3

آغاز تهاجم زمینی ترکیه به خاک عراق

  • کد خبر : 17716
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۸

آغاز تهاجم زمینی ترکیه به خاک عراق فرماندهان نظامی ارتش ترکیه روز پنجشنبه اعلام کرده‎اند که کماندوهای این کشور با پشتیبانی نیرویی هوایی، عملیات زمینی را علیه نیروهای پ ک ک در پنج منطقه واقع در جنوب شرقی ترکیه و شمال عراق آغاز کرده‎اند. این منبع نظامی ترکیه همچنین می گوید که این حمله بزرگ […]

آغاز تهاجم زمینی ترکیه به خاک عراق

فرماندهان نظامی ارتش ترکیه روز پنجشنبه اعلام کرده‎اند که کماندوهای این کشور با پشتیبانی نیرویی هوایی، عملیات زمینی را علیه نیروهای پ ک ک در پنج منطقه واقع در جنوب شرقی ترکیه و شمال عراق آغاز کرده‎اند.

این منبع نظامی ترکیه همچنین می گوید که این حمله بزرگ علیه تروریست های کرد با ۲۲ گردان ارتش ترکیه انجام می شود.

جنگنده های اف۱۶ ارتش ترکیه چهارشنبه شب پروازهای بسیاری بر فراز مخفیگاه‎های پ ک ک در منطقه نیمه مستقل کردستان عراق انجام دادند.

این پروازها در پی عملیات پ ک ک در روز سه شنبه در استان “هکاری” واقع در جنوب شرقی ترکیه انجام گرفت. در این عملیات تروریستی ۲۶ نیروی امنیتی ترک کشته و ۲۲ نفر دیگر زخمی شدند.

حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در تلاش برای جدایی و استقلال منطقه کردستان در جنوب شرقی ترکیه از سال ۱۹۸۴ اقدامات مسلحانه علیه دولت ترکیه را آغاز کرد که این شورش مسلحانه طی دو دهه بیش از ۴۵ هزار کشته برجای گذاشته است.

گروه موسوم به پ ک ک از طرف بسیاری از نهادهای بین‎المللی یک گروه تروریستی شناخته شده که پایگاه هایی در کوه های صعب العبور قندیل در شمال عراق واقع در منطقه تحت کنترل دولت محلی کردستان دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=17716

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]