1

مواضع کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا درباره ژئوپلیتیک فضای مجازی

  • کد خبر : 185714
  • ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰

مواضع کاندیدا های ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در خصوص مسائل فضای مجازی به یکی از عرصه های رقابت کاندیدا ها هم در عرصه های درون حزبی و در رقابت های دو حزب مطرح این کشور تبدیل شده است.

نامزدهای انتخابات آمریکا

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل-مهدی پورحسنی: بیشتر مسائل رقابتی فضای مجازی بر محورهای واکنش به ادعای حملات سایبری چین، چگونگی برقراری توازن بین حریم خصوصی و حفظ امنیت داخلی، راه های استفاده از فضای مجازی برای تامین اهداف ایالات متحده، رمزنگاری و حفظ امنیت در فضای مجازی این کشور بوده است .

هیلاری کلینتون:

کلینتون امنیت سایبری را یکی از بزرگترین چالش های رئیس جمهور آینده این کشور می داند. به رغم افشاگری هایی که در خصوص ماجراهای ایمیل خانم کلینتون صورت پذیرفت از دیدگاه رای دهندگان آمریکایی در حوزه مسائل سایبری رتبه بالایی را گرفته است.

کلینتون به صراحت سیاست های امنیت سایبری را برجسته می کند. سیاست امنیتی سایبری او در ذیل اهداف گسترده تر امنیتی تعریف می شود. در صحبت های کلینتون گفته شده که باید چین را تشویق کرد تا یک بازیگر مسئول گردد و خواستار همکاری بین بخش خصوصی و عمومی برای امنیت سایبری شده است.

کلینتون معتقد است که حملات سایبری دارای عواقب سنگینی برای اقتصاد و امنیت آمریکا است. کلینتون از اظهار نظر صریح درخصوص قانون به اشتراک گذاری اطلاعات اجتناب کرد ولی از اصلاح قانون آزادی ایالات متحده توسط آژانس امنیت ملی آمریکا حمایت کرد. این کاندیدا در خصوص امنیت در فضای مجازی و رمزنگاری یک نوع روش میانه را قبول دارد.

دونالد ترامپ:

ترامپ از اوباما به دلیل عدم پاسخ مناسب به حملات سایبری چین انتقاد کرده است. ترامپ چین را متهم به انجام اقدامات غیر قانونی علیه ایالات متحده آمریکا نموده و قول داده در برابر هکرهای چینی از ملت آمریکا محافظت نماید. دیگر موضع ترامپ مسدود کردن بخشهایی از اینترنت برای مبارزه با داعش بوده است.

ترامپ درسال ۲۰۱۳ در یک موضع گیری اعلام کرد که اعدام مجازات مناسبی برای ادواد اسنودن افشاگر اسناد آژانس امنیت ملی آمریکا است. در خصوص حفظ حریم خصوصی و امنیت به توازن این دو معتقد است و از جمع آوری اطلاعات در راستای مسائل امنیتی دفاع می کند.

روبیو:

«مارک روبیو» یکی از ۳۲ سناتوری است که با قانون آزادی آمریکا مخالف بوده است و اظهار داشته است که این قانون امنیت ملی این کشور را از طریق غیر قانونی کردن فعالیت نهادهای اطلاعاتی و اف بی آی تضعیف می کند.

روبیو جزو گروه باز های ایالات متحده در خصوص جنگ های سایبری می باشد و خواستار توسعه گسترده تر نیروها و ارتش سایبری آمریکا است و به دنبال این است که در صورت امکان جنگ های سایبری را در یک سازمان مستقل از نیروهای زمینی، هوایی و دریایی قرار دهد.

روبیو از به اشتراک گذاری اطلاعات میان دولت و بخش خصوصی برای پاسخ مناسب به تهدیدات سایبری به همراه حفظ حریم خصوصی حمایت می کند.

روبیو بر استفاده از قدرت آمریکا برای پاسخ شدید به حملات سایبری بین المللی به شهروندان آمریکایی تاکید کرده است. وی بر آمادگی ارتش هم برای ماموریت های تهاجمی و تدافعی سایبری تاکید کرده است.

روبیو یکی از اعضای کمیته اطلاعات سنا است که قانون به اشتراک گذاری اطلاعات از آنجا نشات گرفته و در به تصویب رساندن این قانون کمک کرده است.

تد کروز:

کروز معتقد است که چین در حال انجام یک جنگ دیجیتال علیه ایالات متحده است. زمانی که ایمیل های غیر طبقه بندی شده پنتاگون هک شد او دستگاه های اجرایی را مقصر دانست. کروز مواضع رسمی مکتوب درخصوص امنیت سایبری ندارد حتی در خصوص لایحه جنجالی «به اشتراک گذرای اطلاعات برای امنیت سایبری» که حریم خصوصی را نقض می کرد موضع خاصی را اتخاذ نکرد.

ساندرز:

کار «برنی ساندرز» بیشتر در خصوص مسائل اقتصادی بوده تا مسائل حفظ حریم خصوصی و امنیت. ولی درعین حال  ساندرز معتقد است که امنیت ملی ایالات متحده تحت تاثیر شدید خطرات سایبری است و باید حفاظت ازامنیت سایبری و درعین حال لیبرال دموکراسی آمریکا حفظ گردد. او جزو ۳۲ سناتوری بود که با قانون آزادی ایالات متحده مخالف بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=185714

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر