1

انتقاد از عملکرد وزارت تعاون در حوزه اشتغال

  • کد خبر : 173227
  • ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳

عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد وزارت تعاون در حوزه اشتغال گفت: وزارت تعاون هیچ موفقیتی در ایجاد اشتغال نداشته است

ابوذر ندیمی در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی صدای صنعت گفت: شرکت های سرمایه گذاری فرصتی جهت تولید و اشتغال و صادرات محسوب می شوند تا بدین صورت بتوانند بخشی از اهداف سازمانی را تحقق بخشند. شرکتی مانند شستا وظیفه دارد تا بخشی از سرمایه راکد سازمان تامین اجتماعی را در سرمایه گذاری ها بکار بگیرد تا بدین وسیله درآمد سازمان را افزایش داده و از طرف دیگر بطور طبیعی در چرخه فعالیت خود بخشی از اهداف حوزه تولید و اشتغال و صادرات را سازماندهی کند.

وی ادامه داد: در این راستا هیچ تردیدی وجود ندارد که ما با موضوع شرکت های سرمایه گذاری در پمپاژ نقدینگی و استفاده از منابع صندوق خواهان ایجاد فرصت هستیم. اما قدرت نقش آفرینی و بهره مندی از مدیریت کارآمد یا تاثیر تغییر مدیریت شستا و میزان موفقیت در اشتغال، محل بحث است. متاسفانه اخیرا یکی از مدیران وزارت تعاون گزارشی از منطقه آزاد ارائه میداد؛ در حالیکه عملکرد یک منطقه آزاد هیچ ربطی به وزارت تعاون ندارد. معنای این حرف این است که وزارت تعاون عملکرد موفقی نداشته است.

عضو کمیسیون اقتصادی اظهار داشت: ما به سخنرانی ها چندان اهمیت نمی دهیم؛ بلکه به کارکردها توجه خواهیم نمود. عدم موفقیت وزارت تعاون در ایجاد اشتغال موجب خواهد شد بخشی از فرصت های اعطایی به آن ها، باز پس گرفته شود. علیرغم اینکه بخش عمده ای از منابع و فرصت ها به این سازمان ها داده شده است، اما عملا در خانه اول هستند.

ندیمی در پایان گفت: وزارت تعاون هیچ موفقیتی در ایجاد اشتغال نداشته است. در دوره مدیریت قبلی شستا، پروژه های هزار میلیاردی هدفگذاری می شد که این نوع نگاه، نگاه سرمایه بر است نه کاربر. زیرا پروژه هزار میلیاردی با تکنولوژی همراه خواهد بود و در چنین پروژه هایی ایجاد اشتغال را نمی توان به عنوان هدف در نظر گرفت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=173227

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر