع مشکل اخراج بی‌ضابطه اعضای هیئت‌ علمی و نیروهای رسمی و قراردادی دانشگاه آزاد، اظهار داشت: به دلیل خلاء قانونی، روسای دانشگاه‌ آزاد براساس سلایق شخصی اقدام به اخراج بی‌ضابطه و بی‌قانون کارکنان و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد در سراسر کشور می‌کنند.

وی افزود: این افراد نمی‌تواند شکایت خود را به دیوان عدالت اداری و وزارت کار و امور اجتماعی ارجاع دهند؛ طبق استنباط نادرستی که وجود دارد و آن این است که چون هیئت‌امنای این دانشگاه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده، این افراد نمی‌توانند شکایت خود را به این دو نهاد اعلام کنند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: مصوبه‌ای که شورای عالی انقلاب فرهنگی در گذشته تصویب کرده ناظر بر بخش اداری نیست و ناظر بر بحث علمی دانشجویان و هیئت‌های‌علمی است.

کاتب گفت: ۱۱۵ نماینده مجلس طرحی را آماده کردند که براساس آن اگر کارکنان و اعضای هیئت‌علمی نسبت به تصمیمات رئیس دانشگاه و هیئت‌امنا اعتراضی داشته باشند، بتوانند اعتراض خود را به دیوان عدالت اداری و وزارت کار ارجاع دهند تا اگر حقی از آنها ضایع شده حق آنها از طریق قانون ستانده شود.

وی درباره تعداد افرادی که با این مشکل در دانشگاه آزاد روبرو شدند، تصریح کرد: در دانشگاه آزاد گرمسار از این دست موارد بسیار است. رئیس دانشگاه آزاد به بهانه‌های واهی و با سلیقه شخصی و برداشت‌های خود بسیاری از کارکنان دانشگاه آزاد را اخراج کرده است.

این نماینده مجلس درباره احتمال برگزاری جلسه با مسئولان دانشگاه آزاد در این باره، گفت: اگر این مسئله با حرف قابل حل بود به درخواست برای ایجاد قانون منجر نمی‌شد. دانشگاه آزاد متاسفانه امروز دچار خود رایی شده و اقدام می‌کند. ما نیز براساس قانون با آنها برخورد می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=165362

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]