2

تصمیم اسرائیل برای ساخت یک پایگاه هوایی در سودان جنوبی

  • کد خبر : 17432
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۸:۴۹

گزارش های مطبوعاتی از تصمیم اسرائیل برای ساخت یک پایگاه هوایی در سودان جنوبی حکایت دارد. به گزارش پخش اخبار چند رسانه ای واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم به نقل از روزنامه “القدس العربی” چاپ لندن ، اسرائیل تصمیم دارد یک پایگاه هوایی در استان های الوحده و أعلی […]

گزارش های مطبوعاتی از تصمیم اسرائیل برای ساخت یک پایگاه هوایی در سودان جنوبی حکایت دارد.

به گزارش پخش اخبار چند رسانه ای واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم به نقل از روزنامه “القدس العربی” چاپ لندن ، اسرائیل تصمیم دارد یک پایگاه هوایی در استان های الوحده و أعلی النیل در سودان جنوبی احداث کند و نیز درصدد است تا یک نیروگاه تولید برق را در منطقه “نمولی” تاسیس کند.

روزنامه سودانی “الانتباهه” نوشت، نمایندگان اسرائیلی طرح ایجاد یک نیروگاه تولید برق در شهر “نمولی” در کنار کانال های آبی با هدف جبران آب های تبخیر شده  را با مسئولان دولت سودان جنوبی بررسی کرده اند.

کارشناسان اسرائیلی مهلت دو ماهه را برای آغاز فعالیت ایستگاه تولید برق تعیین کرده اند و سرمایه گذاران صهیونیست نیز فعالیت در ایستگاه تصفیه آب واقع میان ” النیل الأزرق ” و کشور اتیوپی در مرزهای سودان جنوبی را آغاز کردند.

به گزارش این روزنامه سودانی ، مسئولان نظامی در پایگاه بلفام کار گذاشتن برج های مراقبت مرزی با دولت سودان را که به دستگاه های نظارت کنترل دمای پیشرفته درمناطق ” راجا ” و شمل أعالی النیل و در مرزهای میان نیل آبی و استان الوحده مجهز است ، آغاز کردند.

اسرائیل همچنین تصمیم دارد پایگاه هایی را برای نیروهای مرزی و نیز بیمارستان های نظامی و یک مرکز تحقیقات درباره مین در جوبا و پایگاهی هوایی در استان های الوحده و أعالی النیل به منظور آموزش خلبانان جنگی در سودان جنوبی احداث کند.

پارلمان سودان پیشتر درباره تصمیم سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی “موساد” برای تاسیس یک مرکز منطقه ای درجوبا در جنوب سودان ابراز نگرانی کرده و این مساله را تهدید امنیتی خطرناک برای سودان برشمرده بود.

جنوب سودان (سودان جنوبی) از چند دهه پیش روابط بسیار خوب و مستحکمی با رژیم صهیونیستی دارد و این رژیم کمک های لازم به منظور اجرای طرح های جدایی از سودان را در اختیار جنوب سودان قرار داده بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=17432

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر