3

ملت آمریکا پایه‌های کاخ سیاه را به لرزه درآورده‌ است

  • کد خبر : 17643
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۳

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس از جامعه جهانی دعوت کرد که از حقوق معترضان در آمریکا که با سرکوب دولت این کشور مواجه شده‌اند، دفاع کنند. زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جنبش ضد سرمایه‌داری وال‌استریت که […]

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس از جامعه جهانی دعوت کرد که از حقوق معترضان در آمریکا که با سرکوب دولت این کشور مواجه شده‌اند، دفاع کنند.

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جنبش ضد سرمایه‌داری وال‌استریت که با سرکوب نیروهای امنیتی آمریکا مواجه شده است، گفت: سال‌هاست که ملت آمریکا تحت شدیدترین سرکوب‌ها قرار داشته و حتی نمی‌تواند برای بیان اعتراض به سیاست‌های سردمداران کاخ سیاه راهپیمایی مسالمت‌آمیز داشته باشد.

وی با اشاره به آتش‌زدن پرچم رژیم صهیونیستی در آمریکا و اعتراض معترضا وال‌استریت به کارتل‌های صهیونیستی، افزود: امروز موج نفرت از رژیم صهیونیستی در آمریکا که سال‌هاست سران این رژیم، اشغالگران صهیونیست را خط قرمز خود می‌دانند، رسیده است.

“سیاست‌های خصمانه سال‌های اخیر سران کاخ سیاه که با اشغال کشورهای افغانستان، عراق و دخالت در امور دیگر کشورها تداوم دارد، کار را به جایی رسانده است که نه ‌تنها ملت‌های تحت ستم رژیم آمریکا دیگر تحمل این خباثت‌ها را ندارند، بلکه ملت آمریکا نیز علیه سیاست‌های رژیم حاکم بر این کشور قیام کرده است.”

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس تصریح کرد: مطالبه امروز ملت‌هایی خاورمیانه و شمال آفریقا خروج کشورشان از یوغ دیکتاتوری‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی است، هدفی والایی که امروز مردم جهان در اروپا و آمریکا هم آن را دنبال می‌کنند.

الهیان ادامه داد: ملت آمریکا با قیام خود علیه سیاست‌های کاخ سیاه، پایه‌های کاخ سیاه را به لرزه درآورده‌ است، امری که موجب شده که آمریکایی‌ها ادعای رعایت حقوق شهروندی را که سال‌ها از آن دم می‌زدند، زیر پا گذاشته و به سرکوب و بازداشت گسترده معترضان وال‌استریت اقدام کنند.

وی همچنین تأکید کرد: کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی از جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی دعوت می‌کند که در برابر سیاست‌های خصمانه سران کاخ سیاه در بازداشت‌ و سرکوب‌ گسترده معترضان وال‌استریت سکوت نکرده و از حقوق اولیه ملت آمریکا دفاع کنند.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس در پایان اظهار داشت: دولت آمریکا براساس قوانین حقوق بشر حق ندارد که با معترضان در نیویورک و شهرهای دیگر آمریکا با خشونت برخورد کند؛ البته آزادی بازداشت‌شدگان هم باید مطالبه جدی جامع جهانی از رژیم آمریکا باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=17643

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]