3

اوضاع انسانی و اقتصادی در یمن تحت تاثیر ناآرامی‌های سیاسی

  • کد خبر : 17707
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۷

دبیرکل سازمان ملل در دیدار با توکل کرمان وخامت اوضاع اقتصادی و انسانی در یمن را مورد تاکید قرار داد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مارتین نسیرکی، سخنگوی بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد: بان کی مون در ملاقات با توکل کرمان، برنده یمنی جایزه‌ صلح […]

دبیرکل سازمان ملل در دیدار با توکل کرمان وخامت اوضاع اقتصادی و انسانی در یمن را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مارتین نسیرکی، سخنگوی بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد: بان کی مون در ملاقات با توکل کرمان، برنده یمنی جایزه‌ صلح نوبل در خصوص اوضاع سیاسی نابسامان این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گفته‌ی وی اوضاع انسانی و اقتصادی در یمن تحت تاثیر ناآرامی‌های سیاسی در این کشور در شرایطی نامطلوب است و خشونت‌ها در یمن موجب آزردگی خاطر اقشار مختلف این کشور شده است.

بان کی مون اعلام کرد: سازمان ملل تمام تلاش خود را برای کمک به مردم یمن جهت حل بحران سیاسی کنونی این کشور به عمل خواهد آورد.

روز سه‌شنبه کرمان به جمع ۱۰۰ معترض یمنی پیوست و در مقابل مقر سازمان ملل خواستار کنارگیری علی عبدالله صالح، رییس‌جمهوری این کشور شد.

کرمان از سازمان ملل خواسته است برای توقف اقدامات سرکوب‌گرایانه علیه تظاهرکنندگان خواهان دموکراسی در یمن اقدام کند.

به رغم فشارهایی که از سوی جامعه بین‌المللی و مردم یمن علیه رییس‌جمهوری این کشور وارد می‌شود، علی عبدالله صالح از پایان دادن به حکومت ۳۳ ساله خود خودداری می‌کند.

براساس نامه‌ای که از سوی جنبش جوانان یمن اوایل ماه جاری به سازمان ملل ارسال شد، در جریان اعتراضات اخیر دست کم ۸۶۱ تن کشته و ۲۵ هزار تن دیگر نیز زخمی شدند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=17707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر