1

سرنوشت سیاسی بشار اسد را باید مردم سوریه در انتخابات دموکراتیک آینده تعیین کنند

  • کد خبر : 176572
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۸:۳۳

«مارین لوپن» رهبر حزب «جبهه ملی» فرانسه تاکید کرد که بشار اسد تنها شخصی است که می تواند بر سوریه حکومت و از غرق شدن این کشور در هرج و مرج کامل جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری روسی اسپونتیک ، لوپن در گفت و گو با روزنامه فرانسوی زبان «لو تام» افزود: ثبات کشور سوریه مهمترین اولویت است صرفنظر از اینکه رهبران این کشور چه کسانی باشند.
رهبر جبهه ملی فرانسه افزود: سرنوشت سیاسی بشار اسد را باید مردم سوریه در انتخابات دموکراتیک آینده تعیین کنند اما در حال حاضر اسد تنها کسی است که می تواند سوریه را تحت کنترل نگاه دارد و از فروپاشی و تجزیه آن جلوگیری کند.
از زمان آغاز خشونت ها و فعالیت های تروریستی در سوریه ، فرانسه یکی از مخالفان اصلی دولت سوریه بوده که همراه با آمریکا و برخی کشورهای دیگر برای کمک به سرنگونی اسد از مخالفان مسلح با عنوان «مخالفان میانه رو» حمایت کرده است.
در این حال لوپن که حزب راست افراطی او از مخالفان دولت فرانسه است ، تاکید کرد که پاریس باید مسیر سیاسی خود را تغییر داده و برای حل مناقشه سوریه با دولت اسد همکاری کند.
در پی حملات اخیر تروریستی در پاریس ، حزب جبهه ملی فرانسه در مرحله اول انتخابات محلی (شوراها) فرانسه در روز یکشنبه به پیروزی بی سابقه ای دست یافت.
در حالی که بسیاری از رسانه های فرانسه و جهان از حزب جبهه ملی به عنوان راست افراطی یاد می کنند برخی کارشناسان سیاسی بر این باورند که این حزب از یک حزب راست افراطی و «خارجی ستیز» به یک جریان «ملی گرا»، مدافع «حمایت گری اقتصادی» (Protectionist) و «منتقد اروپا» (Eurosceptic) تبدیل شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=176572

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]