1

آمریکا در جنایت آل سعود در شهادت شیخ نمر شریک است

  • کد خبر : 178284
  • ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه آمریکا با حمایت از سیاست‌های ضد انسانی عربستان در جنایت آل سعود و به شهادت رساندن شیخ نمر شریک است گفت:‌ عربستان این جنایت را از سر استیصال و شکست در عرصه های مختلف انجام داده است.

 

علاء الدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با اشاره به شهادت شیخ نمر از سوی رژیم آل سعود ، ضمن محکوم کردن این جنایت جدید عربستان گفت: دولت عربستان علیرغم تاکیدات تعداد زیادی از علمای جهان اسلام و مراجع تقلید بر اعدام نکردن یک روحانی عالی قدر این جنایت را انجام داد. این نشان می‌دهد که دولت عربستان نه برای علمای اهل سنت و نه برای مراجع تقلید شیعه حرمتی قائل نیست.

وی تاکید کرد که موج شدیدی از نارضایتی و مخالف در داخل و خارج از عربستان علیه این دولت این کشور با چنین جنایتی شکل خواهد گرفت که باید پاسخگوی تبعات آن باشند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: معمولا در کشورها برای روحانیون و دانشمندان حرمت قائلند و دست به چنین جنایتی نمی زنند ولی این اقدام عربستان نشان داد که نه تنها هیچ گونه آزادی و حرمتی برای علمای قائل نیست بلکه موج جدیدی از نارضایتی ایجاد کرده است.

به گفته بروجردی، کشورهایی همچون آمریکا که از این سیاست ضدانسانی و ضد دموکراسی عربستان حمایت می‌کنند، در جنایات آن شرکت کرده‌اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد هدف عربستان از انجام چنین جنایتی گفت :‌عربستان در کل منطقه شکست خورده است که نمونه بارز آن در یمن می‌باشد که حرمتی برای این کشور عربی و اسلامی قائل نشده است به طوری که تاکنون هزاران نفر از مردم بی گناه یمن به خاک و خون کشیده شده و عربستان در دهمین ماه این جنایات شکست خورده است.

وی ادامه داد: عربستان در کنار شکست در صحنه یمن چنین تجربه ای را در لبنان،‌ سوریه و عراق به دست آورده است و از این رو جنایات اخیرش به شهادت رسیدن شیخ نمر از سر استیصال و شکست در عرصه های مختلف و عکس العملی دور از هرگونه منطق و خردمندی است که باید تبعاتش را تحمل کنند.

بروجردی در پایان در مورد واکنش ایران و کشورهای اسلامی در پی این جنایت گفت: طبیعتا باید اقدامات لازم صورت گیرد که گام اول محکوم کردن چنین جنایتی است، ما نیز در کمیسیون امنیت در حال مشورت برای واکنش مناسب به این جنایت هستیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=178284

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]