5

تبادلات ارزی یونان و بازپرداخت وامها مختل می شود.

  • کد خبر : 17667
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲

خروج هر کشوری از منطقه یورو پیامدها و پیچیدگیهای بسیاری را برای آن کشور به همراه دارد. به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان ؛ بر اساس پیمان منطقه یورو، خروج اعضای از این منطقه غیر قانونی و ناقض این پیمان است با وجود این هیچ مجازاتی برای کشوری که از منطقه یورو خارج شود […]

خروج هر کشوری از منطقه یورو پیامدها و پیچیدگیهای بسیاری را برای آن کشور به همراه دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان ؛ بر اساس پیمان منطقه یورو، خروج اعضای از این منطقه غیر قانونی و ناقض این پیمان است با وجود این هیچ مجازاتی برای کشوری که از منطقه یورو خارج شود وجود ندارد از این رو اگر یونان بخواهد یورو را کنار بگذارد و پول ملی خود را دوباره استفاده کند هیچ کشوری نمی تواند مانع شود.

اگر یونان این کار را انجام دهد باید برای حفظ گردش چرخ اقتصاد خود ناگزیر است میلیونها اسکناس جدید چاپ و آن را به سرعت در همه جای این کشور به ویژه بانکها و دستگاههای خودپرداز توزیع کند.

با خروج یونان از منطقه یورو مردم احساس ناامنی مالی می کنند و صف های طولانی در برابر بانکها تشکیل خواهد شد و میلیونها نفر همزمان می خواهند پس انداز خود را از بانک ها بیرون بکشند و همین هرج و مرج بوجود می آورد.

تبادلات ارزی یونان و بازپرداخت وامها مختل می شود.

برخی اقتصاددانها می گویند اگر یونان از یورو خارج شود اقتصادهای قویتر منطقه نظیر آلمان و فرانسه باید پیش از همه از منطقه یورو بیرون بروند و این خود در نهایت به فروپاشی کل منطقه یورو خواهد انجامید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=17667

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]