3

۶۰ رشته جدید در دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان راه‌اندازی می شود

  • کد خبر : 167882
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان گفت: ۶۰ رشته جدید در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان در حال راه اندازی است.

 

به گزارش خبرنگار مهر، عباس جهان بخشی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل دانشگاه آزاد واحد تاکستان برگزار شد با اشاره به فعالیت های این دانشگاه در حوزه آموزشی اظهارداشت: دانشگاه آزاد تاکستان با سابقه ای ۲۷ ساله با عنوان اولین دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین شکل گرفت و با فعالیت های پژوهشی انجام شده امروزه به قطب پژوهشی تبدیل شده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان با ۴۰ هزار نفر فارغ التحصیل و گردش مالی ۲۵ میلیارد تومان در سال توانسته سهم قابل توجهی در ارائه آموزش های تحصیلات تکمیلی به خود اختصاص دهد.

جهان بخشی با اشاره به این که دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر توانسته جمعیت زیادی از فارغ التحصیلان را وارد جامعه کند، بیان کرد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از آموزش های این دانشگاه به آموزش های پژوهش محور اختصاص یافته و در دوره نسل چهارم این دانشگاه هستیم که سیاست های کلی دانشگاه به آموزش های اقتصاد محور ارتقاء یافته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان آموزش های پژوهش محور را لازمه توسعه دانش و رسیدن به اقتصاد پایدار در کشور دانست و گفت: در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان با حمایت از پژوهش های دانشجویی و استفاده از پارک های علم و فناوری در ۱۰۰ رشته تحصیلی خدمت رسانی به دانشجویان را مسیر راه خود قرار داده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر۱۰۰ رشته در دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان در حال تدریس است و بیش از ۶۰ رشته نیز در آینده نزدیک در این دانشگاه راه اندازی خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان در حال حاضر نزدیک به ۷ هزار و ۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کند.

جهان بخشی خاطرنشان کرد: در طی مدت فعالیت دانشگاه آزاد تاکستان از ابتدا تاکنون نزدیک به ۴۰ هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان یکی از قطب های علمی کشور است و پتانسیل های موجود در این واحد از جمله دانشکده مکانیک و کشاورزی که دارای اساتید برجسته کشور از جمله چند پرفسور و استاد تمام که در ایران شاخص هستند زمینه ارتقای علمی دانشجویان این واحد را فراهم کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت واحد تاکستان بسیار بیشتر از تعداد دانشجویان کنونی است و حدود ۲ سال و نیم قبل این دانشگاه تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجو داشته که در مدت دو سال با سیاست های جدید و رشد واحدهای آموزشی در این دانشگاه تعداد ۷ هزار و ۵۰۰ دانشجو در این واحد تحصیل می کنند که راه اندازی ازدحام موسسات غیر انتفاعی در استان قزوین و به خصوص تاکستان موجب کاهش دانشجو در این دانشگاه شده است.

جهان بخشی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری تعداد۶۰ رشته جدید در این دانشگاه به ثبت رسیده و امیدواریم با پذیرش دانشجو در رشته های جدید به شرایط سابق بازگردیم.

قزوین

وی بیان کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و اجرای مدیریت منابع مالی در ۶ ماه گذشته ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در هزینه ها، در بخش های مختلف صرفه جویی شد که این امر زمینه صرفه جویی در ۸۲درصد زیان های سال گذشته را جبران کرده است.

جهان بخشی گفت: در حال حاضر امکانات بسیار خوبی در اختیار داریم و در صورتی که نتوانیم تعداد دانشجویان ورودی را افزایش دهیم در برنامه ریزی انجام شده درصددیم مجتمع های موجود را به شهرک های فناوری ارتقا دهیم و به صورت تجاری سازی در اختیار شرکت های فناوری قرار دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان یادآورشد: مرکز تحقیقات کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان در راستای اهداف تحقیقاتی خود به صورت محدود و در زمینه تحقیق اقدام به کاشت میوه کرده است.

وی اظهارداشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده و سرمایه گذاری های صورت گرفته در مرکز تحقیقات مکانیک و کشاورزی پیش بینی کرده ایم تا ۳ سال آینده این مراکز بتوانند خودکفا شده و هزینه های خود را تامین کنند که تحقق این امر نیز زمینه کاهش هزینه های جاری دانشگاه را فراهم می کند.

جهان بخشی در ادامه از انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد و گفت: چهار پرونده در رشته های علوم پزشکی تشکیل شده و ۳ رشته جدید نیز تشکیل پرونده خواهد شد.

وی یادآورشد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان در مرحله نهایی سازی مجتمع بین المللی واحد است که در این راستا مذاکرات شفاهی برای دریافت مجوز چهار رشته دریافت شده است.

برگزاری همایش ملی تربیت بدنی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان

رئیس دانشگاه آزاد تاکستان در ادامه از برگزاری همایش ملی تربیت بدنی در ۲۹ شهریور ماه در دانشگاه خبر داد و یاداورشد: تاکنون ۲۰۰ مقاله برای برپایی این همایش ارسال شده است.

قزوین

مهرانگیز قاضی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان نیز در ادامه با اشاره به این که در حال حاضر انرژی به مهمترین بحث روز دنیا تبدیل شده است، اظهارداشت: با توجه به صنعتی بودن منطقه و نیز پتانسیل علمی بالای دانشکده مکانیک بر آنیم که به قطب انرژی تبدیل شویم. در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان، نمایندگی انجمن انرژی ایران در استان قزوین را اخذ کرده است.

وی بیان کرد: همچنین مرکز تحقیقات انرژی(ERC) در این دانشگاه راه اندازی شده است که در این مرکز نیروگاه تولید همزمان دو مگاواتی برق و حرارت با مشارکت ۵۰ درصدی بخش خصوصی احداث خواهد شد.

قاضی افزود: با اجرای این طرح برق تولیدی این نیروگاه توسط وزارت نیرو، خرید تضمینی شده و گرمای تولیدی آن نیز برای تامین گرمایش و سرمایش ساختمان های دانشگاه استفاده خواهد شد.

وی افزود: در راستای حل معضل زباله شهر قزوین در منطقه صنعتی لیا، دانشگاه در حال آماده سازی و برآورد دو سناریوی پیشنهادی به سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین است سناریوی اول استحصال گاز متان و تولید برق و کود کمپوست و سناریوی دوم نیز سوزاندن گاز متان است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان یادآورشد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان در حوزه انرژی، ممیزی و بهینه سازی مصرف انرژی کارخانجات با مصرف انرژی بالا را در دست اقدام دارد که در این راستا دانشجویان علاقه مند  به ممیزی انرژی را نیز در مرکز ERC آموزش می دهد.

برگزاری همایش ملی انرژی

وی در ادامه از برگزاری همایش ملی انرژی در  روزهای ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان خبر داد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان با شرکت آب و فاضلاب، شرکت شهرک های صنعتی، شرکت صنعت، معدن و تجارت، پارک علم و فناوری، سازمان نظامئ مهندسی و شرکت برق منطقه ای استان قزوین تفاهم نامه همکاری منعقد کرده است.

مهدی جعفری مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان نیز در ادامه این نشست اظهارداشت: مرکز رشد واحد فنآوری با هدف تبدیل علم به ثروت از ۱۰ ماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و اواسط تیرماه امسال مجوز فعالیت گرفت که در این راستا شش شرکت فنآور پذیرش شده است.

وی افزود: سه شرکت دانش بنیان و سه شرکت تحقیق و توسعه ای فعالیت خود را در استان آغاز کرده است و از آنجا که این شرکت های می توانند از معافیت مالیاتی برخوردار شوند تلاش می کنیم از طریق پارک های علم و فنآوری از این معافیت برخوردار شویم.

در پایان این مراسم از خبرنگاران رسانه های گروهی استان تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=167882

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر