1

دستور وزیر علوم به روسای دانشگاه‌ها درباره اجاره بهای خوابگاه‌ها

  • کد خبر : 165914
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸

وزیر علوم در بخشنامه‌ای رؤسای دانشگاه‌ها را ملزم کرد بدهی خود درباره اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی را زودتر به حساب صندوق رفاه دانشجویان واریز کنند.

محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخشنامه‌ای رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را ملزم کرد بدهی خود در رابطه با اجاره بهاء خوابگاه‌های دانشجویی در اسرع وقت به حساب صندوق رفاه دانشجویان واریز کنند.

در بخشنامه فرهادی به روسای دانشگاه‌ها آمده است: براساس ماده(۳) قانون صندوق رفاه دانشجویان مصوب مجلس شورای اسلامی، اجاره بهاء خوابگاه‌های دانشجویی به عنوان یکی از منابع درآمد و بخشی از بودجه سالیانه صندوق محسوب شده و وفق قوانین و مقررات باید به صورت نقدی و مستقیما به حساب صندوق رفاه دانشجویان واریز شود، از این رو ایجاد هرگونه حساب واسط جهت نگهداری وجوه اجاره بهاء خوابگاه‌های دانشجویی با مقررات منافات دارد.

تعلل و یا عدم واریز به موقع اجاره بهای خوابگاه‌ها به حساب صندوق رفاه دانشجویان به مثابه عدم تحقق درآمدهای صندوق محسوب می‌شود و آثار و تبعات ناشی از این امر، سبب اختلال در پرداخت تسهیلات به دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خواهد شد.

براساس گزارش صندوق رفاه دانشجویان، علی‌رغم تعامل مثبت این صندوق و پرداخت ۳۰ درصد از محل بازپرداخت اجاره بهای خوابگاه‌ها در مرداد ماه سال ۹۳ به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به منظور کمک به تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی، متاسفانه روند همکاری اغلب مراکز دانشگاهی در زمینه واریز به موقع اجاره بهاء خوابگاه‌ها مطلوب ارزیابی نشده است.

فرهادی تاکید کرده که رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را ملزم کرده است ضمن بررسی ویژه موضوع و تعیین قطعی وضعیت باقیمانده بدهی اجاره بها در سال تحصیلی ۹۴-۹۳، در اسرع وقت نسبت به واریز مبالغ دریافتی به حساب درآمد اختصاصی صندوق رفاه دانشجویان به شماره ۴۰۰۷۳۵۰۷ نزد بانک تجارت شعبه نوآوران کد ۴۰۰ اقدام کنند.صندوق رفاه دانشجویان موظف است نحوه عملکرد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را در این زمینه ظرف مدت دو هفته به وی اعلام کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=165914

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]