4

یاد شهیدی که زنان سینمای ایران به عظمتش لب گشودند +تصویر

  • کد خبر : 180607
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸

بخش متفاوت مراسم افتتاحیه‌ فیلم فجر زمانی بود که رخشان بنی اعتماد، فاطمه معتمد آریا، مهتاب کرامتی از یک شهید خاطره گفتند و از خانواده اش تقدیر کردند.

رخشان بنی اعتماد، فاطمه معتمد آریا، مهتاب کرامتی و سیده زهرا حسینی نویسنده کتاب «دا» از همسر شهید سیاح طاهری تقدیر کردند.
زهرا حسینی بعد از خواندن سوره‌ی “والعصر” گفت: ما زنده به آنیم که آرام نگیریم / موجیم که آسایش ما عدم ماست.

 

 

بعد از خواندن این مصرع، وی یادآور شد که شهید طاهری این شعر را با عملش ثابت کرد. او با وجود آرامش درونی رفتاری پرشور و حال داشت و نمی‌توانست ببیند که جایی ظلمی می‌شود و او آرام باشد.

 

 

وی با اشاره به تلاش‌های سیاح طاهری و همراهی با جشنواره‌های دانش آموزی خاطرنشان کرد: او همیشه علاقه مند بود که بین هنرمندان و دانش آموزان وحدتی رخ بدهد و از این راه به پیشرفت کشور کمک شود. شهادت حق شهید سیاح طاهری بود که خداوند به او بخشید و باید این هدیه را تبریک گفت، ما باید برای خودمان تسلیت بگوییم که زنده ماندیم و نمی دانیم چه کنیم اما او راه خود را رفت.

 

بعد از این سخنان، فاطمه معتمدآریا اجازه خواست تا همسر طاهری را روی صحنه دعوت کند و در حضور او سخن بگوید.
خاطره‌گویی معتمدآریا از شهید سیاح طاهری

معتمد آریا با اشاره به آشنایی‌اش با سیاح طاهری یادآور شد: در “کشتی دوستی” با ایشان آشنا شدم. زمانی که درباره صلح سخن می‌گفتیم، یک کشتی دوستی در شلمچه، بچه‌های ایرانی و عراقی را همراه خود داشت و ما با بچه‌های هر دو کشور مسیری را طی کردیم و با صلح آشنا شدیم.

 

این بازیگر تئاتر و سینما اضافه کرد: در همه جای دنیا هر زمان کسی درخواست صلح داشته باشد اولین قدم را برای او برمی‌دارم. در مورد صلح همیشه روی من حساب کنید.
همچنین مهتاب کرامتی در سخن کوتاهی گفت: از حضور در کنار این دوستان خوشحالم و از ایشان آموختم که می‌شود صبور و ساکت بود، اما کار کرد.
بنی‌اعتماد: از روح بزرگ شهید سیاح طاهری یاد گرفتم

رخشان بنی اعتماد نیز گفت: برای شناخت آدم ها بهتر است با آن ها هم سفر یا هم سفره شد. من بنا به ضرورت هم سفره آقای سیاح طاهری در جشنواره‌های دانش آموزی بودم و از روح بزرگ ایشان یاد گرفتم.

 

کارگردان «ننه گیلانه» در توصیف این شهید افزود: او کسی بود که به طور دائم در برنامه‌های مختلف فرهنگی فعال بود و فارغ از تفاوت‌های دیدگاهی و اعتقادی به هنر سینما احترام می گذاشت.

 

او ادامه داد: آمدن و رفتن رسم روزگار است و بودن ما در این دنیا به سرعت پلک زدن می‌گذرد، اما رفتن بعضی از افراد جایی را خالی می‌کند که به سرعت پُر نمی‌شود و شهید طاهری یکی از آنان بود.

 

رخشان بنی‌اعتماد در ادامه صحبتش با ابراز تاسف از درگذشت یدالله نجفی صدابردار سینما خاطرنشان کرد: همکاران ما امروز داغدار از دست دادن کسی هستند که معلم بزرگ ما بود. اگر این موهبت نصیب ما می‌شد که هریک از ما ذره‌ای از وجود او را در کالبد خود می‌داشتیم، جهان گلستان می‌شد.

 

بعد از این سخنان همه حاضران به احترام سیاح طاهری قیام کردند و همسرش در سخنانی گفت: قرآن می فرماید نعمت را بر ۴ گروه تمام کردیم؛ انبیا و صدیقین. حاصل عمل پیامبران صدیقین هستند که رسالت پیامبران را تبلیغ می‌کنند و حاصل عمل آنان شهدا هستند که باید خون بدهند تا بتوانیم صالحین را تربیت کنیم.

 

وی با اشاره به حضور سیاح طاهری در ۸ سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: روح ایشان آرام نگرفت و با شهادت نشان داد که شهادت هنر مردان خداست. همه حرف‌ها، برنامه‌ها و فیلم‌های ما زمانی اثر دارد که خون در طول تاریخ جاری باشد.

 

غبیشی افزود: ایشان نگاه خاصی به سینما داشت و آن را مخصوص یک قشر خاص در تهران نمی‌دانست، بلکه در دورترین روستاها سینما را برای دانش آموزان می‌برد و هرگز به دنبال اسم و رسم نبود.

 

وی در پایان صحبتش متذکر شد: آنچه ما را تسلی می‌دهد، این است که او به آرزویش رسید چون سال‌ها منتظر بود که حتما پرونده زندگی‌اش با شهادت بسته شود.

 

بعد از این سخنان، لوح و سبد گل به او تقدیم شد./ هنرآنلاین

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=180607

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر