2

پژوهش باید از مدارس ابتدایی آغاز شود/ مدیریت دانش حلقه مفقوده آموزش عالی کشور است

  • کد خبر : 177084
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۸:۲۱

مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مدیریت دانش حلقه مفقوده آموزش عالی کشور است و پژوهش باید از مدارس ابتدایی آغاز شود/ مدیریت دانش حلقه مفقوده آموزش عالی کشور است

 
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه شاخص پژوه، دکتر محمد علی فقیه پیش از ظهر امروز در اولین روز از هفته پژوهش در مرکز نوآوری پژوهشگاه شاخص پژوه، در جمع اساتید و پژوهشگران این پژوهشگاه، آموزش را راهی برای رسیدن به تجربه و تحقیق دانست و گفت: مدیریت دانش حلقه مفقوده آموزش عالی کشور است و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باید تلاش کنند که علم را به عمل مبدل سازند.
وی بر ضرورت تغییر منابع انسانی به سرمایه انسانی تاکید کرد و گفت: برای توسعه پژوهش باید از مدارس شروع کنیم و از آنجایی که خلاقیت در کودکان امری مهم است، باید تحقیق و پژوهش را از همین سنین آموزش داد.
مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران ایجاد سازمانهای دانش بنیان را برای شرایط فعلی اشتغال ضروری برشمرد و گفت: همه ما باید تلاش کنیم که فرزندانمان شخصیتی کارآفرین بار بیایند و چندان به دنبال استخدام در ادارات دولتی نباشند و علاوه بر این تلاش کنیم تا از علم تولید ثروت کنیم.
وی علم بدون منفعت را علمی ناقص دانست و اظهار کرد: تبدیل ایده به پدیده و ایده به محصول امر مهمی است و همه ما باید تلاش کنیم که پژوهشگران را افزایش داده و در این بخش رونق ایجاد کنیم.
دکتر فقیه تعداد پژوهشگران موجود در کشور را ۸۰ نفر به ازای هر یک میلیون نفر عنوان کرد و گفت: این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته از هر یک میلیون نفر،۵۰ هزار نفر پژوهشگر دارند و باید تلاش کنیم که این تعداد را افزایش دهیم.
مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: خوشبختانه در یک دهه اخیر شتاب تولید علم در کشور از رتبه ۴۸ به ۱۶ رسیده و این در حالی است که دانشمندان در کشورهای کمتر توسعه یافته تولید علم کمی دارند و لذا، برای نیل به اهداف خود به سایر کشورهای سفر می کنند و در نهایت غنای علمی آن مناطق را موجب می شوند.
دکتر فقیه حرکت دانشگاه ها به سمت پژوهش محوری را امری میمون و مبارک برشمرد و ادامه داد: علم اموزی جدید، پژوهش محوری و تولید ثروت از علم از جمله مواردی است که همه به آن اذعان دارند.
وی بر ضرورت کاهش فاصله دانشگاه ها با مراکز کسب و کار تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم با علم اموزی واقعی، گامی برای توسعه علم در کشور برداریم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=177084

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]