0

جوان: سوئیفت باز است ولی کار نمی‌کند!

  • کد خبر : 184965
  • ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

روزنامه جوان در شماره سه شنبه ۱۷ فروردین در تشریح تیتر یک، نوشت: بانک مرکزی با فراهم آوردن زمینه بازدید از اتاق سوئیفت بانک مرکزی و بانک ملی به خبرنگاران از نزدیک نشان داد که اتصال نظام بانکی ایران به این شبکه مالی امکانپذیر شده است.

 

این روزنامه با بررسی عنوان شوک ۲۶۰۰ گیگابایتی فساد مالی به جهان، آورد: بیش از ۱۱٫۵ میلیون سند به حجم۲۶۰۰ گیگابایت شامل اسناد مالی یک ابرشرکت خدمات مالی به بیرون درز کرده که اسناد مختلفی از جمله اسناد مالی سیاستمداران حال و گذشته دنیا در آن درج شده است. مهم‌ترین این اسناد، مدارک مالی مربوط به فرار مالیاتی ۱۲ رئیس دولت‌های کنونی و پیشین دنیا از جمله ملک سلمان پادشاه عربستان، ایاد علاوی نخست وزیر پیشین عراق، نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه است.
روزنامه جوان با درج عنوان هاشمی: سخنانم تحریف شده بود، نوشت: هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه نقل سخنم درباره موشک برای من هم تازگی داشت، گفت: این حرف مربوط به مصاحبه مفصل با یک گروه فیلمساز هلندی است. به گزارش مهر، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز گذشته در دیدار نوروزی با جمعی از اقشار مختلف مردم و مسئولان در جواب سؤال یکی از حاضران که پرسیده بود: «ماجرای سخن شما درباره موشک و گفتمان که در توئیتر منتشر شده بود، چیست که باعث سوءاستفاده بعضی‌ها برای القای اختلاف بین شما و مقام معظم رهبری شده است»، گفت: نقل این جمله برای من هم تازگی داشت و گفتم که اصل آن جمله را بیاورند که آوردند و دیدم که مربوط به تاریخ ۱۴ آبان ۱۳۸۷، یعنی هفت سال قبل و در مصاحبه‌ مفصل با یک گروه فیلمساز هلندی با موضوع «تاریخچه کاربرد سلاح‌های شیمیایی علیه ایران»، است.
مستندات ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات را اعلام کرده‌ایم، دیگر عنوان این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: عده‌ای با ادعای آزادی بیان، راهبردهای مهم امنیتی کشور را زیر سؤال می‌برند و در طریق تضعیف و تخریب توانمندی‌‌های امنیتی نظام، گام برمی‌دارند و البته گویا مرسوم شده است که عده‌ای به بهانه آزادی بیان بسیاری از توانمندی‌ها و دستاوردهای عرصه‌ها و ارکان مختلف نظام را زیر سؤال ببرند و از جمله در این میان قوه قضائیه را نیز تخریب و تضعیف کنند. آملی‌لاریجانی افزود: دادستان تهران بنابر اختیارات و مستندات قانونی فردی را ممنوع‌التصویر کرده است و سخنگوی قوه قضائیه نیز بارها این موضوع را مستنداً تبیین و تشریح کرده است؛ بنده نیز در پاسخ به دبیر شورای عالی امنیت ملی مستندات این موضوع را اعلام کرده‌ام، با وجود این برخی‌ها اعلام کرده‌اند که این ممنوع‌التصویری درست نیست و هیچ مستند قانونی ندارد.
روزنامه جوان با انتشار عنوان دولت به جای خرید هواپیما پول بیمه زنان خانه دار و مرخصی زایمان را بدهد، آورد: شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده سال جدید را با وعده توانمندسازی زنان و کودکان و تحقق جامعه دوستدار خانواده ظرف دو سال آینده آغاز کرد. این در حالی است که به رغم وعده‌های پیشین دولت، هیچ برنامه قابل دفاعی که توانایی تجمیع ظرفیت‌ها را داشته باشد در حوزه زنان مشاهده نشده و به کلی‌گویی در این رابطه اکتفا شده است. از سوی دیگر هر گونه تقاضای توضیح و شفاف‌سازی راجع به برنامه‌های دولت در حوزه زنان و خانواده، یا سیاسی خوانده شده یا هیچ قشری اعم از نمایندگان مجلس، رسانه‌ها و نمایندگان افکار عمومی و فعالان حوزه زنان از سوی دولتی‌ها حائز صلاحیت توضیح خواستن دانسته نشده‌اند.
این روزنامه در ستون سرمقاله عنوان« نقشه راه امریکا برای تحقق روح برجام» به قلم عبدالله گنجی را منتشر کرد و نوشت: گمانه‌ها و تحلیل‌ها درباره اینکه مسئله هسته‌ای بهانه‌ای برای به محاق کشاندن ماهیت حقیقی انقلاب اسلامی بود، کم‌کم از گمانه و تحلیل خارج و به خبر قطعی تبدیل می‌شود.
«مجوز دولت به واردات کالاهای لوکس در سال اقتصاد مقاومتی»، « رونق سینما را به پای ماهواره ننویسیم» و «دل کندن از ریحانه برای دفاع از حرم رقیه» از دیگر عنوان های صفحه نخست روزنامه جوان است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=184965

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر