2

نمایش تصاویر مربوط به حمله ویروس استاکس نت به تاسیسات هسته‌یی ایران

  • کد خبر : 17448
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۹:۵۴

هاآرتص از نمایش تصاویر مربوط به حمله اسراییل به دیرالزور و حمله ویروس استاکس نت به تاسیسات هسته‌یی ایران در مراسم تودیع رییس ستاد مشترک رژیم صهیونیستی خبر داد. به گزارش افق – ایسنا- روزنامه‌ی هاآرتص گزارش داد: در ویدیویی که روز دوشنبه در مراسم تودیع گابی اشکنازی ـ رییس ستاد مشترک اسراییل ـ برگزار […]

هاآرتص از نمایش تصاویر مربوط به حمله اسراییل به دیرالزور و حمله ویروس استاکس نت به تاسیسات هسته‌یی ایران در مراسم تودیع رییس ستاد مشترک رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش افق – ایسنا- روزنامه‌ی هاآرتص گزارش داد: در ویدیویی که روز دوشنبه در مراسم تودیع گابی اشکنازی ـ رییس ستاد مشترک اسراییل ـ برگزار شد صحنه‌هایی از بمباران یک راکتور هسته‌یی در سوریه در سال ۲۰۰۷ و صدمات ناشی از حمله کرم کامپیوتری استاکس نت نمایش داده شد که برنامه هسته‌یی ایران را هدف گرفته بود.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، این خبر فقط در نسخه‌ی عبری زبان هاآرتص منتشر شد و در نسخه‌ی انگلیسی زبان به آن اشاره شده است.

هر دو واقعه در دوره‌ی چهار ساله خدمت اشکنازی به عنوان رییس ستاد مشترک رژیم صهیونیستی رخ داده است اما اسراییل هرگز به مشارکت در آن‌ها اذعان نکرده است.

هاآرتص نوشت: این کلیپ هم‌چنین شامل تصاویر بخش‌های خبری بود که این سوال را مطرح می‌کردند که آیا اسراییل می‌تواند در پس این حملات قرار داشته باشد.

یک سخنگوی نیروی انتظامی اسراییل گفت که ارتش قصد ندارد درباره‌ی این گزارش توضیحی ارایه دهد.

در حالی که اسراییل از اظهار نظر درباره‌ی حمله سال ۲۰۰۷ به سوریه خودداری کرده است. اسناد ویکی لیکس نشان می‌دهد که نیروی هوایی اسراییل یک راکتور هسته‌یی سوریه را درست چند هفته قبل از راه‌اندازی بمباران کردند.

بنابراین گزارش، فرضیات زیادی درباره قرار داشتن اسراییل در پشته حمله استاکس‌نت به سیستم‌های ایران مطرح شد و تهران نیز واشنگتن و اسراییل را مسوول کشته شدن دو دانشمند هسته‌یی خود در ماه‌های نوامبر و ژانویه معرفی کرده است.

اخیرا نیویورک تایمز به نقل از کارشناسان نظامی و اطلاعاتی اعلام کرد که اسراییل کارآمدی این کرم کامپیوتری را در مجموعه حفاظت شده دیمونا در جنوب صحرای نقب آزمایش کرد که تنها برنامه‌ی تسلیحات هسته‌یی خاورمیانه را در خود جای داده است که البته اعلام رسمی نشده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=17448

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]