1

کشیشان کاتولیک از دختران جوان عکس های غیر اخلاقی می گیرند+تصویر

  • کد خبر : 17648
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰

کشیشان کاتولیک از دختران جوان عکس های غیر اخلاقی می گیرند به گزارش سرویس دینی جام نیوز؛ به نقل از نیویورک تایمز؛ «رابرت فین» اسقف کلیسای کاتولیک رومانی، به دلیل خودداری از گزارش نمودن سوء استفاده های مشکوک و غیر اخلاقی کلیسا مورد اتهام قرار گرفته است. اولین بار در تاریخ رسوایی سوء استفاده های […]

کشیشان کاتولیک از دختران جوان عکس های غیر اخلاقی می گیرند

به گزارش سرویس دینی جام نیوز؛ به نقل از نیویورک تایمز؛ «رابرت فین» اسقف کلیسای کاتولیک رومانی، به دلیل خودداری از گزارش نمودن سوء استفاده های مشکوک و غیر اخلاقی کلیسا مورد اتهام قرار گرفته است. اولین بار در تاریخ رسوایی سوء استفاده های جنسی کلیسا، رهبر یک منطقه اسقف نشین در آمریکا مانع از آن شد که کشیش منتخبش به دلیل رفتار غیر اخلاقی که انجام داده بود در معرض مجازات قانونی قرار گیرد. اتهام رابرت فین این است که به قانون عمل نکرده و رفتار غیر اخلاقی یک کشیش، مبنی بر گرفتن عکس های مبتذل از دختران در سال های اخیر را گزارش نداده است. هنگامی که رابرت فین اعتراف کرد که از این عکس های غیر اخلاقی اطلاع داشته، اما این اطلاعات را در اختیار پلیس قرار نداده است، اختلافاتی میان مسیحیان کاتولیک شهر «کانزاس» بوجود آمد. هم زمان با این رویداد، کشیش «شاون راتیگان» اظهار نمود که بررسی حوادث کلیسا مبنی بر گرفتن عکس های غیر اخلاقی از دختران جوان و سوء استفاده از کودکان بایستی ادامه یابد. ده سال پیش «رابرت فین» اسقف کلیسای کاتولیک رومانی متعهد شدند که سوء استفاده های غیر اخلاقی و مشکوک کشیشان را به مراجع قانونی اطلاع دهند. هم چنین در سال گذشته این قانون توسط واتیکان پیشنهاد گردید. مطلب مهم دیگری که باید بدان توجه نمود این است که سه سال پیش، اسقف فین شخصا قانونی را وضع کرده که بر اساس آن پرداخت ۱۰ میلیون دلار به قربانیان سوء استفاده های غیر اخلاقی، به عنوان توافقی شرعی لحاظ شده است.
نکته مهمی که باید بدان توجه داشت این است که مسیحیت به عنوان یک دین همواره ادعای پاسداری و حراست از اصول اخلاقی را داشته است. در این میان فرقه کاتولیک بیش از سایر فرقه های مسیحی ارزش ها و هنجار های اخلاقی را مورد توجه قرار می دهد و مدعی مبارزه با امور منافی با اخلاق می باشد. تحلیل و بررسی رویداد مذکور در میان کشیش های کاتولیک حاکی از آن است که، این پیشوایان مسیحی در مقام عمل، برای برآوردن امیال و غرایز پست و شیطانی خود تمامی ارزش های دینی و اخلاقی را زیر پا می گذارند. مطلب مهم دیگر این است که اسقف فین، پرداخت پول به قربانیان سوء استفاده های اخلاقی به عنوان حق السکوت را امری شرعی می داند و وجاهت دینی این عمل را نیز شخصا تایید می کند. سوال مهمی که باید از این اسقف و سایر پیشوایان و اسقف های مسیحی پرسید این است که، معنا و مفهوم یک امر شرعی چیست؟ آیا امر شرعی از امر اخلاقی قابل انفکاک است؟ واقعیت این است که شریعت الهی پشتوانه ای است برای تایید و اجرای ارزش ها و اصول اخلاقی است که خود آن ها نیز الهی و آسمانی می باشند. شریعت بدون اخلاق امری کور و بی محتوا است. این امر از چنان اهمیتی برخوردار است که پیامبر گرامی اسلام هدف از بعثت خود را احیای مکارم اخلاقی عنوان کردند. عالم دینی که در پی کشف حکم شرعی الهی است، بایستی به این مساله توجه داشته باشد که احکام شرعی خداوند، هیچ گاه با ارزش های اخلاقی مطلق و بدیهی در تعارض قرار نمی گیرند. البته واضح است که اسقف فین، از غیر اخلاقی بودن و در نتیجه غیر شرعی بودن پرداخت حق السکوت به قربانیان آگاه بوده است، اما منافع دنیوی مانع از آن شده تا به درک حقیقی خود اعتراف کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=17648

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]