3

استقلال مظلومی یا قلعه‌نویی؟

  • کد خبر : 165622
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳

تیم فوتبال استقلال تهران این فصل با تلفیقی از نفرات قدیم و جدید و با سلیقه مظلومی بسته شده، اما موفقیت و ناکامی احتمالی مربوط به کدام سرمربی خواهد بود.

این روزها تب و تاب زیادی در خصوص جذب بازیکنان مد نظر مظلومی سرمربی تیم فوتبال استقلال در این باشگاه وجود دارد چرا که پروز مظلومی بعدا از گذشت یک دوره و البته بعد از گزینه‌های منصوریان و استیماچ و… برروی کار آمد و حاضر شد در ابتدای کار بدون دریافت یک ریال پول هدایت آبی پوشان  را بر عهده بگیرد، اما این ۳ مربی برای این که تیم قدرتمندی برای فصل آتی راهی مسابقات کند نباید تا از هر لحاظ و مربیگری خود را زیر سوال ببرد.

بایدی بازیکنان مد نظر خود را در اختیار مسئولان نقل و انتقالات قرارداد تا آنها هر طور شده بازیکنان مورد نیاز را جذب نمایند و این امر تا حدودی صورت گرفت به جز یکی دو مورد که در حال بررسی است.

گفتنی است: استقلال باید روزبه چشمی را که برای فصل پانزدهم جذب کرده را با چنگ و دندان نگه دارد تا تیم‌های مورد نظر انها را جذب نکنند.

پروز مظلومی برای فصل آتی بازیکنانی از جمله مهدی رحمتی، فرشید اسماعیلی، جابر انصاری، میثم مجیدی و روزبه چشمی را جذب کرد تا با تمام قدرت ظاهر شود تا از این طریق مورد انتقاد پیشکسوتان تیم قرار نگیرد.

امیر قلعه‌ نویی هم  در دو فصل گذشته بازیکنان قابل قبولی را جذب استقلال کرد و در حال حاضر این بازیکنان جزو افراد با تجربه تیم به حساب می‌آیند و از طریقی دیگر پرویز مظلومی هم از آنها بهره لازم را می‌برد.

کارنامه امیر قلعه‌نویی در استقلال در سالیان مختلف مثبت بوده است و بازیکنان نظیر میلاد فخرالدینی و یعقوب کریمی، سجاد شهبازاده، فرزوان،  مگویان، کرار، امید ابراهیمی، داسیلوا، محمد رضا خرسند نیا و علیرضا رمضانی را به تیم استقلال آورد و در نیم فصل گذشته هم بازیکنان از جمله وحید طالب‌لو، بهنام برزای، میلاد نوری، میلاد سلیمان فلاح و محسن کریمی را جذب کرد تا از این طریق تیم با قدرتی را به میدان بفرستد البته تا حدودی این مربی توانست از تجربه بازیکنان خود استفاده کند، اما طوری که می‌دانیم آبی پوشان پایتخت فصل گذشته نتوانستند نتایج خوب و قابل قبولی را رقم بزنند.

گفتنی است: که در حال حاضر پروپز مظلومی تنها رضا عنایتی، صادقی، فروزان و هاشم بیگ زاده را در لیست مازاد قرار داد و قرار است از مابقی بازیکنانی که توسط امیر قلعه‌نویی جذب تیم شده‌اند استفاده کند بنابراین با توجه به این موضوع ترکیب استقلال تا حدودی ترکیب ثابت از سال گذشته با چند تغییر اندک است که این موضوع به موفقیت استقلال کمک می‌کند، اما همه آن و موفقیت احتمالی مربوط به شخص مظلومی  نیست وجود برخی از بازیکنان خوب از جمله امید ابراهیمی، یعقوب کریمی، سجاد شهبازاده و بهنام برزای، وحید طالب‌لو، مگویان، کرار و دیگر بازیکنان مطرح همه دست رنج امیر قلعه‌نویی هستند و مظلومی قصد دارد که از این شرایط  به نفع استقلال و خودش استفاده کند.

از طرفی خریدهای استقلال در فصل پانزذهم همان طور که گفته شد  رحمتی، مجیدی،‌اسماعیلی، انصاری و چشمی هستند که البته برخی از آنها هنوز به صورت قطعی به ترکیب تیم اضافه نشده‌اند و در مورد روزبه چشمی بازیکن صبای قم هنوز فدراسیون رای خاصی را اعلام نکرده و به نوعی این بازیکن روی هواست.

همچنین برزای نیز بازیکنی است که در حال حاضر از باشگاه ختافه برای انجام تست های تمرینی پیشنهاد دارد اما این بازیکن به خاطر اجازه ندادن مظلومی بر سر دو راهی قرار گرفته است و نمی‌داند در آینده چه سرنوشتی برایش رقم می خورد.

شواهد نشان می دهد که برزای هم برای حضور در این تمرینات راضی است اما می بایستی تابع تصمیمات باشگاه باشد یکی دیگر از بازیکنان مد نظر مظلومی که مسئولان نقل و انتقالات باشگاه استقلال هنوز نتوانسته‌اند آنها را جذب کنند یعقوب کریمی است که این بازیکن برای دریافت رضایت نامه از سپاهانی‌ها مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان درخواست کرده که مسئولان آبی پوش در پرداخت این مبلغ ناتوان هستند.

بنابراین با وضعیتی که این روزها در نقل و انتقالات باشگاه استقلال رخ می‌دهد نظاره گر هستیم، مظلومی سرمربی تیم فوتبال استقلال که یکی از مدعیان قهرمان در لیگ برتر است هنوز نتوانسته تیم ایده آلی برای فصل آینده ببیند، گفته می شود که بازیکنانی که برای فصل آتی جذب شده‌اند هم توسط یکی از بازیکنان سرشناس تیم صورت گرفته است.

بیانی: سیستم مربی گری در استقلال چرخشی است. شاه کلید استقلال از فصل قبل مانده است

شاهرخ بیانی در خصوص این مساله اظهار داشت: قلعه نویی و مظلومی هر دو از اسطوره‌های استقلال هستند و سیستمی که جدیدا برای استقلال مرسوم شده این است که مربیگری چرخش دارد در فصل گذشته در هر صورت تیم به لحاظ اینکه بازیکنان زیادی از جمله تیموریان، نکونام و را از دست داده بود در وضعیت بمی قرار داشت و با توجه به این مسائل تیم تحت تاثیر قرار گرفته بود و شرایط ضعیفی را رقم زده بود.

وی بیان کرد: البته مشکلاتی که میان قلعه نویی و کی روش وجود داشت هم در نتایج تیم تاثیر گذار بود و این مساله باعث شده بود که تیم نتایج ضعیفی را رقم بزند.

وی افزود: شاه کلید بازیکنان از فصل گذشته باقی مانده و حدود ۷۰ درصد ترکیب تیم از همان بازیکنانی هستند که قلعه‌نویی در فصل قبل اختیار گرفته بود، البته سیستم قلعه‌نویی از لحاظ چیدمان و یادگیری با مظلومی کاملا متفاوت است.

بیانی تصریح کرد: در حال حاضر بازیکنان جوانی به ترکیب تیم اضافه شده‌اند و باید منتظر بمانیم تا ببینیم شروع فصل چه عملکردی از تیم نمایان خواهد شد اما امیدوارم هر چه که به صلاح و نفع استقلال و هواداران است اتفاق بیفتد.

وی افزود: مطمئن باشید که صد در صد شاه کلید بازیکنان از فصل گذشته تا به حال به جای مانده است بازیکنانی نظیری فخرالدین که بازیکن آینده داری است و حیدری که جزو با تجربه های تیم به حساب می آید و البته رحمتی که به تازگی به تیم پیوسته می تواند وزنه موثری برای تیم استقلال باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=165622

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر