4

اوباما: سیاست ما جایگاه خود را از دست داده است

  • کد خبر : 179325
  • ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱

رئیس‎جمهور آمریکا اعلام کرد که اختلافات، دو دستگی و چنددستگی‌ها در سیاست، کنگره و دولت آمریکا بالاست.

مسائل سیاسی همچون کنترل سلاح، ازدواج همجنس بازان، آموزش، مالیات، لایحه بهداشت و درمان اوباما در صدر سوالات مردم قرار داشته است. مسائل  سیاسی همچون حادثه بنغازی، عملکرد اوباما در جنگ با داعش، لایحه پاتریوت و  بحث کنترل سلاح در صدر سوالات سیاسی قرار داشته است.

اوباما در گفتگو با یوتیوب درباره مبارزات انتخاباتی و مجادله ها و مناقشه های خبرساز آن گفت: در انتخابات پیشین دیده ایم که کسانی که ابتدا در صدر قرار می گیرند، به علت سر و صدایی است که ایجاد می کنند و خبرساز می شوند. اما به تدریج که رای دهنده ها با دقت بیشتری نگاه می کنند، خنده و شوخی تمام می شود و آنها رئیس جمهورشان را انتخاب می کنند. با گذشت زمان هم خواهیم دید که انتخابات مقدماتی جمهوریخواهان به کجا خواهد رسید. اما همانطور که در سخنرانی سالانه خود گفتم، سیاست ما جایگاه و شأن خود را از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اوباما افزود: اشخاص واقعیت ها را تغییر می دهند، امروز حرفی می زنند و هفته بعد دقیقاً عکس آن را می گویند و برچسب های نادرست و زشت به رقبای خود می زنند. این نتیجه عوامل مختلف است.

تغییر می دهند، امروز حرفی می زنند و هفته بعد  دقیقاً عکس آن را می گویند و برچسب های نادرست و زشت به رقبای خود می زنند. این نتیجه عوامل مختلف است. رسانه ها این اخبار را منتشر می کنند و عادت های رادیویی صحبت کردن وارد سیاست شده است. اگر می خواهیم دموکراسی مان کارآمد باشد، باید بحث های مهم و بزرگ داشته باشیم. ممکن است در بسیاری موارد اختلاف نظر داشته باشیم اما حد و مرزهایی باید وجود داشته باشد که مانع داستان سازی برای افراد شود و تصورات خود را درباره افراد بازگو نکنیم.

اوباما در باره مسئله کنترل سلاح نیز گفت: انگیزه افرادی که حوادث تیراندازی را رقم می زنند، پیچیده است و عوامل مختلف روحی و ذهنی دارد. ما نمی توانیم به طور کامل این خشونت های ناشی از سلاح را ریشه کن کنیم اما می توانیم آن را کاهش دهیم. همانطور که تلفات جاده ای خود را با وضع قوانینی مثل الزامی شدن بستن کمربند ایمنی، منع رانندگی در حال مستی و غیره کاهش دادیم، می توانیم این خشونت ها را نیز با وضع قوانین جدید کاهش دهیم.

وی درباره تروریست های تنها در آمریکا گفت: در مقابله با داعش اولین اولویت ما محافظت از منافع و امنیت داخلی بوده است. داعش می تواند الهام بخش تروریست هایی باشد که اینجا زندگی می کنند و مشکل دارند. البته این یک تهدید موجودیتی برای ما نیست و با جنگ جهانی سوم روبرو نیستیم. کار ما این است که به دنبال هسته این تروریست ها در آن سوی مرز یعنی در عراق و سوریه برویم. این کاری است که الان ما انجام می دهیم. حتی اندیشمندان ، میانه روها و رهبران اسلامی از داعش فاصله می گیرند و می گویند نسبتی با این گروه ندارند. این که چگونه و به بهترین شیوه با این گروه هولناک مقابله کنیم، در نتیجه همکاری نهادهای مختلف حاصل می شود.

اوباما: اختلافات، دو دستگی و چنددستگی ها در سیاست، کنگره و دولت آمریکا بالاست

اوباما در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرد که اختلافات، دو دستگی و چنددستگی ها در سیاست، کنگره و دولت آمریکا بالاست و این که او تلاش کرده است آن را کاهش دهد اما به نظر او تنها راه برای خلاص شدن از این وضع این است که مردم آمریکا به طور مستمر مشارکت داشته باشند. او گفت که مردم باید در انتخابات شرکت کنند، رای دهند و مشارکت داشته باشند تا اوضاع سامان پیدا کند.

اوباما در پاسخ به سوالی درباره این که زندگی همراه با ترس از حملات تروریستی در آمریکا یک پدیده جدید خواهد بود، گفت: ما نباید هرگز چنین چیزی را بپذیریم. متاسفانه کسانی هستند که نه برای جان انسان ها و نه برای خودشان ارزشی قائل نیستند.اما توجه داشته باشید که از بعد از حوادث یازده سپتامبر ما تلاش گسترده ای برای جلوگیری از وقوع حملات به بزرگی آن حادثه به عمل آورده ایم. منابع زیادی به این امر اختصاص دادیم. برخی اوقات افراد یا گروه های کوچک در صدد انجام دادن کارهایی برمی آیند اما هدف اصلی ما ادامه فشار بر سازمان هایی مثل داعش است که تلاش می کند این تروریست ها را ترغیب و تشویق به حمله کند. ارتش و دستگاه های اطلاعاتی ما منابع و انرژی زیادی به امر اختصاص داده اند. اما بعد از حوادث یازده سپتامبر بیش از یکصد اما کمتر از یکصد و پنجاه نفر در حملات تروریستی در داخل خاک آمریکا کشته شده اند. این در حالی است که سالانه دهها هزار نفر در حوادثی مثل تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند. ما این مسئله را جدی گرفته ایم اما نمی خواهیم مردم احساس ترس داشته باشند و ترس از حملات تروریستی زندگی آنها را تحت الشعاع قرار دهد. از این رو همه تلاش خود را برای جلوگیری از وقوع حملات صورت می دهیم.

اوباما در پایان در پاسخ به این سوال که زمان خستگی و احساس ناامیدی چه می کند، گفت: در جیب خود یادگاری هایی از برخی مردم دارد که با خود همیشه حمل می کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=179325

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]