1

خودکم‌بینی یعنی قبول کنیم غربی‌ها شهروند درجه یک هستند

  • کد خبر : 177076
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۷:۵۱

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه داعش زائیده وهابیت و منشأ آن عربستان سعودی است گفت: ۱۱سپتامبر برای تحلیل برخی از مسائل از جمله انفجارهای صورت گرفته در پاریس یک مدل است.

امین صبحی: تروریسم پدیده‌ای است که قدمت زیادی دارد و عامل شکل‌گیری تحولات سیاسی بسیاری در دنیا شده است و آن را نمی‌توان منحصر به یک دولت و چند حکومت دانست بلکه موضوعی است که افراد و گروه‌هایی از آن به‌عنوان راهکاری برای دستیابی به منافع کوتاه و بلندشان استفاده کرده‌اند به‌نحوی‌که می‌توان ادعا کرد همه کشورها مورد هدف این پدیده نامبارک قرارگرفته‌اند.

منطقه خاورمیانه و کشورهای اسلامی نیز همواره با این پدیده شوم دست‌و پنجه نرم کرده‌اند اما آنچه در سال‌ها و ماه‌های اخیر با نام تروریسم در این منطقه فجایع زیادی را به بار آورده است که بعضاً غیرقابل‌جبران است گروه تروریستی داعش است که علاوه بر تلفات انسانی و فیزیکی که در سرزمین‌های مختلف برجای می‌گذارد به دنبال نمایش چهره خشنی از اسلام رحمانی است.

بررسی پیدایش داعش و حامیان آن، نتیجه ائتلاف آمریکایی ضدداعش، تحلیل در خصوص انفجارهای انجام‌شده در پاریس که به‌نوعی از حامیان تشکیل این گروهک بود، دلایل ترکیه برای حمایت از داعش و رویکرد روسیه در حمایت از دولت سوریه و مقابله همه‌جانبه با داعش ازجمله مسائلی است که در قالب میزگردی با حضور حسین شیخ‌الاسلام مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی و سردار یدالله جوانی مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه به بررسی آن پرداخته شد.

مشروح سخنان سردار یدالله جوانی، مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران و عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) در میزگرد (داعش و پاریس) به شرح زیر است.

یدالله جوانی در خصوص شکل‌گیری دولت اسلامی عراق و شامات گفت: امروزه شاهد این هستیم که بعضی از گروه‌های اسلام‌گرا به‌منظور برخورداری از حکومت تشکیل‌شده‌اند که یکی از برجسته‌ترین آن‌ها داعش نامیده می‌شود که پس از تصرف برخی از مناطق داعیه تشکیل خلافت را مطرح کرد و مدعی تشکیل حکومت اسلامی است موضوعی که مورد توجه رسانه‌های غربی نیز قرارگرفته و هرگاه می‌خواهند مطلبی را از این گروه نقل کنند بر اسلامی بودن آن تأکید ویژه‌ای دارند.

* شکل‌گیری داعش پاتکی علیه نظریه امام (ره) در اداره جامعه اسلامی است

وی با اشاره به این‌که این امر نشان‌دهنده این است که حرکت داعش عقبه و پشت‌صحنه‌های فراوانی دارد، افزود: این اقدام را می‌توان پاتکی علیه حرکت نظام اسلامی و نظریه‌ای که حضرت امام برای اداره جامعه اسلامی و تمدن سازی در قرن ۲۱ مطرح کردند دانست.

جوانی ادامه داد: امام راحل با تأکید بر اسلام ناب محمدی (ص) ضمن اشاره بر جوهره اسلام نوعی

دو پدیده مبارک مقاومت و بیداری اسلامی هر دو از سرچشمه انقلاب اسلامی رشد کرده‌اند که نظریه آن را امام راحل مطرح کرد و تمرکز آن را بر اخوت اسلامی، همگرایی اسلامی و وحدت شیعه و سنی گذاشت و آمریکا و صهیونیسم را عامل اصلی بدبختی و همه مشکلات جهان اسلام عنوان کرد.

همگرایی را نیز مدنظر داشتند که شیعه و سنی را دربر می‌گیرد و آیات عدیده قرآن نیز بر آن تأکید دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به آیه شریفه «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» اشاره کرد.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه در ادامه تصریح کرد: امام (ره) در همین راستا آمریکا و رژیم اسرائیل و به‌تبع آن دولت‌های فاسد و مستبد منطقه را که وابسته به اجانب و بیگانگان بودند را دشمن مشترک همه مسلمانان دانستند.

وی با اشاره به اینکه حرکت انقلاب اسلامی در جهان به‌خصوص در جهان اسلام منشأ تحولات فراوانی شد که شکل‌گیری پدیده‌های مبارکی همچون مقاومت اسلامی و بیداری اسلامی در منطقه ازجمله آن‌هاست، تصریح کرد: در چنین شرایطی در بخشی از سرزمین‌های اسلامی مشخصاً در عراق و سوریه گروه‌هایی با ماهیت تروریستی که در افغانستان نیز پیشینه‌ این‌چنینی داشتند با تصرف برخی از مناطق عراق نظیر الانبار، صلاح‌الدین و نینوا موجودیت خود را اعلام کرده و با تصرف تکریت و موصل به بهانه خلأ حکومت اسلامی اهل سنت به طرح موضوع خلافت می‌پردازند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) جوانی افزود: بنابراین باید بگویم آن‌ها که در منطقه شیطنت کرده و قتل و غارت انجام می‌دهند خالقان و حامیان اصلی داعش هستند البته باید به این نکته هم توجه خاصی کرد که با شکل‌گیری این جریان، بیشترین فشار به کدام مجموعه وارد شد؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم پرچم‌داران این مجموعه که مدعی خلافت و راه‌اندازی حکومت اسلامی هستند و تاکید دارند که می‌خواهند بر اساس شریعت رفتار کنند چگونه است که با مسلمانان سر جنگ دارند؟

*تکرار خواسته داعش از سوی ترکیه

وی افزود: درست است که رفتارهایشان ریشه در وهابیت دارد و استوار بر تکفیر است اما بازهم قابل ‌تأمل است و مطمئناً جریانی که دست به اسلحه و شمشیر می‌برد و مناطقی را با تکیه‌ بر خشونت و قتل‌عام تصرف می‌کند هیچ ربطی به اسلام ندارد.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه تصریح کرد: داعش در عراق محدود بود و قدرت مانور نداشت با بحران سوریه رسانه‌ای شد و بیشترین فشار خود را به رفتن بشار اسد از رأس قدرت معطوف کرد نکته جالب اینجاست که بعداً دولت‌های دیگری همچون ترکیه، آل‌سعود، آل‌نهیان، صهیونیست‌ها، آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی به تکرار این موضوع پرداخته و خواستار این مسئله شدند.

جوانی در ادامه اظهار کرد: این گروه در گام بعد برای مقابله با دولت سوریه اعلام جهاد می‌کند و

مدیران فکری داعش برای تأمین نیرو به سراغ آموزه‌های دینی و مذهبی رفته و فتوای جهاد می‌دهند طبیعی است جریان وهابیت که در کشورهای مختلف ازجمله اروپا روی این تفکر کارکرده‌اند مستعد این است که حالا که وقت جهاد است نباید این فرصت را از دست داد و برای جنگ به سوریه می‌روند و کم‌کم این حرکت شروع می‌شود.

شرکت‌کنندگان در این امر هم شامل نیروهایی از صهیونیست‌ها، ترک‌ها، اردنی‌ها و… می‌شود که با حمایت‌های مختلفشان به تثبیت این جریان کمک کردند.

وی با اشاره به این مطلب که آمریکایی‌ها پس از اشغال افغانستان و با شعار مبارزه با تروریسم وارد این منطقه شدند اما اساس حرکت آمریکا منجر به حمایت از تروریسم‌ شد و عربستان هم نقش متحد اصلی آمریکا را ایفا کرد و بحث جنگ نیابتی هم مطرح شد، گفت: حالا این سؤال پیش می‌آید که چرا خواسته همه این‌ها که از حامیان داعش هستند رفتن بشار اسد است؟

*پشتیبانی سوریه از مقاومت مشکل مشترک داعش و حامیان آن

به گفته مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه دلیل این مسئله هم این است که رئیس‌جمهور سوریه پشتیبان اصلی مقاومت، فلسطین، حزب‌الله و گروه‌های جهادی است و از طرف دیگر همه دولت‌های حامی داعش با مشکلات مشترکی که مقاومت و بیداری اسلامی نامیده می‌شود مواجه هستند که با حرکت‌هایی در تونس و مصر آغاز شد و در شبه‌جزیره، یمن و بحرین ادامه پیدا کرد و به مشکل جدی دولت‌های مستکبر تبدیل شد.

وی افزود: این دو پدیده مبارک هم هر دو از یک سرچشمه رشد کرده‌اند آن‌هم انقلاب اسلامی است که نظریه آن را امام راحل مطرح کرد و تمرکز آن را بر اخوت اسلامی، همگرایی اسلامی و وحدت شیعه و سنی گذاشت و آمریکا و صهیونیسم را عامل اصلی بدبختی و همه مشکلات جهان اسلام عنوان کرد ازاین‌رو توفیقات کسب‌شده توسط مقاومت اسلامی ولوله و شادمانی بسیاری را در جهان اسلام میان توده‌های مستضعف و به تعبیر امام (ره) پابرهنه‌ها ایجاد کرده و باعث نگرانی مستبدین و دیکتاتورها شد.

جوانی ادامه داد: مثلاً پس از  جنگ ۳۳ روزه و پیروزی حزب‌الله، نهضتی در میان جوانان کشورهای اسلامی برای ترویج افکار و اندیشه‌های امام راحل در خصوص اسلام ناب محمدی (ص) راه افتاد و پیام آن در جهان اسلام منتشر شد و جوانان مصر، لیبی، تونس، شبه‌جزیره و… پی بردند که حتماً یک حقانیتی هست که این پرچم توسط انقلاب اسلامی رو به اهتزاز است.

* داعش محصول جنگ نرمی است که جریان‌های انحرافی به‌ظاهر مسلمان به آن شکل دادند

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه افزود: همین مسائل نگرانی‌های متعددی را بین علمای متعصب وهابیت ایجاد کرد و به‌موازات اقدامات سیاسی که توسط دولتمردان در حال انجام بود اقدامات مذهبی و فتواها را آغاز کردند و طبق آن حکم جهاد در سوریه صادر شد تا بدین‌وسیله با مقاومت و بیداری اسلامی و در رأس آن‌ها با جمهوری اسلامی هم مقابله شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص گروه‌های تکفیری و سلفی، تصریح کرد: ایشان نیز تأکید داشتند که این جریان‌ها و حرکت‌ها دو هدف عمده را دنبال می‌کند نخست مقابله با بیداری اسلامی که مقدم و تثبیت‌کننده مقاومت خواهد بود و دیگری جمهوری اسلامی؛ از همین رو با صراحت می‌توان داعش را ساخته‌ و پرداخته استکبار جهانی، صهیونیسم و اروپا دانست که با استفاده از تفکرات انحرافی بین برخی مسلمانان که وهابیت نامیده می‌شود سوءاستفاده کردند البته نباید فراموش کرد منشأ تفکرات سلفی و تکفیری و وهابیت عربستان سعودی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) ادامه داد: این تفکر مبتنی بر مسلمان کشی است که در بررسی آن نمی‌توان منکر نقش جریان یهودیت شد؛ جریانی که قرن ۱۲ توسط محمد بن عبدالوهاب مطرح

بیش از ۱۲ هزار نفر از نیروهای داعش که در سوریه می‌جنگند از کشورهای آسیای میانه، مرکزی و حتی مناطق مسلمان‌نشین این کشور به گروه‌های جهادی ملحق شده بودند پس اگر این افراد پس از مدتی به وطنشان بازگردند مشکلات امنیتی متعددی را برای روسیه فراهم کرده و ممکن است حتی ادعای خلافت کنند.

شد و بر واگرایی تأکید داشت اما در این‌سو وحدت و انسجام جز اصول اساسی آموزه‌های اسلامی است که نه‌تنها در میان مسلمانان بلکه در بین اهل کتاب هم مهم است بنابراین شکل‌گیری داعش حرکتی کاملاً سیاسی و باهدف استفاده از ظرفیت‌های فکری جهان اسلام که نوعی تفکر انحرافی و بر اساس جهل و خرافات داشتند شکل گرفت.

وی در این بخش از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم با اشاره به نظر سردار همدانی در خصوص شکل‌گیری این گروهک تروریستی اظهار کرد: ایشان معتقد بودند داعش محصول جنگ نرمی است که پیشینه تاریخی آن ریشه در صدر اسلام،‌ قرن ۸، قرن ۱۲ و همین ۲۰۰ سال گذشته دارد که افرادی که به‌عنوان نفوذی وارد جهان اسلام شدند و به این جریان انحرافی شکل و بسط دادند.

جوانی درپاسخ به سوالی درباره اقدامات تروریستی داعش در فرانسه نیز گفت: در خصوص حوادثی که در خارج از مرزهای جهان اسلام توسط داعش صورت می‌گیرد باید به این نکته اشاره کرد که این حرکت تروریستی مکری بود که آنان علیه اسلام ناب و جمهوری اسلامی ایران طراحی کرده بودند که طبق وعده الهی به خودشان برگشت.

*حامیان داعش دل‌خوش به جنگ فرقه‌ای بودند

وی افزود: به‌ هرحال انقلاب اسلامی از طرف خداوند حمایت و هدایت می‌شود و طی این ۳۸ سال توطئه‌های بزرگی که علیه این حکومت مردم پایه توسط استکبار جهانی طراحی‌شده با عنایات الهی خنثی‌شده است دشمنان در این جنگ نیابتی خیلی امیدوار بودند که درون جهان اسلام برای چندین دهه جنگ فرقه‌ای و مذهبی به راه انداخته و آن‌ها را سرگرم این مسئله کنند تا توانمندی‌ها و ظرفیت‌های جهان اسلام از درون متلاشی‌شده و تبدیل به سرزمینی سوخته، عقب‌مانده و محتاج به غرب شوند.

*خالقان داعش از شجاعت «بشار اسد» غافل بودند

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) ادامه داد: علاوه بر این آن‌ها درصدد این بودند که از جنگ‌های مذهبی ۳۰ ساله اروپا الگوگیری کرده و چنین برنامه‌ای را در جهان اسلام پیاده کنند تا در رهگذر این موضوع جذابیتی که در دنیا نسبت به اسلام و انقلاب اسلامی شکل‌گرفته است را به تنفر تبدیل کنند و به عقیده من یکی از دلایل مهم راه‌اندازی داعش این بود حالا که همگان متوجه شده‌اند که اسلام به همه نیازهای مادی و معنوی انسان توأمان توجه دارد و با توسل به اصول آن دنیای ما آباد است و هم آخرتمان نیز تأمین می‌شود شروع به اقدام علیه اسلام کردند که ترسیم چهره کاریکاتوری پیامبر (ص)، معرفی قرآن به‌عنوان کتاب تروریست‌‌پرور و تشکیل گروه‌های تروریستی و خشن به نام اسلام ازجمله آن‌هاست.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه از بین بردن جذابیت‌های اسلام، تبدیل همگرایی مسلمانان به تفرقه و جنگ مذهبی و ایجاد شکاف در احیای هویت دینی را از دیگر اهداف مستکبران در راه اندازی این جریان دانست و گفت: بنابراین مدیران این جریان برای تأمین نیرو به سراغ آموزه‌های دینی و مذهبی رفته و فتوای جهاد می‌دهند طبیعی است جریان وهابیت که در کشورهای مختلف ازجمله اروپا روی این تفکر کارکرده‌اند مستعد این است که حالا که وقت جهاد است نباید این فرصت را از دست داد و برای جنگ به سوریه می‌روند و کم‌کم این حرکت شروع می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که خالقان داعش توقع داشتند شرایط موجود سال‌های سال مسلمانان را به خودش مشغول سازد، گفت: آن‌ها از حکومت هوشمند سوریه و مدیریت عالی فرد شجاع، بصیر و قاطعی همچون بشار اسد غافل بودند و فکر نمی‌کردند وی بتواند از ظرفیت‌های موجود در داخل سوریه و متحدان

ترک‌ها هنوز متوجه اشتباه راهبردی‌شان در منطقه نشده‌اند و فکر می‌کنند بازی در پازل آمریکایی به نفع آن‌هاست البته مخاطرات ناشی از این اقدام را دیده‌اند اما هنوز متنبه نشده‌اند. برآورد برخی از صاحب‌نظران در خصوص منفجر ساختن هواپیمای روسیه از سوی ترک‌ها این است که این اقدام در خارج از ترکیه طراحی‌شده است و ترک‌ها تنها مجری آن بوده‌اند

خارجیش به‌خوبی استفاده کرده و توطئه‌های آن‌ها عملی نشد و نگرانی جدید برایشان به وجود آمد حالا که این جنگ نیابتی با شکست مواجه شد اگر نیروهایی که با تفکر جهاد به سوریه آمده‌اند بخواهند به مملکت خودشان برگردند چه اتفاقی رخ خواهد داد.

جوانی افزود: در این بخش باز به جمله‌ای از سردار همدانی اشاره می‌کنم که می‌گفتند با آشکار شدن نشانه‌های شکست حرکت تکفیری‌ها در سوریه امروز حامیان آن به‌ویژه کشورهای اروپایی نگران این هستند که جهانیان نشست‌های مرتبط با دوستان سوریه و سهم اروپا را فراموش نکرده‌اند که حاضران در این نشست‌ها چه مجموعه‌ای را حمایت و پشتیبانی می‌کردند به خاطر همین یک پیمان نانوشته‌ای بین دولت‌های اروپایی و سوریه منعقد شد که اگر قرار است این تکفیری‌ها از سوریه خارج شوند پس بهتر است که همان‌جا بمیرند چراکه تهدیدی جدی برای دولت‌هایشان محسوب می‌شدند.

*آمریکا بجای مقابله با داعش خواستار مدیریت آن به نفع خودش بود

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه تصریح کرد: کسانی که بمب ساعتی با نام داعش را در قلب جهان اسلام، خاورمیانه و غرب آسیا کار گذاشتند دیدند که از کنترل آن ناتوان هستند چرا که دائماً به نیروهای جهادی می‌گفتند که شرک و کفر این است و تو موحدی و بر همین اساس هم موظف به مبارزه با شرک و کفر هستی و اگر این کار را کنی به بهشت می‌روی و  این تفکر، ظرفیتی را برای کسانی که در پشت‌صحنه در اندیشه انجام اقدامات شیطانی علیه اسلام بودند را فراهم کرد.

وی در خصوص حادثه پاریس هم اظهار کرد: در این زمینه هم یک نظر و احتمالی را مطرح می‌کنم که عبارت است از اینکه آمریکایی‌ها پس از حوادث عراق به طرح مقابله با داعش و ائتلاف با کشورهای مختلف در این خصوص پرداختند مقام معظم رهبری هم در ابتدا تصریح کردند که این حرکت، حرکت خالص و صادقانه‌ای نیست و نیت آمریکا در این خصوص ناپاک است مسئله‌ای که درگذر زمان مشخص شد و همگان فهمیدند که هدف آمریکا مبارزه با داعش نبوده بلکه منظور اصلی آن‌ها مدیریت داعش بود.

جوانی ادامه داد: از همین رو مجموعه‌ای از مسائل باعث شد که برخی دولت‌های اروپایی خطراتی را از جانب آمریکا احساس کردند زیرا دیدند که این ائتلاف عملاً اقدامی را برای نابودی داعش انجام نداد مثلاً ظاهراً اقدام به بمباران مواضع داعش می‌کردند اما در واقع هر زمان که چارچوب اصلی آن‌ها در حال فروریختن بود آمریکا برای آن‌ها بار‌اندازی می‌کرد و به‌وسیله پایگاه‌های اطلاعاتی آن‌ها در جریان امور قرار می‌داد موضوعی که قابل‌انکار نیست و تصاویر و اسناد مرتبط با این موضوع وجود دارد و حتی خلبانان هم اعتراف می‌کنند که به دستور اوباما بسیاری از مواضع داعش مورد هدف قرار نمی‌گرفت.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه تصریح کرد: بنابراین مقابله با این گروه جهادی را در دستور کارشان قراردادند و روسیه هم برای مقابله با داعش مبارزه جدی را آغاز کرد و مباحثی که امروزه بین اروپا و روس‌ها در حال جریان است از اهمیت راهبردی زیادی برخوردار است. روس‌ها به این جمع‌بندی رسیدند که اگر داعش و نیروهای جهادی فعال در آن را امروز در سوریه و عراق نابود نکنند فردا باید در حوزه‌های امنیتی خودشان با این پدیده شوم درگیر شوند چرا که دولت روسیه همچنان مرزهای شوروی سابق را مرزهای امنیت خود می‌داند و با همین توجیه هم در مقوله اوکراین وارد شد.

*اروپایی‌ها با نگاه به آینده احساس خطر کرده و به همگرایی با روسیه پرداختند

وی در ادامه اظهار کرد: این موضوع زمانی برای روسیه موردتوجه بیشتری قرار گرفت که بیش از ۱۲ هزار نفر از نیروهای داعش که در سوریه می‌جنگند از کشورهای آسیای میانه، مرکزی و حتی مناطق مسلمان‌نشین این کشور به گروه‌های جهادی ملحق شده بودند پس اگر این افراد پس از مدتی به وطنشان بازگردند مشکلات امنیتی متعددی را برای روسیه فراهم کرده و ممکن است حتی ادعای خلافت کنند و همین شرایط این امکان را برای غربی‌ها فراهم می‌کند که به هدف دیرینه خودشان که همان ورود به حوزه‌های امنیتی روسیه و ایجاد اخلال در آن است دست‌یافته و مشکلاتی را ایجاد کنند.

جوانی گفت: به همین دلیل روسیه برخلاف آمریکا که تروریسم را به دو قسمت میانه‌رو و تندرو تقسیم کرده بود و به مبارزه همه‌جانبه با تروریسم و ریشه‌کنی آن پرداخت و هیچ‌گونه ملاحظه‌ای را در این خصوص در نظر نگرفت به همین دلیل برخی دولت‌های اروپایی مانند فرانسه در این خصوص با روسیه هم‌پیمان شده و به مبارزه با داعش پرداخت بنابراین داعشی‌ها هم با تحرکاتی سعی در پشیمان ساختن روسیه از این مبارزه داشتند که انفجار هواپیمای روسی در ‌آسمان مصر ازجمله این اقدامات بود که خللی در اراده روسیه ایجاد نکرد و همچنان در این حوزه فعال است.

وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد این اتفاقی هم که در فرانسه افتاد همچون حادثه ۱۱ سپتامبر پشت‌صحنه‌ای برای جلوگیری از همگرایی دولت فرانسه با روسیه در مقابله با داعش دارد، اظهار کرد: به نظر می‌رسد دولتمردان اروپایی هم با نگاه به خطر آینده به این نتیجه رسیده‌اند که باید با جدیت و همگرایی به مقابله با داعش بپردازند تا در آینده مخاطرات ناشی از این سهل‌انگاری برایشان مشکل‌ساز نشود.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه تأکید کرد: به‌هرحال در این شرایط آمریکا، رژیم اسرائیل و دولت‌های مستبد منطقه متضرران اصلی این مقوله هستند و با سفر به روسیه سعی در منصرف کردن این دولت برای تداوم حملات داشتند و به نظر می‌رسد زدن هواپیمای روسیه در آسمان سوریه توسط ترک‌ها با همین نگاه و باهدف تجدیدنظر دولت روسیه در مبارزه با داعش صورت گرفته است.

جوانی در خصوص موضع ترکیه در قبال مبارزه جدی روسیه با داعش گفت: به نظر من ترک‌ها هنوز متوجه اشتباه راهبردی‌شان در منطقه نشده‌اند و فکر می‌کنند بازی در پازل آمریکایی به نفع آن‌هاست البته مخاطرات ناشی از این اقدام را دیده‌اند اما هنوز متنبه نشده‌اند. برآورد برخی از صاحب‌نظران درباره منفجر کردن  هواپیمای روسیه از سوی ترک‌ها این است که این اقدام در خارج از ترکیه طراحی‌شده است و ترک‌ها تنها مجری آن بوده‌اند گویا خود روس‌ها نیز همین نظر را دارند چرا که هواپیما در خاک سوریه سقوط کرده و خلبان زنده می‌گوید هیچ هشداری از سوی ترک‌ها دریافت نکرده است.

*شکست داعش خسارات زیادی را به ترکیه وارد می‌کند

وی افزود: البته باید به این نکته تأکید کرد اگر این مبارزه جدی با داعش تداوم‌یافته و منجر به اضمحلال آن شود و حکومت‌های مردمی در عراق و سوریه ایجاد و تثبیت شود ترکیه ضرر زیادی می‌کند چراکه بیش از ۵ سال از پشت به این کشورها خنجر زده است و به همین راحتی نمی‌تواند در این منطقه سربلند کند و همین امر خسارات زیادی را به آن‌ها وارد می‌کند بنابراین خواستار مقابله مدیریت‌شده با این گروهک تروریستی است.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه ادامه داد: در خصوص حمله داعش به پاریس هم این سؤال برایم مطرح است که آیا این حرکت مستقلاً از سوی داعش صورت گرفته و از هیچ اراده خارجی تأثیر نگرفته است و آیا امروزه این جریان به یک‌یک مجموعه یکپارچه خارج از کنترل تبدیل‌شده است که رسیدن به پاسخ این سؤال‌ها نیاز به بحث دارد اما موضوع قابل‌ارائه این است که ۱۱ سپتامبر برای تحلیل برخی از مسائل یک مدل است چراکه آمریکایی‌ها بر اساس سیاست ماکیاولیستی حاضر شدند یک سوزن به خودشان بزنند تا شرایط برای زدن جوال‌دوز به دیگر کشورها فراهم شود بسیاری از آمریکایی‌ها بر این باور هستند که برانگیختن احساس و هیجان مردم پشت‌صحنه زدن برج‌های دوقلو به‌عنوان نماد نظام سرمایه‌داری بود تا به این بهانه به کشورهای دیگر لشکرکشی و آن‌ها را اشغال کنند.

جوانی تصریح کرد: فراموش نکنیم که بوش پسر از این واقعه فرضیه جنگ ۶۰ ساله علیه جهان اسلام و وقوع جنگ‌های صلیبی را مطرح کرد تا به‌وسیله قرار دادن اسلام علیه مسیحیت و تمدن غرب شرایط را برای لشکرکشی مهیا کند درحالی‌که امروزه اسناد زیادی وجود دارد که واقعه ۱۱ سپتامبر ساخته‌و پرداخته سرویس‌های غرب، سیا و پنتاگون بوده است.

*اطلاق شهروند درجه‌۲ به مسلمانان از خلق و  خوی استکبار است

وی در ادامه به تشریح ماهیت شناسی داعش پرداخت و اظهار کرد: می‌توان نیروهای آن را در سه سطح بررسی کرد؛ سطح اول سران آن‌ها هستند که در واقع برخی از آن‌ها افراد وابسته به سرویس‌ها هستند در سطح دوم نیز نیروهایی قرار دارند که از جاهای مختلف و با تکیه ‌بر دلارهای عربی جذب این گروه شده‌اند و دسته سوم هم‌گروه‌های جهادی و نیروهای میدانی هستند که بر اساس نظریه جهاد جذب داعش شده‌ و نیروی جنگی هستند.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه درباره دلیل صدور بدون درنگ پیام تسلیت به رئیس‌جمهور فرانسه و تأخیر در انجام چنین اقدامی درباره حادثه تروریستی لبنان گفت: این مسئله باید برای ملت‌ ما قابل‌توجه باشد که چرا برخی این‌گونه به غرب نگاه می‌کنند غربی‌ها طی سال‌های گذشته تمام تلاششان را معطوف این کرده‌اند که این مطلب را به سایرین القا نمایند که انسان‌های غربی اساساً افرادی بالغ، عاقل و شهروند درجه‌یک هستند و دیگران مهجور می‌باشند و بر اساس همین نظریه است که اصلاً بحث مستعمره بودن مطرح شد و می‌توان گفت که غرب در مقابل شرق به یک خود برتر پنداری اعتقاد دارد.

وی افزود: از این‌سو افرادی نیز به دلیل تحصیل در غرب و دلایل مشابه تحت تأثیر اندیشه‌های آنان قرارگرفته و به این باور رسیدند که غربی‌ها حقیقتاً برتر بوده و کشورهای شرق شهروند درجه دو و سه به‌حساب می‌آیند ازاین‌رو هر اقدامی که توسط آن‌ها صورت می‌گیرد مشروع است و اگر خسارتی به آن‌ها وارد شد ما باید عزا بگیریم و با آن‌ها همدردی کنیم اما اگر این حادثه در کشورهای مسلمان یا جهان سوم نظیر لبنان اتفاق بیفتد شاید خیلی مهم نباشد.

جوانی در ادامه با اشاره به اینکه به نظر من این مسئله ریشه در ضعف نفس و خودکم‌بینی خودمان و

افرادی که به دلیل تحصیل در غرب و دلایل مشابه تحت تأثیر اندیشه‌های غربی‌ها قرارگرفته و به این باور رسیدند که آن‌ها حقیقتاً برتر بوده و کشورهای شرق شهروند درجه دو و سه به‌حساب می‌آیند ازاین‌رو هر اقدامی که توسط آن‌ها صورت می‌گیرد مشروع است و اگر خسارتی به آن‌ها وارد شد ما باید عزا بگیریم و با آن‌ها همدردی کنیم اما اگر این حادثه در کشورهای مسلمان یا جهان سوم نظیر لبنان اتفاق بیفتد شاید خیلی مهم نباشد.

بزرگ‌بینی مجموعه‌ای است که به‌ناحق دچار خود برتر پنداری هستند، تصریح کرد: غربی‌ها با اتکا به همین ویژگی است که ده‌ها سال به مسلمانان، ملل شرقی و جهان سوم آسیب رسانده‌اند.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه اظهار کرد: این ویژگی یکی از خلق‌وخوهای استکباری است به‌نحوی‌که اوباما می‌گوید ما رهبر جهان هستیم و این رهبری را حق خود می‌داند و معتقد است چون پرچم نظام لیبرال دموکراسی دست ما است دیگران هم باید پذیرای ارزش‌های ما باشند متأسفانه برخی از افراد در داخل کشور آن‌ها را در این خصوص محق می‌دانند مثلاً در همین پرونده هسته‌ای فردی که استادی دانشگاه را هم یدک می‌کشد در خصوص فعالیت هسته‌ای که داریم به آمریکا حق داده و می‌گوید آن‌ها حق‌دارند که نگران باشند که ما فعالیت هسته‌ای داریم من نمی‌دانم یک ایرانی با چه منطق و مبنایی حاضر به طرح این مسئله می‌شود اما از این‌طرف ایران و کشورهای مسلمان حق ندارند نگران زرادخانه‌های هسته‌ای، موشک‌های بالستیک دارای قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای باشند اصلاً گویا ما نباید شرایط نگرانی آن‌ها را فراهم کنیم.

به گفته وی، خروجی این مطلب هم این می‌شود که وقتی بحث مذاکرات مطرح می‌شود این آقا خیلی راحت در خصوص توقف غنی‌سازی اظهارنظر کرده و می‌گوید دست و پای کسی که سانتریفیوژها را جمع کند را می‌بوسم به نظر می‌رسد این محکومیت خودمان  یک نگاه بیمارگونه است نه روشنفکری چون روشنفکری ذاتاً بد نیست اما روشنفکری وابسته به غرب بد است البته این نوعت وابستگی‌ها در صد سال گذشته آسیب‌های زیادی را به ملت ما وارد کرده است.

جوانی درپایان با اشاره به بحث نفوذ تصریح کرد: امروزه که بحث نفوذ مطرح است این افراد با طرز تفکرشان که داعیه روشنفکری و دادخواهی منافع ملی رادارند قطعاً یکی از مجموعه‌هایی هستند که در کشور ما جاده‌صاف‌کن این امر می‌باشند و مضرات زیادی را نصیب ملت ایران می‌کنند.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=177076

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]