5

سمینار علم تمرین با رویکرد بدنسازی برگزار شد

  • کد خبر : 179647
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴

جلسه آموزشی علم تمرین با حضور دکتر عبدالمهدی نصیر زاده و دکتر مریم وطن دوست در مجموعه ورزشی برادران محبی برگزار شد.

photo_2016-01-21_13-16-35به گزارش خبرنگار ورزشی افق درراستای ارتقای دانش جامعه ی ورزشی سمیناری باعنوان علم تمرین با رویکرد بدنسازی با حضور اساتید علوم ورزشی  همچون پروفسور ابولفضل فراهانی و دکتر محمدرضا اسد مدیر کل توسعه ورزش های همگانی و همچنین جمعی از دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه پیام نور و مربیان و ورزشکاران بدنساز و به میزبانی انجمن فیتنس ایران  برگزار شد.

در این سمینار پژمان فزونخواه رئیس فدارسیون فیتنس ایران با انتقاد از مصرف بی رویه ی مکمل ها در میان ورزشکاران اظهار داشت : نبود مشاور تغذیه ی ورزشی و وجود مربیان سود جو از عوامل مصرف مکمل ها می باشد که با درجه خلوص بسیار پائین واغلب درشرکت های خارجی با بسته بندی های فریبنده تهیه می شوند که  علاوه بر حجم کاذب ،آسیب جدی برای قلب ، ریه و کبد به همراه خواهند داشت.

فزونخواه دغدغه  و معضل اصلی جوانان را مصرف مکمل های مصنوعی و رسیدن به فیتنس مدلینگ اروپایی و دور شدن از هدف اصلی این فدراسیون که همان فیتنس در تمام ابعاد زندگی است ، دانست .

این قهرمان فیتنسی در ادامه از ورود نسل جدیدی از مکمل ها به رژیم غذائی ورزشکاران با نام “غذاهای غنی شده” خبر داد و افزود: بهترین رژیم غذایی مناسب وزرشکاران  از منابع مواد طبیعی تشکیل می شود.

photo_2016-01-21_13-16-43

در ادامه این سمینار دکتر نصیر زاده مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه های پیام نور به آموزش نکات کلیدی و کاربردی در رابطه با زمان بندی و برنامه های تمرین برای ورزشکاران از مبتدی تا حرفه ای،پرداخت.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون ملی ورزش های دانشجویی  اظهار داشت: داشتن یک برنامه تمرینی مناسب از اصول مهم در دستیابی به موفقیت در رشته های ورزشی می باشد.

رئیس کمیته آموزش فدراسیون بدنسازی در پایان آندسته از مربیانی را موفق میداند که با علم در یک مهارت خاص عضله هدف را مشخص کرده و با تقویت و بالا بردن فاکتورهای آمادگی مخصوص آن رشته تیم و ورزشکاران خود را به پیروزی می رساند و افزود: این مهم  تنها  در سایه پرورش مربی های بدنساز در تمام رشته ها محقق خواهد شد.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=179647

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]