0

بان کی مون انفجارهای نیجریه را به شدت محکوم کرد

  • کد خبر : 23510
  • ۰۵ دی ۱۳۹۰ - ۸:۰۴

دبیرکل سازمان ملل حملات به کلیساها را در « مادالا » در حومه ابوجا پایتخت نیجریه و همچنین شهر « جاس » در شمال شرقی این کشور « به شدت » محکوم کرد.

دبیرکل سازمان ملل حملات به کلیساها را در « مادالا » در حومه ابوجا پایتخت نیجریه و همچنین شهر « جاس » در شمال شرقی این کشور « به شدت » محکوم کرد.

این حملات تاکنون تعداد زیادی کشته و زخمی برجا گذاشته است. سخنگوی بان کی مون با انتشار بیانیه ای از قول وی، ضمن ابراز همدردی، با ملت نیجریه و خانواده های کسانی که عزیزانشان را در این حملات از دست داده اند، تسلیت گفت. در این بیانیه آمده است: « دبیرکل یک بار دیگر خواستار آن است که به هرگونه خشونت های فرقه ای و گروهی در این کشور پایان داده شود.

وی علاوه بر این، این گونه حملات را قاطعانه محکوم و تأکید کرد راه دستیابی به اهداف به هیچ وجه توسل به خشونت نیست.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از مقر سازمان ملل، تاکنون اجساد ۲۵ نفر از قربانیان انفجارهای روز کریسمس در مادالا پیدا شده است.

یک خبرنگار شین هوا که در صحنه تلفات ناشی از این انفجارها حضور یافته است گفت: « اجساد شش تن از قربانیان به حدی سوخته است که قابل شناسایی نیست و فقط اجساد نوزده نفر شناسایی شده است.» این انفجارها اوایل بامداد یکشنبه در کلیسای مسیحیان کاتولیک « سنت ترسا » St.

Theras درست پس از تجمع شرکت کنندگان در مراسم آیین مذهبی ویژه کریسمس روی داد. آمار تلفات این انفجارها با ادامه فعالیت امدادگران درحال افزایش است و به گفته برخی از شرکت کنندگان در این آیین ، بیش از ۲۰۰ نفر از اعضای این کلیسا همچنان ناپدید هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=23510

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر