1

رهگیری هواپیمای آمریکا از سوی جنگنده روسی

  • کد خبر : 185808
  • ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱

رسانه های روسی از رهگیری یک فروند هواپیمای تجسسی آمریکایی توسط جنگنده روسی بر فراز این دریا خبر می دهند.

کمتر از یک هفته از بروز تنش میان مسکو – واشنتگن در پی مانور جنگنده های روسی بر فراز ناوشکن امریکایی در دریای بالتیک، رسانه های روسی از رهگیری یک فروند هواپیمای تجسسی آمریکایی توسط جنگنده روسی بر فراز این دریا خبر می دهند.
به گزارش ایرنا، رسانه های روسی از جمله روزنامه پرشمارگان کامرسانت (در بخش اخبار آنلاین خود) روز یکشنبه به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان آمریکا خاطرنشان کردند: جنگنده سوخو-۲۷ نیروی هوایی روسیه، یک فروند هواپیمای تجسسی RC-135 آمریکایی را بر فراز دریای بالتیک رهگیری کرد.
بر پایه این گزارش، هواپیمای روسی در فاصله ۱۵ متری هواپیمای آمریکایی پرواز می کرد و به گفته «دنی ارناندس» سخنگوی فرماندهی نیروهای آمریکا در اروپا، هواپیمای آمریکایی هنگام رهگیری در آبهای بین المللی قرار داشت و وارد حریم هوایی روسیه نشده بود.
وی افزود: اقدامات خطرناک و غیرحرفه ای یک خلبان ممکن است منجر به تشدید تنش ها میان دو کشور شود. این دومین حادثه تنش آفرین میان روسیه و آمریکا در یک هفته اخیر است.
روز چهارشنبه دو فروند بمب افکن سوخو-۲۴ و یک بالگرد کا-۲۷ نیروی هوایی روسیه بر فراز ناوشکن موشک انداز آمریکایی دونالد کوک در دریای بالتیک در ارتفاع پایین پرواز کردند. به دنبال این حادثه آمریکا در بیانیه ای از روسیه در این مورد توضیح خواست.
به گزارش خبرگزاری روسیا سگودنیا، فرماندهی نیروهای امریکایی در اروپا روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: آمریکا از کانال های دیپلماتیک از روسیه خواستار توضیح در مورد پرواز هواپیمای روسی از ارتفاع پایین بر فراز ناوشکن آمریکایی در دریای بالتیک شده است.
فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا در این بیانیه آورده است: پرواز روز چهارشنبه بمب افکن های روسیه بر فراز ناوشکن دونالد کوک تنها مورد پرواز هواپیماهای نظامی بر فراز ناوهای آمریکایی در روزهای اخیر نبود و روز دوشنبه نیز یک فروند بمب افکن سوخو-۲۴ بر فراز ناوشکن دونالد کوک از ارتفاع پایین پرواز کرد.
«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا نیز دو روز پیش در گفت و گوی تلفنی با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود اعتراض واشنگتن را نسبت به این حادثه به مسکو اعلام کرد.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=185808

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر