1

طلا در آستانه ثبت سومین سال تنزل

  • کد خبر : 178048
  • ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹

قیمت طلا در بازارهای جهانی ۳٫۱۷ درصد افزایش یافت و هر اونس ۱۰۷۲٫۲۵ دلار معامله شد اما با توجه به کاهش ۱۰ درصدی قیمت طلا در سال جاری، به نظر می رسد که این فلز گران بها در آستانه ثبت سومین سال متوالی کاهشی قرار دارد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، طلا در تلاش است تا در معاملات امروز افت قیمت یک شبه خود را ترمیم کند. روز گذشته با کاهش شدید قیمت نفت، تقاضا برای طلا کاهش یافت.

هر اونس طلا در معاملات امروز با ۳٫۱۷ دلار افزایش ۱۰۷۲٫۲۵ دلار معامله شد. روز گذشته این فلز گران بها ۰٫۶ درصد از ارزش خود را از دست داد.

در نبود سرنخ های تجاری قوی و نقدینگی، به نظر می رسد طلا در همین محدوده تا آخر هفته نوسان داشته و از بازارهای نفت و ارز پیروی کند.

ادوارد میر تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «از آنجایی که صندوق ها در نظر دارند تا در پایان سال قیمت‌ها را کاهش دهند و سال بعد را با قیمت های جدید آغاز کنند، در کوتاه مدت فلزهای گران بها احتمالا به حاشیه رانده خواهد شد.»

طلا روز گذشته ارزان فروخته شد چراکه نفت ۳ درصد از ارزش خود را از دست داد و قیمت نفت برنت به کمترین قیمت در ۱۱ سال گذشته رسید. تقاضا برای طلا کاهش یافت،چرا که طلا مانعی در برابر تورم ناشی از نفت محسوب می‌شود.

کاهش قیمت نفت هر آنچه طلا از کاهش ارزش دلار کسب کرده بود را جبران کرد. دلار در روز دوشنبه به کمترین رقم در بیش از یک هفته گذشته در برابر سبدی از ارزها سقوط کرده بود.

با توجه به کاهش ۱۰ درصدی قیمت طلا در سال جاری، به نظر می‌رسد که این فلز گران بها در آستانه ثبت سومین سال متوالی کاهشی پس از ۱۲ سال متوالی افزایشی قرار دارد. روند افزایشی طلا در سال ۲۰۱۳ پایان یافت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=178048

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر