1

جهانگیرزاده: جلیلی زمانی که مسئولیت داشت به مجلس پاسخگو نبود

  • کد خبر : 171067
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، درباره حضور سعید جلیلی در کمیسیون برجام و توضیحاتی که او درباره توافق هسته ای و عمدتا در مخالفت با آن بیان کرد، گفت: به نظر من لازم نبود ایشان در کمیسیون حضور داشته باشند.

جواد جهانگیرزاده در خصوص اقدامات و جلسات برگزار شده در کمیسیون برجام در خصوص توافق هسته ای حاصل شده، اظهار کرد: دعوت از صاحب نظران و کارشناسان مربوط به بررسی برجام هیچ منعی ندارد، اما اینکه از یک گروه خاصی دعوت به عمل آید و این موضوع باعث انشقاق و دوگانگی شود، چیز خوبی برای نظام و کشور نیست.

وی افزود: برخی دوستان اظهاراتی در این باره می آورند که خیلی قابل توجیه نیست. به نظر می رسد این دوستان باید راجع به اقدامات خودشان گزارشاتی می دادند؛ به ویژه آقای جلیلی که در زمانی که مسئولیت پرونده هسته ای را به عهده داشت، خیلی آدم پاسخگویی نبود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس نهم با اشاره به اینکه جلیلی در زمانی که مسئولیت پرونده هسته ای را به عهده داشت خودش را ملزم به پاسخگویی به مجلس نمی دانست ، تصریح کرد: او در آن زمان، خودش را ملزم به پاسخگویی به مجلس نمی دانست و در حال حاضر که مسئولیت خاصی در این پرونده ندارد، چرا خودش را ملزم به پاسخگویی می داند؟ که همین موضوع تناقض بشمار می آید.

وی درباره اینکه آیا ممکن است موضوع انتخابات آتی مجلس به پروسه بررسی پرونده هسته ای آسیب بزند یا خیر؟ یاد آور شد: بخش قابل توجهی از رفتارهای که این روزها نشان داده شده مبتنی بر انتخابات آینده مجلس است. متاسفانه این موضوع به پرونده آسیب خیلی زیادی وارد خواهد کرد. همه رفتارها و حرف هایی که متمرکز بر پرونده است یک مسیری دارد و آن هم تحت عنوان انتخابات مجلس است که همین موضوع می تواند آسیب زننده باشد..

جهانگیرزاده تصریح کرد: موضوع برجام باید فارغ از گرایشات، رفتارهای سیاسی و موضوعاتی که مربوط به انتخابات آینده باشد، مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد. در این صورت می تواند موثر واقع شود وگرنه اگر الان بحث گروکشی داشته باشیم برای انتخابات آینده ما چیزی خوبی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: آقای زاکانی هم اشاره کردند که عملا مشخص نیست ما با چه مکانیزمی پیش خواهیم رفت. این مکانیزم، مکانیزم پاسخگویی نیست.

وی تاکید کرد: اگر نتیجه و مکانیزم مورد نظر برای بررسی برجام این باشد که صرفا کمیسیون بیاید گزارشی را به مجلس ارائه بدهد، بدون رای گیری آیا مجلس نظری خواهد داد یا خیر؟ یک مساله است و از طرفی هم بعضی دوستان اصرار می کردند دولت باید لایحه بدهد، که قطعا دولت نمی خواهد لایحه ای در این خصوص به مجلس ارائه کند ضمن اینکه نمی شود دولت را ملزم به این کار کرد. به نظر می رسد ابتدا باید مکانیزم و ساز و کار مجلس برای بررسی برجام مشخص می شد و بعد کمیسیون تشکیل و اقدامات خود را در این خصوص انجام می داد.

منبع: جماران
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=171067

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر