2

افتخار می کنم در دربی برابر دایی بازی کردم / قلعه نویی شجاعت داشت به ما بازی داد

  • کد خبر : 185609
  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

پیشکسوت استقلال می‌گوید در دربی ۵۸ احساسش می‌گفت که به پرسپولیس گل می‌زند.

پیروز قربانی محمدمهدی نظری افتخار می کنم در دربی برابر دایی بازی کردم / قلعه نویی شجاعت داشت به ما بازی داد

پیروز قربانی درباره دربی ۸۲ و ارزیابی‌اش از این دیدار اظهار داشت: «بازی به لحاظ حساسیت جدول شرایط خیلی خوب دارد و امیدوارم این حساسیت باعث نشود سطح کیفی بازی کاهش پیدا کند. البته فکر هم نمی‌کنم این اتفاق رخ دهد چون هر تیمی که پیروز میدان شود به سمت قهرمانی می‌رود و این مسئله باعث جذابیت بازی خواهد شد.»

وی در پاسخ به این سوال که تلخ‌ترین تجربه‌اش از دربی‌ها چیست، گفت: «یک بار در ۱۳ دربی‌ای که به میدان رفتم باختیم و آن بازی تلخ‌ترین دربی‌ام است. تنها دلیل تلخی آن بازی هم همان شکست خوردن است و مسئله خاصی در آن مطرح نیست.» (اشاره قربانی به دربی ۶۱ است که سرمربی استقلال مرفاوی و سرمربی پرسپولیس دنیزلی بود. آن بازی با شکست دو بر یک آبی‌ها به پایان رسید.)

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این سوال که شیرین‌ترین خاطره‌اش از دربی‌ها کدام بازی است، بیان کرد: «اولین خاطره شیرینم مربوط به دربی‌ای است که در دقیقه ۹۳ به پرسپولیس گل زدم. (دربی ۵۸ که با پیروزی سه بر دو استقلال به پایان رسید.) دومین خاطره شیرینم هم مربوط به اولین تجربه دربی‌ام بود، یعنی سال ۸۲ (دربی۵۵) که با پیروزی دو بر یک استقلال بازی به پایان رسید.»

او در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد در اولین تجربه دربی‌اش ماموریت داشته تا دایی را مهار کند، گفت: «بله. در آن بازی من قرار بود دایی را مهار کنم. ایشان بازیکن بسیار بزرگی بودند و واقعا کار سختی داشتم. یک جورایی افتخار می‌کنم که برابرش بازی کردم. البته من قبل از این دربی هم سابقه حضور روی نیمکت استقلال را در دربی داشتم. مثلا بازی استقلال و پرسپولیس که صفر بر صفر شد و هادی طباطبائی بهترین بازیکن ما بود.»

قربانی در پاسخ به این سوال که آیا در دربی ۵۸ که در آخرین دقیقه بازی برای استقلال گل زد، فکر می‌کرد که این اتفاق رخ دهد که به جلو رفته بود، گفت: «بله. برخی احساسات را نمی‌شود توصیف کرد ولی می‌دانستم و حسم به من می‌گفت که به پرسپولیس گل می‌زنم. خدا را شکر قسمت هم شد و یک گل زدم.»

وی در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به جوان شدن استقلال و پرسپولیس و طبیعتا کم تجربگی دو تیم در دربی‌ها چیست، گفت: «آن موقعی که ما بازی می‌کردیم اجباری در جوانگرایی نبود و یک کسی مثل قلعه‌نویی شجاعت داشت و به من و صادقی بازی می‌داد تا برابر بهترین پرسپولیس تاریخ به لحاظ نفرات به میدان برویم. یعنی جوان‌ها آنقدر خوب بودند که خودشان را به مربی تحمیل می‌کردند.»

مدافع سال‌های نه چندان دور استقلال اضافه کرد: «من به شخصه در اولین تجربه دربی‌ام محو بازی نبودم چون سال ها در جو استقلال بودم. با بزرگان کار می‌کردم و مشکلی نداشتم ولی در کل قبول دارم که برای یک جوان، حرکت اولش در دربی خیلی تعیین کننده است. بهتر است یک بازیکن جوان توپ را ابتدا ساده پاس بدهد تا اعتماد به نفسش بالا برود.»

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=185609

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر