3

چهره های قضائی و حقوقی که «سیاسی» شدند!

  • کد خبر : 177824
  • ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲

در میان بیش از ۱۰ هزار متقاضی کاندیداتوری مجلس دهم تعداد وکلا و حقوقدانان هم قابل توجه بود اما در این میان برخی چهره های حقوقی و قضائی هم وارد گود رقابت سیاسی برای ورود به خانه ملت شدند.

 دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷ اسفند ۹۴ در حالی برگزار می شود که در صف داوطلبان کاندیداتوری مجلس آینده چهره های حقوقی و قضائی هم دیده می شوند. به گفته حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای تاکنون ۱۲ قاضی برای حضور در انتخابات مجلس استعفا داده اند اما برای قضاتی که حوزه انتخابیه آنها خارج از محل خدمت شان است نیاز به استعفا نیست.
همچنین از میان وکلای کانون وکلای مرکز و سایر کانون ها بیش از ۱۰۰ وکیل ثبت نام کرده اند که در این میان نام برخی وکلا قابل تامل بود.
*قاضی کشکولی
قاضی محمدرضا محمدی کشکولی که قضاوت پرونده های بزرگی مانند بیمه، سعید مرتضوی (دادستان سابق تهران) و مسعود زریبافان (رئیس بنیاد شهید دولت دهم) را در کارنامه خود دارد هم از حوزه انتخابیه شیراز برای کاندیداتوری مجلس دهم ثبت نام کرد.
* علی مندنی پور
علی مندنی پور متولد یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد، جامعه‌شناس، سیاستمدار و وکیل دادگستری بوده که در کارنامه خود ریاست اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) و ریاست کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویراحمد را دارد که از شیراز برای انتخابات مجلس ثبت نام کرده است.
* ابوالمعالی
سید وحید ابوالمعالی متولد ۱۳۵۵ وکیل دادگستری که از حوزه انتخابیه تهران کاندیدای مجلس شده است. این چهره حقوقی که وکالت چندین پرونده بزرگ را بر عهده داشته دارای مدرک دکترای حقوق جزا است.
* محمدرضا دشتی اردکانی
محمدرضا دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران هم ثبت نام کرد. این حقوقدان در کارنامه خود ۸ سال ریاست کانون سردفتران و دفتریاران، رئیس کانون خدمات الکترونیک قضایی، ریاست مجتمع ۳۱ شورای حل اختلاف در سال ۹۱، عضو کارگروه امضای الکترونیک کشور و مدیرمسئولی نشریه کانون را دارد. این چهره حقوقی دارای مدرک کارشناسی ارشد و دانشجوی دکترای حقوق عمومی است و ۱۵ سال هم درس خارج فقه خوانده است.
* محمود علیزاده طباطبایی
محمود علیزاده طباطبایی که هم اکنون عضو هیئت مدیره کانون وکلای مرکز است هم به جمع ثبت نام کنندگان کاندیداتوری مجلس دهم پیوست. این چهره حقوقی که در کارنامه خود وکالت افراد سیاسی مانند غنچه قوامی، مهدی هاشمی، محمد عطریانفر، سعید لیلاز و…، را برعهده داشته است.
منبع: مهر
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=177824

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]